کشف 391 فقره سرقت در گلستان

سردار سعید دادگر در بازدید از نمایشگاه دستاوردهای فرماندهی انتظامی گلستان در اجرای "طرح عملیاتی پیشگامان امنیت انتظامی 4"، اظهار داشت: این طرح با هدف پیشگیری از سرقت های خرد و پاکسازی نقاط آلوده و جرم خیز به مدت چهار روز در سطح استان برگزار شد.

فرمانده انتظامی گلستان با بیان اینکه در این راستا 512 نقطه آلوده پاکسازی شد، تصریح کرد: با تلاش شبانه روزی ماموران، 206 سارق دستگیر و 391 فقره انواع سرقت از جمله 39 فقره خودرو و موتورسیکلت نیز کشف شد.

سردار دادگر با اشاره به دستگیری 207 متهم تحت تعقیب و جمع آوری 230 معتاد متجاهر، افزود: بالغ بر 123 کیلو گرم مواد مخدر نیز با اشراف اطلاعاتی ماموران در این طرح کشف شد.

این مقام ارشد انتظامی خاطرنشان کرد: کشف پنج هزار و 200 لیتر سوخت قاچاق و بیش از 19 تن چوب قاچاق از دیگر دستاوردهای پلیس در این طرح بوده است.

وی در ادامه به توقیف 153 دستگاه خودرو و 97 دستگاه اشاره کرد و گفت: توقیف وسایل نقلیه ای که اقدام به ایجاد مزاحمت برای شهروندان و یا آلودگی صوتی می نمایند مطالبه مردم از پلیس بوده و برابر قانون با متخلفان این حوزه برخورد خواهد شد.

فرمانده انتظامی گلستان با بیان اینکه در این طرح 20 نفر از اراذل و اوباش نیز دستگیر شدند، افزود: امنیت و آرامش مردم خط قرمز فراجا بوده و پلیس هیچ مماشاتی در برخورد با افراد شرور و اراذل و اوباش نخواهد داشت.

سردار دادگر گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون نیز با تلاش بی وقفه پلیس، وقوع انواع سرقت در سطح استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته 8 درصد کاهش داشته است.

فرمانده انتظامی گلستان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مطالبه پلیس از سایر دستگاه ها، تاکید کرد: تامین نظم و امنیت پایدار، ماموریت پیچیده و حساسی است که برای رسیدن به آن باید دستگاه های متولی از جمله سازمان ها و مراکز فرهنگی، آموزشی، اجتماعی و رسانه ها پای کار بوده و برنامه ریزی هدفمند در این خصوص داشته باشند.

سردار دادگر، تصریح کرد: بررسی های تخصصی نشان می دهد می توان با انجام اقدامات فرهنگی و آموزشی در زمان مناسب، از وقوع بسیاری از ناهنجاری ها، آسیب های اجتماعی و جرایم پیشگیری بعمل آورد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: هدف پلیس از اجرای چنین طرح هایی برقراری نظم و امنیت جامعه بوده و کارکنان انتظامی تا پای جان با تمام توان برای این منظور تلاش خواهند کرد.

زواریی/گلستان

کدخبر: 951688 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟