۳۶۰ واحد نهضت ملی مسکن در استان اردبیل آماده افتتاح شد

به گزارش رکنا از اردبیل، محبوب حیدری با بیان اینکه احداث ۳۰ هزار واحد مسکن در قالب طرح نهضت ملی مسکن در استان اردبیل تا پایان دولت سیزدهم هدف‌گذاری شده است، گفت: تلاش و اهتمام اعضای شورای مسکن استان اجرای کیفی و به موقع واحد‌های مسکونی در دست اجراست.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل همچنین با اشاره به بازدید تیم‌های بازرسی نظارتی وزارت راه و شهرسازی از طرح‌های نهضت ملی مسکن ادامه داد: به اذعان کارشناسان وزارت راه و شهرسازی و وزارت کشور، استان اردبیل در اجرای طرح نهضت ملی مسکن جزو ۶ استان موفق کشور بوده است.

حیدری بیان کرد: از ۱۱۸ هزار متقاضی ثبت‌نام‌کننده در طرح نهضت ملی مسکن ۴۳ هزار متقاضی به تایید رسید که از این تعداد حدود ۳۰ هزار متقاضی اقدام به واریز مبلغ اولیه کردند.

وی در عین حال به متقاضیان توصیه کرد: برای تسریع در اجرای این واحدها، آورده مورد نیاز مرحله دوم و سوم را هم پرداخت کنند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل با تاکید بر لزوم کاهش سود تسهیلات و عدم دریافت وثیقه مازاد از سوی بانک‌ها گفت: سود دوران مشارکت باید به کمتر از ۲۳ درصد کاهش یافته و جرایم نقدی نیز اعمال نشود.

ضرورت ساماندهی مشاوران املاک در استان 

حیدری در ادامه با اشاره به تمهیدات اداره کل راه و شهرسازی برای جلوگیری از سوداگری در بازار مسکن استان بر لزوم ساماندهی مشاوران املاک تاکید کرد و گفت: به نحوی عمل خواهیم کرد تا کوچک‌ترین تخلف و سوداگری در استان به ویژه در طرح نهضت ملی مسکن رخ نداده و امکان بهره‌برداری سریع و با کیفیت واحد‌های در دست اجرا فراهم شود.

 

کدخبر: 944746 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟