یکی از بهترین کارهای شوراهای اسلامی ایجاد کار برای بانوان در روستا است

به گزارش رکنا از اصفهان؛ آیت الله سیدیوسف طباطبایی نژاد در دیدار با اعضای شوراهای اسلامی روستاهای شهرستان های اصفهان ضمن تسلیت به شهادت رسیدن جمعی از هموطنان در پی جنایت تروریستی کرمان، جلب اعتماد و رأی مردم را بسیار ارزشمند دانست و اظهار داشت: این ارزش کمی نیست که مورد اعتماد مردم باشید و برای این اعتماد باید بسیار کار کرد و این مسئله بسیار قیمت و ارزش دارد.

امام جمعه اصفهان ضمن تبریک ایام گذشته سالروز ولادت حضرت زهرا(س) و روز زن، بالاترین زن و مادر در عالم خلقت را حضرت فاطمه(س) بیان کرد و گفت: این افتخاری برای زنان است که چنین روزی، روز زن نامیده شده، لذا چند نکته با توجه به این که اعضای خانم شوراهای اسلامی در جلسه حضور دارند عنوان می شود.

نماینده ولی فقیه در استان در ادامه سخنان خود با اشاره به اهمیت توجه به همسر در زندگی علیرغم داشتن پست و مقام اجتماعی عنوان کرد: پیامبر خدا(س) می فرماید بالاترین نعمتی که خداوند به مرد پس از اسلام می دهد، همسر خوب است.

امام جمعه اصفهان متن 1وی افزود: مسلمان بودن خود نعمت بالایی است، اما پس از اسلام ، هیچ نعمتی بالاتر از زن خوب نیست و زن خوب نیز کسی است که به همسر خود خدمت کند و با آن رفیق باشد و هر مقامی که داشته باشد با مقام همسری فرق می کند.

وی کثیرالعفو بودن مرد را لازمه زندگی و همسرداری دانست و گفت: هر طرف از زوجین که وظیفه خود را بهتر انجام دهد نشان می دهد که عقل بهتری دارد.

عضو خبرگان رهبری خاطر نشان کرد: گاهی فرد به مقامی در جامعه می رسد، اما نباید هیچ یک از زن و مرد این مقام را در برابر طرف مقابل چیزی حساب کنند ، همانند پدر و مادر که خداوند درباره آنها می فرماید " وَاخْفِضْ لَهُمَا جَنَاحَ الذُّلِّ مِنَ الرَّحْمَةِ "یعنی بال خود را در برابر پدر و مادر پایین بیاورید و این بال، بال ریاست و مقام است.

آیت الله طباطبایی نژاد مرد و زن را در رسیدن به مقامات مادی و معنوی برابر بیان کرد گفت: در روایت است که امیرمومنان(ع) درباره حضرت زهرا(س) می فرماید هیچ وقت کاری نکرد که من غضبناک شوم و من نیز کاری نکردم که او غضبناک شود و امر من را هیچ گاه نبوده که اطاعت نکرده باشد.

امام جمعه اصفهان در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع شوراهای اسلامی پرداخت و عنوان کرد: شورای اسلامی شهر و روستا، عقل منفصل بقیه هستند، به این معنا که باید فکر کنند درباره شهر و یا روستا چه کاری انجام دهند که اصلاح شود و این جمع، جمعی هستند که مورد اعتماد مردم بوده و مردم به آنها رأی داده اند و باید برای روستا و شهر خود کار کنند.

وی اضافه کرد:  بانوان عضو شوراهای اسلامی کارهای بسیاری را می توانند برای زنان روستا انجام دهند و یکی از بهترین کارها ایجاد کار برای بانوان در روستا است همانند قالیبافی که بسیار در ابتدای انقلاب انجام می شد.

آیت الله طباطبایی نژاد با تاکید بر مسئله اشتغال زایی به ویژه در روستاها تصریح کرد: مهم ترین امر برای شوراها این است که در جایی که مسئولیت دارند ایجاد اشتغال کنند و اعضای شوراها باید بدانند در هر نقطه ای از کشور هستند باید برای کشور کار کرده و سعی کنند از نظر معنوی و هم از نظر فعالیت و کار برای دیگران الگو باشند و بتوانند از فرصتی که خداوند به آنها داده است استفاده کنند.

امام جمعه اصفهان متن 2در ابتدای این جلسه که با حضور اعضای خانم شوراهای اسلامی روستاهای شهرستان های اصفهان همراه بود، مجید نادرالاصلی با اشاره به وضعیت شوراهای اسلامی اظهار داشت: در حال حاضر مدیریت عالی در روستاها وجود دارد و اهمیت روستاهای شهرستان های اصفهان را نشان می دهد .

وی وجود اندیشه کار و فعالیت در شهرستان اصفهان را امتیازی برای شهرستان عنوان کرد و ادامه داد: می توان گفت یکی از اثرگذاران بر این اندیشه، اعضای شوراهای اسلامی هستند و بانوان در خط مقدم این موضوع قرار دارند.

نادرالاصلی کم بودن بودجه شوراهای اسلامی را سبب محدودیت شوراها برای پیگیری و انجام برخی از امور بیان کرد و گفت: مسائلی مانند اشتغال و معضلات خاص آب و هوا را نمی توان به تنهایی در شوراها حل و فصل کرد و البته شوراها می توانند موثر باشند اما دست شوراهای اسلامی خالی است.

وی خاطر نشان کرد: در عین حال ما فرصت های خوبی برای مشاغل خانگی در روستاها داریم و فرصت های روستایی ما در این زمینه بسیار فوق العاده است و هر مقدار فرصت ها را به سمت روستاها ببریم مهاجرت معکوس رخ می دهد.

اصفهان/ بهمن راعی

کدخبر: 961498 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟