ستاد دیه اردبیل ۴ هزار و ۴۷۲ نفر زندانی را آزاد کرده است

به گزارش رکنا از اردبیل،  کریم اله محبوبی افزود: ستاد دیه با کمک خیرین اقدام به آزادسازی زندانیان با جرایم غیرعمد و مالی می‌کند و در استان اردبیل این ستاد از سال ۱۳۸۱ شروع به کار کرده است.

وی ادامه داد: در این مدت ۴ هزار و ۴۷۲ نفر زندانی جرائم غیر عمد و مالی مستحقق با کل بدهی ۶۷۳ میلیارد تومان آزادسازی شده است.

محبوبی با بیان اینکه طبق رویکرد جدید در ستاد دیه استان اردبیل، برخی از زندانی‌های نیازمند با مشاوره مددکاری و اجتماعی از زندان‌های استان بدون پرداخت مبلغ آزاد شدند، افزود: در سال جاری ۵۹ نفر از زندانیان جرایم غیرعمد و مالی با این روش آزاد شدند و امیدواریم این رویکرد تقویت شود.

وی از برگزاری جشن‌های گلریزان و انجام پویش‌های فضای مجازی برای آزادسازی زندانیان خبر داد و گفت: در سال جاری ۱۳۸ نفر زندانی غیرعمدمالی با مبلغ محکومیت ۱۶۶ میلیارد تومان آزاد شدند.

رئیس ستاد دیه استان اضافه کرد: بیش از ۱۵ میلیارد تومان از بدهی مالی زندانیان گذشت و بخشش از سوی شکات انجام شده و بیش از ۱۲۹ میلیارد تومان اعساریه به تقسیط برای آزادی زندانیان جرایم مالی صادر شده است.

محبوبی تصریح کرد: در جلسات هیأت امناء ستاد دیه، خانواده‌های زندانیان و شکات آن‌ها رودررو می‌شوند و بعد از محرز شدن اظهاراتشان و مصوبات برای کمک ستاد دیه به آن‌ها صادر میشود.

این مقام مسئول اظهار کرد: برای آزادی هر زندانی مستحقق نیازمند کمک مردم استان هستیم و امیدواریم با مساعدت خیرین شاهد آزادسازی و حضور زندانیان در آغوش خانواده هایشان باشیم.

 

کدخبر: 944093 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟