پرداخت بالغ بر ۳ هزار فقره تسهیلات ازدواج در ایلام

به گزارش رکنا از ایلام : محمدرضا تردست معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان ایلام گفت: یکی از مهم‌ترین برنامه های فرهنگی که در سال جاری توسط این معاونت در استان ایلام در حال انجام است فعال‌سازی کمیته‌های سامان ازدواج است.

وی افزود: این کمیته‌ها در هر شهرستان متشکل از نماینده ولی فقیه و امام جمعه، فرماندار، شهردار و هر عضوی که به‌نحوی مرتبط با این ستاد است، تشکیل شده است.

معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان ایلام ادامه داد: از جمله اقدامات مهم این ستاد تلاش برای واگذاری ۲٠ درصد از فضاهای اماکن دولتی به‌منظور برگزاری جشن ازدواج جوانان به صورت کاملا رایگان است.

تردست گفت: این اماکن در اختیار دبیر ستاد و کمیته ازدواج استان جهت برگزاری جشن های ازدواج جوانان قرار خواهد گرفت.

این مقام مسئول تصریح کرد: یکی دیگر از اهداف این کمیته پیگیری پرداخت تسهیلات ازدواج جوانان با هماهنگی و هم‌افزایی بین بانک‌های استان است.

 وی گفت: استان ایلام یکی از ۳ استان برتر در پرداخت تسهیلات ازدواج است، به طوری‌که از ابتدای سال جاری تا پایان شهریورماه بیش‌ از ۳ هزار و ۸۷۷ فقره وام ازدواج پرداخت شده‌ است.

معاون ورزش و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان ایلام با اشاره به اینکه تعداد یک‌ هزار و ۵۸٠ نفر نیز در نوبت دریافت این تسهیلات قرار دارند، افزود: تاکنون ۷۱ درصد از متقاضیان توانسته‌اند تسهیلات ازدواج خود را دریافت نمایند و بر این اساس استان ایلام جزء ۳ استان‌ پیشرو در پرداخت تسهیلات ازدواج است.

تردست گفت: متقاضیان تسهیلات ازدواج در صورت تکمیل مدارک خود، این تسهیلات را در کوتاه‌ترین زمان ممکن بین ۱۵روز تا یک ماه دریافت خواهند کرد.

کوثر موسوی/ایلام 

کدخبر: 943522 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟