برگزاری جلسه شورای معاونین و شورای اداری تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان در شهرستان فلاورجان

به گزارش رکنا از اصفهان؛  میثم مداحی در این جلسه  به اهمیت آگاهی بخشی در جامعه و لزوم تحقق جهاد تبیین در راستای بیان ارزش های حاکم بر کشور  گفت: یکی از مستحکمترین ارزش های حاکم در  نظام جمهوری اسلامی ایران دفاع از مظلوم است که این رویه در طول تاریخ کم نظیر است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان با اشاره به در پیش بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری گفت: ما کارکنان دولت به عنوان کارگزاران نظام ضمن حفظ شان و جایگاه خود و عدم انجام هر گونه فعالیت یا تبلیغات انتخاباتی در ساعات اداری؛ می بایست در چارچوب قانون و مشروط به مصوبات معاونت سیاسی امنیتی استانداری در راستای افزایش میزان مشارکت مردم در انتخابات اقدام نماییم .

مداحی مهمترین موضوع در سطح استان را اشتغال عنوان کرد و اظهارداشت: موضوع اشتغال به ویژه در سامانه رصد اشتغال ضروری است ارتقای چشمگیری داشته باشد و درمدت زمان باقی مانده تا پایان سال  عملکرد کل استان به صورت کامل در سامانه ثبت شود.

وی  با بیان اینکه ثبت عملکرد درسامانه از شاخص های مهم برای تخصیص اعتبار تسهیلات در سال آتی به استان خواهد بود افزود: به گفته کارشناسان به ازای هر اشتغال رسمی که ایجاد می شود کنار آن یک اشتغال غیر رسمی هم ایجاد خواهد شد بنابراین جهت رصد وضعیت دقیق اشتغال استان، ثبت اشتغال ایجاد شده در سامانه های مربوطه امری ضروری است.

وی همچنین گفت: با اعلام دهک بندی جدید توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی لازم است تمامی ادارات آمادگی پاسخگویی به مراجعات مردمی را داشته باشند.

مدیر اشتغال و کارآفرین استان اصفهان نیز بر عملکرد ثبتی مناسب در سامانه های اشتغال تاکید کرد و گفت: شهرستان های تیران و کرون، کاشان، نجف آباد و برخوار در ثبت اشتغال ایجاد شده جزو شهرستان های برتر هستند و سایر شهرستان ها نیز باید فوری در این زمنیه اقدام نمایند.

فلاورجان متن 2وی با بیان اینکه ما در دو حوزه نظارت داریم افزود: درحال حاضر نظارت بر تسهیلات تبصره 16 سال گذشته و تبصره 18 که آران و بیدگل حدود 160درصد و شهرستان های اصفهان، مبارکه نجف آباد و گلپایگان حدود 150 درصد بر طرح های مذکور  نظارت داشته اند.

 محمد مغزی مدیر روابط کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان با اشاره به انتخابات در پیش رو اظهار داشت: روسای شهرستان ها می بایست نسبت به رصد واحدهای اقتصادی به ویژه در پرداختی های پایان سال به کارگران اقدام نمایند و هر کارگاهی که احتمال بروز تنش در آن پیش بینی می شود به موقع به اداره روابط کار استان اطلاع رسانی شود.

روح الامین امیری مدیر تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان هم بر انجام بازدیدهای نظارتی و حسابرسی تعاونی های مشکل دار تأکید کرد و افزود: همه شهرستان ها برای تشکیل تعاونی های مسکن ملی (جهش ) پیگیری و در این زمینه اقدام نمایند.

وی همچنین بر اجرای برنامه آموزشی تعاون در شهرستان ها تاکید کرد و افزود: شهرستان های نسبت به برگزاری دوره های آموزشی ویژه تعاونگران اقدام نمایند.

مدیر اجتماعی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ضمن ارائه گزارشی از اجرای برنامه های حوزه اجتماعی بر حضور فعال و پیش بینی حداقل یک برنامه شاخص در هرشهرستان برای دهه مبارک فجر تاکید کرد.

وی در ادامه از برگزاری مسابقه جام معرفت در استان اصفهان ویژه کارکنان دستگاه‌های تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و شرکت‌های تابعه در بهمن ماه سال جاری خبر داد و افزود: دستورالعمل این مسابقه طی دو روز آینده ارسال خواهد شد.

فلاورجان متن 1علیرضا تیغ ساززاده رئیس اداره امور ورزش کارگری هم بر اجرای برنامه ها و رویدادهای ورزشی در شهرستان ها تأکید کرد و افزود: با استفاده از ظرفیت مجموعه های ورزشی که در شهرستان ها وجود دارد برنامه های مناسبی برای کارگران و خانواده های آنان پیش بینی و در سطح شهرستان اطلاع رسانی شود.

 در ادامه مدیر پشتیبانی و منابع انسانی هم نیز ضمن تبیین نکات ضروری در حوزه پشتیبانی و منابع انسانی،  از تجهیز  و راه اندازی  شبکه تونل امن و به روز رسانی نرم افزار و سخت افزار  اداره کل و 13 شهرستان خبر داد و افزود: تاپایان سال جاری همه ادارات تعاون، کار ورفاه اجتماعی  درسطح استان ضمن به روز شدن امکانات نرم افزاری و سخت افزاری  به شبکه تونل امن مجهز خواهند شد .

در ادامه این جلسه حبیب الله فرهمند رئیس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی شهرستان فلاورجان ضمن خیر مقدم به اعضای حاضر در جلسه گزارشی از  وضعیت ارائه خدمات تخصصی تعاون،کار، امور اجتماعی و اشتغال و کار آفرینی به جامعه مخاطب در حوزه شهرستان فلاورجان ارائه کرد.

وی یکی از اقدامات شاخص در حوزه اشتغال  را جذب بیش از 100 درصد  اعتبارات مشاغل خانگی عنوان کرد و افزود: نزدیک به ۸۰ درصد ازاین اعتبارات  در حوزه پشتیبان مشاغل خانگی است.

همچنین در ادامه روسای ادارات شهرستان های لنجان، خمینی شهر اصفهان، شاهین شهر، تیران و کرون،برخوار، جنوب شهرستان اصفهان و نجف آباد به بیان گزارش های خود از وضعیت شهرستان ها پرداختند.

اصفهان / بهمن راعی

کدخبر: 963707 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟