رونمایی از دو طرح پژوهشی در کمیته امداد قزوین

به گزارش رکنا ازقزوین، رضا کارگر با گرامیداشت هفته پژوهش بیان کرد: نقش پژوهش در توسعه همه‌ جانبه پایدار چنان برجسته و انکارناپذیر است که می‌توان آن را بدون تردید نیروی محرک توسعه در همه حوزه‌ها اعم از فرهنگ، اقتصاد، سیاست و جامعه دانست.

وی ادامه داد: حمایت از تولیدات علمی و پژوهش و تحقیقات، مقالات، کتب و... مرتبط با فعالیت های امداد از برنامه های در دست اجراست که در این راستا طی سال ۱۴۰۰ تعداد دو پژوهش، در سال ۱۴۰۱ نیز دو پژوهش و یک مقاله علمی و سال جاری هم یک پژوهش و دو پایان نامه داریم.

مدیر برنامه ریزی و فن آوری اطلاعات کمیته امداد استان قزوین در خصوص فرایند کار پژوهشی اضافه کرد: پیشنهاد طرح‌های پژوهشی بر اساس نیازسنجی و اولویت‌بندی موضوعات پژوهشی، به شورای پژوهش استان ارسال می‌ شود و پس از تصویب نهایی، قرارداد منعقد و اجرایی می ‌شود.

وی در خصوص اقدام های این نهاد در حوزه پژوهش گفت: فعالیت‌های پژوهشی، شامل انجام طرح‌های پژوهشی، حمایت از آثار علمی (رساله‌ دکتری، پایان نامه‌ کارشناسی ارشد، کتاب و مقاله)، برگزاری نشست‌های علمی- تخصصی و... بوده که با همکاری نخبگان، پژوهشگران و جامعه دانشگاهی انجام شده است.

مدیر برنامه‌ریزی و فناوری اطلاعات کمیته امداد استان شناخت وضع موجود و برنامه ‌ریزی برای آینده را از مزیت‌های کار پژوهشی دانست و افزود: به منظور ایجاد زمینه‌های مناسب برای رشد و ارتقای کمی و کیفی پژوهش، بهره‌گیری از توان و ظرفیت بالقوه حوزه‌های علمیه، دانشگاه‌ها، تشویق دانشجویان و طلاب برای انجام پژوهش‌های توسعه‌ای و کاربردی با هدف رفع مسائل و مشکلات جامعه تحت حمایت این نهاد اجرایی شده است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به رویکرد توجه جدی به مسائل پژوهشی برنامه هایی برای هفته پژوهش تدارک دیده شده که می توان به بازدید از نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی استان، برگزاری شورای پژوهشی و تجلیل از پژوهشگران برتر و رونمایی از پژوهش های اجرایی در استان اشاره کرد.

کارگر اظهارکرد: بازید از طرح ملی شتابگر ملی و چشمه نور قزوین، برگزاری کارگاه آموزشی پروپوزال نویسی ویژه دانشجویان تحت حمایت و برگزاری نشست علمی راهکارهای ارتقای سرمایه اجتماعی و مشارکت های مردمی از دیگر برنامه های بزرگداشت هفته پژوهش است.

وی یادآورشد: کمیته امداد امام خمینی (ره) در حوزه پزوهشی نیز همانند سایر حوزه ها از همکاری اقشار مختلف جامعه استقبال می کند البته در حوزه پژوهشی بیشتر همکاری با فعالان پژوهشی و دانشگاهی است.

منبع: روابط عمومی کمیته امداد امام خمینی(ره)

لیلا بیگدلی/قزوین

 

 

کدخبر: 954604 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟