پرداخت ۱۵ هزار میلیارد به واحد‌های تولیدی لرستان

به گزارش رکنا از لرستان؛ بهمن جعفری در اینباره گفت: بسیاری از این طرح ها در شهرهای بروجرد، خرم آباد، دورود ، نورآباد و الیگودرز هستند که با احیای آنها زمینه بازگشت به کار ۹۴۸ نفر فراهم شده است.

وی ادامه داد: مشکلات مالی و حقوقی، بدهی، اختلاف بین شرکا، کمبود سرمایه در گردش و مشکلات بانکی از جمله دلایل تعطیلی این واحدها بود که از سال گذشته تاکنون بررسی و منجر به پرداخت تسهیلات، اصلاح پروانه سرمایه گذاری، نوسازی ماشین آلات و رفع موانع تولید شد.

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت لرستان تاکید کرد: فعالیت این واحدها در حوزه های مختلف مانند شن و ماسه دانه بندی شده، اسکلت فولادی، در و پنجره پروفیل، برش انواع سنگ مرمریت، کانی غیرفلزی، سنگ چینی، پوشاک، ظروف تفلون و فرآورده های لبنی است.

جعفری همچنین گفت: پارسال ۲ هزار و ۴۳۰ میلیارد ریال برای واحدهای صنعتی استان از طریق تسهیلات تبصره ۱۸ اختصاص یافت و ۴۸ طرح و واحد صنعتی از محل این تبصره، تامین مالی شدند.

وی گفت: هشت هزار میلیارد ریال نیز از محل رونق تولید و پنج هزار میلیارد ریال از طریق بانک توسعه صادرات برای واحدهای صادراتی استان تسهیلات داده شد.

وی یادآور شد:‌ تسهیلات این تبصره در قالب ثابت و سرمایه در گردش است که براساس آیین‌نامه، اعتبار مذکور فقط مشمول طرح‌های نیمه‌تمام و دارای ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی می شود و واحدها باید فاقد چک برگشتی، بدهی معوق از سیستم بانکی، دارای شرایط احراز، افزایش ظرفیت تولید و تثبیت اشتغال باشند.

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت لرستان اضافه کرد:‌ اعتبارات رونق تولید از محل منابع داخلی بانک‌ها تامین می‌شود و براساس برنامه ششم توسعه همه بانک‌ها موظف هستند ۴۰ درصد منابع داخلی خود را در سراسر کشور به بخش تولید اختصاص دهند.

به گفته جعفری یک هزار و ۳۰۰ واحد صنعتی در لرستان وجود دارد که بیشتر آنها خرد و متوسط هستند و تنها ۱۰ درصد واحدهای بزرگ محسوب می‌شوند که بالای ۱۵۰ نفر اشتغال دارند.

 

مهدی زکی پور / لرستان

کدخبر: 943309 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟