هزینه کرد در مسیر ایثار و شهادت سرمایه گذاری فرهنگی است

به گزارش رکنا ازقزوین؛ علی فرمانی در جلسه علنی شورا که با دستور کار بررسی لوایح شهرداری قزوین برگزار شد در بخشی از جلسه  که به بررسی لایحه مساعدت به برگزاری راهیان نور اختصاص داشت، گفت: در راستای اشاعه فرهنگ ایثار و شهادت کار بزرگی در مسیر راهیان نور انجام می شود و لذا باید تا جایی که توان داریم دراین حوزه مساعدت شود.

photo_2023-11-15_15-36-11

 فرمانی با بیان اینکه هزینه در این مسیر سرمایه گذاری است تاکید کرد: برای برگزاری راهیان نور هر چه مساعدت و حمایت شود و شاهد افزایش حضو ر جوانان و نو جوانان و اقشار مختلف در این برنامه باشیم کاهش آسیبهای اجتماعی در همه بخشها را نظاره گر خواهیم بود.

 وی خاطر نشان کرد: ما نمی توانیم داعیه دار کار فرهنگی باشیم اما به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بی تفاوت باشیم و کاری در این زمینه انجام ندهیم ، بنابراین اعضای شورای اسلامی شهر قزوین با افزایش رقم مساعدت به برگزاری اردوهای راهیان نور از یک میلیارد تومان به دو میلیارد تومان موافقت نمودند .

 فرمانی در ادامه بر لزوم نظارت دقیق شهرداری بر هزینه کرد اردوهای راهیان نور تاکید کرد و گفت: باید کمیسیون فرهنگی شورا به همراه سازمان فرهنگی ورزشی بر این حوزه نطارت داشته باشند .

photo_2023-11-15_15-38-19

 نقد افراد و عملکرد آنها توام با رعایت انصاف و اخلاق  باشد  

 عضو شورای اسلامی شهر قزوین در دفاع از مدیریت سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین گفت: نقد افراد و عملکرد آنها باید به صورت اخلاقی و با انصاف و  به دور از سخن های ناروا باشد. 

فرج اله فصیحی رامندی دراین جلسه اظهار کرد: بنده می خواهم از مظلومیت سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری و مدیر این سازمان که فردی پرتلاش و متدین، با ایمان و اعتقاد به نظام ،مبادی به آداب ،متعهد به انجام وظایف و تکالیف قانونی خود است، دفاع کنم.

وی  درادامه با اشاره به گزارش اقدامات سازمان فرهنگی ورزشی در پرداخت مساعدت به هیات ها و تشکلها و اجرای تکالیف محوله از سوی کمیسیون فرهنگی گفت: بنده علی رغم اینکه به تکالیف واگذار شده از سوی کمیسیون فرهنگی به سازمان فرهنگی ورزشی نقد دارم، اما با توجه به آمار ارایه شده تا حد قابل قبولی وظایف و تکالیف توسط این سازمان  انجام شده است. 

 به گفته فصیحی رامندی  بر طبق آمار ارایه شده درماه مبارک رمضان میزان تکالیف دو میلیارد و 400 میلیون تومان بوده که دو میلیارد و 300 میلیون تومان آن پرداخت شده است، همچنین در روز معلم نیز 272 میلیون تومان پرداختی از سوی سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین صورت گرفته است و تمام تکالیف محوله پرداخت شده است.

 وی همچنین به سایر پرداختی به مناسبتهای مختلف اشاره نمود و گفت: پرداختی در دهه کرامت 648میلیون تومان،دهه ولایت یک میلیاردو 60 میلیون تومان ، ماه های محرم و صفر یک میلیارد و 900 میلیون تومان ،برنامه های فرهنگی ورزشی به مبلغ 860 میلیون تومان می باشد .

 به گفته این عضو شورای اسلامی شهرقزوین  در مجموع از تکالیف محوله در حوزه مساعدتها پنج میلیارد و 300 میلیون تومان، مبلغ چهار میلیاردو 700 میلیون تومان پرداخت شده است و مبلغ 511 میلیون تومان از تعهدات باقیمانده است که آن به هم به دلیل عدم مراجعه اشخاص بوده است .

 فصیحی رامندی  با اشاره به اینکه نقد افراد و عملکرد آنها باید با انصاف و بدور از رفتار و سخن های ناروا باشد خاطر نشان کرد: باید در نقد افراد و عملکرد آنها انصاف و اخلاق رعایت شود. 

photo_2023-11-15_15-40-08

 از تلاش شهرداران و  اعضای شورای دوره چهارم و پنجم برای طراحی و اجرای بخشی از پروژه کمربندی آیت الله باریک بین قدردانی می کنم 

 

رییس کمیسیون مالی شورای اسلامی شهر قزوین از تلاشهای اعضای شوراهای دوره چهارم و پنجم و شهرداران این دو دوره در طراحی واجرای بخشی از   پروژه کمربندی آیت اله باریک بین ( کمربندی شرق) قدردانی نمود.

ولی چگینی اظهار کرد: از تلاشهای صورت گرفته توسط اعضای دوره های چهارم و پنجم شورای اسلامی شهر قزوین و شهرداران این دوره ها آقایان دکتر نصرتی، دکتر صفری و مهندس طاهرخانی در آغاز و اجرای بخشی از کلان پروژه کمربندی آیت اله باریک بین قدردانی می نمایم .

وی ادامه داد: این پروژه در دوران شورای چهارم و پنجم کلید خورد و بخشی ازآن نیز در آن دوران اجرا شد پس لازم است زحمات و تلاشهای این عزیزان نیز ارج نهاده شود.

وی با بیان اینکه عمر خدمتگزاری بسیار کوتاه است خاطرنشان کرد: هر شورایی یک عمری دارد و به یک چشم برهم زدنی تمام می شود لذا باید بتوانیم از این زمان باقیمانده بهترین استفاده را نموده و برای خدمت رسانی مطلوب به شهروندان تلاشهای بیشتری نماییم .

وی تاکید کرد: ممکن است در دوره ششم شورا نیز  کلنگ پروژه هایی بر زمین زده شود و در دوره های بعدی کار  تکمیل شود لذا باید در همیشه قدردان زحمات افراد در دوره های مختلف مدیریتی باشیم . از گذشتگان به نیکی یاد کنیم و از زحمات آنان تشکر و قدردانی کنیم تا آیندگان هم با ما اینچنین باشند./ت

 

لیلا بیگدلی/قزوین

کدخبر: 946786 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟