تکمیل و راه اندازی  سیستم کسب اطلاعات واحد شماره یک بخاری نیروگاه شهید رجایی

به گزارش رکنا ازقزوین ، حمید کاتبی در تشریح این خبر اظهار کرد: در آخرین مرحله تکمیل سیستم جمع آوری اطلاعات (DATA ACQUISITION SYSTEM) واحدهای 250 مگاواتی نیروگاه، عملیات نصب سرور و کلاینت و پیکربندی نرم افزار این سیستم در واحد 250 مگاواتی شماره یک بخاری به پایان رسید.

کاتبی نیز در ادامه تصریح کرد: در این سیستم از نرم افزار و سخت افزار صنعتی ساخت داخل استفاده شده وهمچنین کلاینت DAS واحد شماره یک که در اتاق فرمان شماره 1 و 2 نیروگاه بخار نصب شده از طریق شبکه به سرور DAS واحد شماره یک متصل است و امکان گزارش‌گیری و مشاهده آخرین وضعیت سیگنال‌های واحد را برای اپراتورهای بهره برداری فراهم می‌آورد.

رییس گروه ابزار دقیق معاونت مهندسی و برنامه ریزی نیروگاه در ادامه بیان داشت: راه اندازی سیستم DAS، نقش مهمی در بهبود عملکرد بهره برداری دارد، این سیستم با ثبت تمامی مانورهای بهره‌برداری در زمان وقوع حوادث ، ورود و خروج واحد، امکان تحلیل حوادث و بررسی خطاها را فراهم می‌آورد.

کاتبی در پایان گفت: این پروژه با تکیه بر توان مهندسی متخصصان نیروگاه و بدون استفاده از خدمات فنی شرکت های پیمانکاری انجام شده است./ت

لیلا بیگدلی /قزوین

کدخبر: 944805 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟