موزه بلدیه تا اوایل سال آینده در باغ زرشک افتتاح می‌شود

به گزارش رکنا از اصفهان؛ علی قاسم‌زاده در برنامه رادیویی «بی‌واسطه با مردم» درخصوص موضوعاتی همچون گالری‌های کتابخانه مرکزی، موزه هنرهای معاصر، موزه بلدیه و کارخانه ریسباف توضیح داد و گفت: موزه هنرهای معاصر در حال مرمت است و من به‌ صورت مرتب در حال پیگیری هستم.

او ادامه داد: مرمت قابل پیش‌بینی نیست و باید در مراحل انجام کار به آن پی ‌برد؛ در واقع نمی‌توان گفت کار یک ماهه تمام می‌شود، زیرا مرمت کار حساس و ظریفی است و ممکن است در زمان انجام آن با مشکلاتی روبه‌رو شویم.

شهردار اصفهان با اعلام اینکه گالری‌های کتابخانه مرکزی شهرداری که محل نمایش هنرهای معاصر و مدرن بود، مرمت شده و به‌زودی وارد چرخه خدمت‌رسانی خواهد شد، اظهار کرد: همچنین تا اوایل سال آینده موزه بلدیه در باغ زرشک، محل سابق معاونت فرهنگی شهرداری افتتاح خواهد شد.

موزه بلدیهاو خاطرنشان کرد: کارهای اساسی کارخانه ریسباف نیز انجام و تحویل آن به سازمان میراث فرهنگی در هیئت دولت مصوب شده است. شهرداری اصفهان نیز از قبل آمادگی خود را برای مرمت آن اعلام کرده است.

پایان مرمت موزه هنرهای معاصر تا نوروز 1403

مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری اصفهان نیز در این برنامه گفت: پس از آغاز مرمت موزه هنرهای معاصر در 2جبهه شمالی و غربی با مشکلات سازه‌ای سقف مواجه و مجبور شدیم کل سقف‌های این دو جبهه را باز کنیم. سپس متوجه شدیم که موریانه تیرهای اصلی سقف را از بین برده و باید تیرهای شش متری تعویض شود.

محمدعلی ایزدخواستی ادامه داد: با توجه به اینکه این بخش از سقف باید با مصالح عین‌ به‌ عین و نعل‌ به‌ نعل اجرا می‌شد، لذا جبهه کاری جدیدی ایجاد شد؛ همچنین در قسمت غربی با فرار پی مواجه بودیم که در برآورد اولیه مورد محاسبه قرار نگرفته بود، بنابراین نیازمند پی‌بندی و اصلاح ناکش‌ها بود که در زمان اجرا تحمیل شد.

او خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه موزه هنرهای معاصر یک بنای ارزشمند است و تمام این موارد باید با حساسیت دنبال شود، زمان مرمت افزایش یافت.

مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری اصفهان با تاکید بر اینکه این سازمان تمام تلاش خود را برای بازگرداندن این موزه به چرخه فرهنگی شهر تا نوروز 1403 انجام می دهد، گفت: حرفه‌ای‌ترین آتلیه اصفهان که در زمینه سازه‌های سنتی در حال فعالیت است، در اختیار سازمان نوسازی و بهسازی است و موضوع مرمت موزه هنرهای معاصر با دقت نظر در دست پیگیری قرار دارد.

اصفهان/بهمن راعی

کدخبر: 955114 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟