اکوسیستم فناوری و نوآوری دانشگاه‌های کشور تقویت می شود

به گزارش رکنا از اصفهان؛ دکتر یحیی پالیزدار با بیان اینکه پایه اصلی اکوسیستم فناوری و نوآوری هر کشور دانشگاه‌ها، اعضای هیات علمی و دانشجویان هستند، ابراز کرد: در این مراکز تعدادی از دانشجویانی که پایان‌نامه‌های آنها بر اساس مگاترم‌های فولاد مبارکه تعریف می‌شود، بعد از بررسی در کمیته عالی انتخاب و مورد حمایت قرار می‌گیرند به صورتی که برای دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد تا مبلغ ۵۵ میلیون تومان و دکتری تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان پرداخت می شود.

پالیزدار ادامه داد : بعد از حمایت از پایان‌نامه‌ها توانمندسازی دانشجویان در حوزه توسعه فردی در دستور کار قرار می‌گیرد، برای این امر در ابتدا آنها در آزمون ارزیابی شخصیت شرکت‌ کرده و با مشاوره لینک می‌شوند و مشاوران بر مبنای خروجی تست‌ها، آی دی پی به افراد می‌دهند و آنها را برای حضور در دوره‌های خاص معرفی می‌کنند.

رویداد هم مسیر

در ادامه دکترحمید رضا نظری رئیس مراکز نوآوری در دانشگاه‌های شرکت پشتیبانی و توسعه فناوری و نوآوری فولاد مبارکه نیز در بخش دیگر مطالب فوق، هدف از شناسایی و توانمندسازی این دانشجویان را هدایت آنها برای ایجاد شرکت‌های نوپا و در نهایت شرکت‌های دانش بنیان دانسته و  تصریح کرد: این شرکت‌ها در راستای تحقق اهداف فولاد مورد بهره برداری قرار می‌گیرند تا بتوانیم ترندهای جهانی در عرصه فولاد از جمله هوش مصنوعی که ممکن است طی ۱۰ سال گذشته به مزیت رقابتی تبدیل شود را تقویت کنیم

نظری در ادامه این توضیحات و در خصوص رویداد«فولادینو» نیز توضیح داد : این رویداد دارای چند بخش است که یکی از این بخش‌ها معرفی ایده‌های شرکت‌هایی است که در حوزه فولادی طرحی دارند که در این زمینه پس از بررسی ایده‌ها، منتخب آنها توسط فولاد مبارکه حمایت خواهند شد.

 این در حالی است که فعالیت های علمی و فن آوری و حمایت از شرکت های دانش بنیان از تأکیدات مقام معظم رهبری و مطالبه وی از جامعه دانشگاهی و صنعتی می باشد. گفتنی است در ادامه این رویداد علمی فن آوری برنامه «ترنج»  جلسه ای انگیزشی است برای دانشجویانی که گرند علمی را دریافت کرده‌اند، و بصورتی است در این رویداد یک کارآفرین نمونه در بین دانشجویان حضور یافته و داشته‌ها و تجربیات خود را با آنها به اشتراک می‌گذارد ضمن اینکه در این رویداد شبکه سازی نیز دنبال می‌شود. 

در برنامه «همگرا» که در حاشیه این رویداد است بین مسئولان تحقیق و توسعه فولاد مبارکه و مسئولان پژوهشی و ارتباط با صنعت و اعضای هیات علمی علاقمند در حوزه‌های مختلف فولادی است که منجر به طرح‌های اثربخش و مؤثری خواهد شد.

 رویداد «هم‌مسیر» نیز برگزارخواهد شد که در این رویداد نقشه راه فولاد سبز و انرژی‌های نو برای اعضای هیات علمی منتخب استان و بخشی از دانشگاه‌های تشریح می‌شود و مخاطبان این رویداد در خصوص نقشه راه فولاد مبارکه اظهار نظر می‌کنند.

گفتنی است در روزهای شنبه و یکشنبه ۲۷ و ۲۸ آبان ماه با حضور محمدیاسر طیب نیا، مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه و دکتر حسین هرسیج رییس دانشگاه اصفهان، مرکز نوآوری این شرکت در دانشگاه اصفهان افتتاح و همچنین رویدادها علمی و فن آوری همچون »دمودی»، «هم‌گرا»، «هم‌مسیر» «عصرانه کارآفرینی»، «ترنج» و ... برگزار خواهد شد و تعامل مؤثری بین اساتید،دانشجویان و مدیران فولاد مبارکه در راستای همکاری های نتیجه بخش ارتباط صنعت و دانشگاه صورت خواهد گرفت.

بهمن راعی/ اصفهان

کدخبر: 947165 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟