11 واحد صنعتی راکد و غیر فعال احیا شد

به گزارش رکنا ازقزوین،  آیین تجلیل از صنعتگران و معدنکاران نمونه استان قزوین با حضور فرشاد مقیمی، مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران، اعلایی استاندار، علی رحمانی معاون اقتصادی استانداری، رستمی سرپرست سازمان صمت استان، صفاری مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان، عبدیان رئیس اتاق بازرگانی استان و جمعی ازصنعتگران در سالن شهید امامی استانداری قزوین برگزارشد.

رستمی سرپرست سازمان صمت استان در این مراسم گفت: صنعت مهمترین بخش اقتصاد است و بایستی توجه ویژه ای به این بخش داشته باشیم و مسیر تولید را هموار کنیم.

ادامه داد: هم اکنون ۱۳۰ واحد دانش بنیان را در حال بهره برداری داریم و این در حالی است که امسال با برنامه ریزی های صورت گرفته و همکاری مدیریت عالی استان توانستیم ۱۱ واحد صنعتی غیرفعال را احیا کنیم.

سرپرست سازمان صمت قزوین با اشاره به فعالیت ۲۶۸ معدن در این استان، تاکید کرد: میزان ذخایر معدنی در قزوین به ۵۰۰ میلیون تن می رسد و سالانه نیز ۱۱ میلیون تن از این معادن استخراج می شود.

 وی بیان کرد: در حوزه تولید کاشی و سرامیک نیز سالانه ۷۰ میلیون متر مکعب تولید این استان است و سه هزار و ۴۶۰ نفر نیز در این واحدها مشغول به فعالیت هستند.

رستمی گفت: داشتن یک شهر صنعتی و 18 شهرک و ناحیه صنعتی و صدور 3659 فقره پروانه بهره برداری با سرمایه گذاری 33 هزار میلیارد تومان با ظرفیت اشتغال 153 هزار نفر از ویژگی های صنعتی استان است.

وی اظهارداشت: در استان بیش از 1200 نوع محصول تولید می شود و دو هزار طرح با سرمایه ای بالغ بر 171 هزار میلیارد تومان با اشتغالزایی 90 هزار نفر در حال اجراست که 386 طرح از پیشرفت های فیزیکی 60 تا 90 درصد برخوردارند.

سرپرست سازمان صمت استان قزوین گفت: ایجاد شهرک های تخصصی انرژی، فنآوری، نساجی، ساخت ماشین آلات و تکمیل زنجیره ارزش از اولویت های امسال سازمان صمت استان است.

لیلا بیگدلی/قزوین

 

کدخبر: 947993 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟