حضور پرشور واحد های امدادی اورژانس در مانور دوسالانه طرح اضطراری فرودگاه شهید بهشتی اصفهان

به گزارش رکنا از اصفهان؛ دکتر فرهاد حیدری، رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: امروز دوشنبه ۸ آبان ۱۴۰۲، مانور طرح اضطراری فرودگاه شهید بهشتی اصفهان با حضور مدیریت بحران و پدافند غیرعامل استان، مسئولین فرودگاه و مسئولین و پرسنل دستگاه های امدادی استان اعم از اورژانس پیش‌بیمارستانی، آتش نشانی و هلال احمر برگزار شد.

مانور امدادی اورژانس2دکتر حیدری تصریح کرد: این مانور با هدف ارزیابی و افزایش توان عملیاتی نیروهای امدادی در زمان بروز سوانح هوایی و نحوه مدیریت بحران در شرایط اضطراری برگزار شد.

وی به عملکرد موفق واحد های امدادی اورژانس پیش‌بیمارستانی اشاره کرد و افزود: ۵ واحد امدادی اورژانس پیش‌بیمارستانی شامل ۳ واحد امدادی آمبولانس، یک اتوبوس آمبولانس و یک خودرو فرماندهی عملیات در این مانور حضور یافتند.

مانور امدادی اورژانس3رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی اصفهان ضمن قدردانی از پرسنل حاضر در این مانور ادامه داد: ۳۳ نفر از پرسنل اورژانس پیش‌بیمارستانی در برگزاری مانور همکاری کردند و به ۴۸ مصدوم فرضی سناریوی حادثه ی برخورد هواپیما با خودروی حمل سوخت امدادرسانی کردند.

دکتر حیدری به استقرار اتوبوس آمبولانس اورژانس پیش‌بیمارستانی بعنوان بیمارستان سیار اشاره کرد و اذعان داشت: مصدومان پس از رهاسازی توسط نیروهای امدادی هلال احمر توسط افسران تریاژ اورژانس پیش‌بیمارستانی، در سطوح قرمز، زرد و سبز اولویت بندی شده و پس از انجام اقدامات فوری توسط واحد های امدادی اورژانس به بیمارستان سیار منتقل می شدند.

مانور امدادی اورژانس4وی با ذکر اینکه ۵ نفر از کارشناسان پرستاری بیمارستان آیت الله کاشانی در امدادرسانی به مصدومان در بیمارستان سیار با پرسنل اورژانس پیش‌بیمارستانی همکاری داشتند ادامه داد: در این مانور افسر فرماندهی عملیات نظارت و فرماندهی نیروهای امدادی را بر عهده داشت و واحد ارتباطات اضطراری سیار نیز برای بهبود ارتباطات و فرماندهی عملیات حضور داشت.

دکتر حیدری خاطر نشان کرد: در تمامی مراحل برگزاری مانور، عملکرد پرسنل توسط ارزیابان با استفاده از چک لیست های بین المللی مورد ارزیابی قرار گرفت.

بهمن راعی/ اصفهان

کدخبر: 941650 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟