خودنمایی یک پلنگ در ارتفاعات بافق

محمدرضا خدارحمی در گفتگو با خبرنگار رکنا از یزد، گفت: بعد از آنکه اکیپ های سرشماری حیات وحش در ابتدای محورهای مورد نظر پیاده  شدند، اکیپ محور منتهی به دره مش مشو با هدایت و راهنمایی محیطبان بازنشسته(آقای علی خواجه) بعد از  طی  مسافت طولانی، به ارتفاعات مشرف به دره معروف به مش مشو رسیدیم.

وی ادامه داد: آرام  و آهسته از شیب کوه با عبور از شیاری باریک، خود را به کف دره عریض و طویل مش مشو که پوشش غالب آن را بادام های وحشی بزرگ و پر پشت تشکیل داده بود و ارتفاع آن در بعضی نقاط به حدود یک صد متری می رسید، رسیدیم.

سرپرست فرماندهی یگان حفاظت محیط زیست استان یزد اظهار داشت: در حین حرکت به سمت انتهای دره، شاهد رد پای بعضی از گونه های جانوری از جمله پلنگ و استخوان های دست و پا و جمجمه کل و بز و ... که توسط حیوانات  گوشتخوار به جا مانده بود، شدیم.

این مسئول افزود: بعد از گذشت حدود یک ساعت، راهنمای منطقه رد پای تازه یک پلنگ را ملاحظه کرد که در نهایت پلنگ را بالای یک درخت بادام در شش متری خود دیدیم.

خدارحمی عنوان کرد: به دلیل احتمال حمله پلنگ به سمت ما از گرفتن عکس خودداری کردیم.

وی بیان داشت: امید است، با حفاظت  شبانه روزی، تنویر افکار عمومی، بکارگیری و جذب نیروهای مجرب،علاقمند و رسیدگی به معیشت محیطبانان زحمتکش، شاهد پایداری و ‌قوام زیست زیست بوم ها در جای جای کشور پهناور و عزیزمان باشیم.

یزد/ سمیه گلابگیریان

کدخبر: 943224 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟