صنعتگران ایرانی سربازان جهاد اقتصادی هستند
به گزارش رکنا ازقزوین، سید محمد موسوی در این مراسم که در سازمان صمت برگزار شد با محکوم کردن جنایات رژیم اشغالگر قدس در غزه اظهارداشت: مجامع بین المللی مدعی دفاع از حقوق بشر در این جنایات باید خجالت بکشند که در برابرکودک کشی در غزه سکوت کرده اند اما ایران اسلامی نشان داده که در دفاع از مظلومان سرآمد است.

وی ادامه داد: از میان واحدهای فعال در عرصه تولید ماشین آلات راهسازی و معدن، ۲۰۰ شرکت دانش بینان ها هستند که ورود آنها به این بخش بسیار حایز اهمیت می تواند باشد.

12071304_148

وی با اشاره به رشد ۱۰۴ درصدی کشور در حوزه تولید ماشین‌آلات راهسازی و معدنی، تاکید کرد: در طول هشت سال فعالیت دولت قبل، میانگین رشد کشور ۲.۵ درصد بود در حالی که در سال نخست استقرار دولت سیزدهم این آمار به ۴.۵ درصد و در بهار امسال نیز به پنج درصد، بدون اتکا به منابع نفتی رسیده است.

معاون وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به رشد ۴۰ درصدی تولید تراکتور در کشور، افزود: خوشبختانه امروز به جایی رسیده ایم که متقاضی دریافت تراکتور در صف انتظار خرید را نداریم و این در حالی است که پارسال بیش از پنج هزار دستگاه تراکتور مازاد نیز تولید کردیم.

موسوی گفت: ۳۰ مرکز تجاری در دنیا داریم که با فعال شدن رایزنان بازرگانی بایستی از این ظرفیت بخوبی استفاده کنیم تا صادرات افزایش یابد و تلاش می کنیم همه رایزنان بازرگانی در خدمت شما صادرکنندگان باشند تا ارزآوری محقق شود.

موسوی بیان کرد: در این دولت توسعه روابط با کشورهای همسایه ریل گذاری شده و از مسئولان اقتصادی استان قزوین به عنوان یک منطقه اقتصادی انتظار داریم طرحی نو در اندازند و برای ارز آوری بیشتر برنامه ریزی کنند.

 

12071279_258

دولت با همه توان از تولید حمایت می کند

سرپرست جدید سازمان صمت استان قزوین گفت: دولت با همه توان از تولید حمایت می کند و ما هم در استان به همکاری تولیدکنندگان نیاز داریم و با مشورت شما از مشکلات عبور خواهیم کرد.

محسن رستمی در این مراسم اظهارداشت: برای موفقیت در کار به همکاری همه مدیران و صنعتگران نیاز دارم و خود را بی نیاز از مشورت شما نمی دانیم.

سرپرست جدید سازمان صمت استان قزوین اظهارداشت: هماهنگی در استان بالاست و رشد اقتصادی کنونی بیانگر این تعامل است و از مدیران دستگاه‌ها و فعالان اقتصادی انتظار داریم همراه ما باشند تا کارها شتاب گیرد.

وی بیان کرد: برنامه های خوبی که از گذشته آغاز شده ادامه خواهد یافت و تکمیل طرح های نیمه تمام و تدوین برنامه های جدید و تلاش برای افزایش ظرفیت تولید در واحدهای نیمه فعال در اولویت خواهد بود.

رستمی اضافه کرد: قزوین جایی برای صنایع آب بر و آلوده کننده محیط زیست ندارد و از این پس دنبال راه اندازی واحدهای «های تک» و دوستدار محیط زیست و با تکنولوژی بالا و دانش بنیان هستیم.

وی اظهارداشت: ارتباط با اصحاب رسانه برای شفاف سازی اقدامات از دیگر کارهایی است که در اولویت قرار دارد تا به به توسعه استان کمک شود.

در ادامه ضمن تقدیر از خدمات عزیزالله افضلی رئیس سابق ، محسن رستمی به عنوان سرپرست سازمان صمت استان قزوین معرفی شد.

 

لیلا بیگدلی/قزوین

 

 

 

 

 

کدخبر: 944793 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟