رزمندگان ما با اوج فداکاری از اوج قدرت دفاعی دشمن عبور کردند

به گزارش رکنا ازقزوین، سردار رستمعلی رفیعی آتانی در حاشیه بازدید از مناطق عملیاتی جنوب کشور در منطقه اروند کنار با اشاره به نقش رزمایش بزرگ فرهنگی راهیان نور بیان کرد: بعداز پایان دفاع مقدس، سپاه و بسیج، استمرار فرهنگ نورانی دفاع مقدس را با کاروان های راهیان نور ماندگار کردند.

وی با اشاره به ضرورت اجرای این رزمایش بزرگ فرهنگی گفت: این ضرورت در راستای همان ضرورت جهاد ماندگار حضرت زینب(س) بعد از واقعه عاشوراست که کربلای حسین بن علی(ع) را بعد از ۱۴۰۰ سال زنده نگه داشت.

سردار آتانی اظهار کرد: امروز در یادمان عملیات غرورآفرین والفجر ۸، یکی از این یادمان هایی که کربلای حقیقی ملت ایران است حضور داریم. از حیث دستاوردهای راهبردی این عملیات بیشتر از آنکه امروز در جمع دانش آموزان هستیم، می توان به جنبه های عاطفی رزمندگان اشاره کرد. اولا در زمین ناشناخته ای که تجربه عملیات در آب را نداشتیم، عبور از اروند رود و شبیه به این رودها در جنگ های متعارف دنیا جزو یکی از موانع جنگ ها بوده است.

صصضض

فرمانده سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین عنوان کرد: با تمام سختی ها، رزمندگان عزیز ما از این آب های وحشی عبور کردند. این نقطه برای دشمن ما یعنی صدام و ارتش تا دندان مسلحش، بسیار حائز اهمیت بود. آنجایی که او تمام تلاشش را کرد تا این منطقه را حفظ کند، رزمندگان ما با رشادت از آن عبور کردند و این امر به منزله این مهم بود که رزمندگان ما با اوج فداکاری از اوج قدرت دفاعی دشمن عبور کردند. 

وی افزود: آن روزها که این عملیات در آستانه اجرا بود و همه آماده عملیات بودند فرماندهان قرارگاه های منطقه همچون سرلشگر محسن رضایی با خوش ذوقی، ضمن ارتباط با تولیت آستان قدس رضوی، پرچم متبرک بارگاه منور امام رضا(ع) را به منطقه آورده و پرچم را به دست فرمانده لشگر ۲۵ کربلا می سپارند تا آن پرچم در گنبد مسجد فاو به اهتزاز درآید.

سردار آتانی در ادامه با اشاره به این اصل مهم که ما برای اهتزاز پرچم پرقدرت اهل بیت(ع)، پرچم الله اکبر و لااله الا الله جنگیدیم و این وحدت کلمه همه شهدا بود. امروز نیز زائرین این مناطق عملیاتی، آن پرچم ها و نشانه ها را مشاهده می کنند که رزمندگان ما توانستند پرچم گنبد امام هشتم را در مسجد فاو به اهتزاز درآورند.

فرمانده ارشد نظامی استان یادآور شد: امروز نیز ما همچنان در مسیر مسجد، حرم اهل بیت و انقلاب هستیم که تحقق اهتزاز این پرچم امروز محقق شده همچنان که اربعین یادگار والفجر ۸، کربلای ۴، کربلای ۵ و یادگار دفاع مقدس است.

سردار آتانی  گفت: ما از حرم امیرالمومنین در نجف اشرف تا کربلا همان پرچم هایی را که آرزو داشتیم با برادران خود در عراق تقدیم کنیم، این اتفاق محقق شد و بین دو ملت ایران و عراق به محوریت پرچم اهل بیت(ع) اتصال برقرار شد و دوباره دشمنانمان را ناکام گذاشتیم که بین دو کشور محب اهل بیت هرگز جدایی اتفاق نمی افتد و استمرار و ترویج فرهنگ راهیان نور، با استمرار ترویج اربعین حسینی است.

 

منبع:روابط عمومی سپاه صاحب الامر(عج)

لیلا بیگدلی/قزوین

کدخبر: 953389 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟