تسویه بدهی 2 هزار و 40 نفر از مالباختگان شرکت  های پیش فروش خودرو در تاکستان

به گزارش رکنا ازقزوین، علی شعبانی در این خصوص اظهار کرد: بعد از بررسی فعالیت شرکت های غیرقانونی فعال در زمینه پیش فروش خودرو در استان که غالبا بدون مجوز و با اقدامات متقلبانه فعالیت می کردند، 70 شرکت پیش فروش خودرو  شناسایی و  برای 18 شرکت و 37 نفر از مدیران آنها در شهرستان تاکستان پرونده قضایی تشکیل شده است.

وی ادامه داد: تعدادی از این شرکت ها با توجه به اینکه صلاحیت رسیدگی به آنان در حوزه قضایی استان قزوین نبوده است،  به حوزه های قضایی مرتبط ارجاع گردید و مدیران برخی از شرکت ها نیز بدون تشکیل پرونده نسبت به تسویه مطالبات سرمایه گذاران خود اقدام کرده اند.

شعبانی  افزود: بر اساس اعلام سرمایه گذاران و تحقیقات صورت گرفته، میزان بدهی این شرکت ها به مردم  4 هزار و 137 میلیارد تومان می باشد و ارزش اموال توقیف شده نیز بر اساس ارزیابی های صورت پذیرفته توسط کارشناسان رسمی دادگستری، 2 هزار و 326 میلیارد تومان برآورد شده است.

رییس کل دادگستری کل استان قزوین اعلام کرد: با توجه به اقدامات قضایی صورت گرفته تا کنون 852 میلیارد تومان از بدهی بیش از  2 هزار  و 40 نفر از مالباختگان توسط این شرکت ها پرداخت شده است و فرآیند تسویه بدهی مالباختگان به صورت مستمر در حوزه قضایی تاکستان ادامه دارد.

رییس کل دادگستری استان قزوین در پایان خاطر نشان کرد: 95 درصد از مجموع بدهی این 18 شرکت مربوط به 5 شرکت است  و دستورات لازم نیز به منظور تسریع در رسیدگی به پرونده ها و احقاق حقوق مالباختگان و ایفای تعهدات این شرکت ها صادر شده است.

پرونده "شرکت رضایت خودروی طراوت نوین"جز شرکت های مذکور نبوده و با توجه به حجم مطالبات و تعداد زیاد مالباختگان به صورت ویژه در یکی از شعبات دادسرای مرکز استان در حال رسیدگی و شناسایی میزان دیون و ارزیابی ریالی اموال شرکت  است.

منبع:روابط عمومی دادگستری

لیلا بیگدلی/قزوین

 

کدخبر: 962223 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟