کمک ۱۰۰ میلیارد ریالی شهرداری به مساجد شهر قزوین در سال جاری

به گزارش رکنا ازقزوین، قاسم اللهیاری با بیان این خبراظهار کرد:با توجه به فهرست نیازهای عمرانی مساجد شهر قزوین صدو پنج میلیارد و نهصد میلیون ریال در قالب کمک عمرانی به ۱۱۸ مسجد در شهر قزوین مساعدت شده است . 

photo_2024-01-20_11-28-09
وی افزود: با توجه به فعالیت مساجد سطح شهر قزوین، عموما شاهد گزارش هایی در خصوص مشکلات این اماکن در بخش سرویس های بهداشتی، مرمت سقف و کف و یا ساخت و سازهای مربوط به نمای مساجد هستیم که ضرورت دارد تا درقالب کمک عمرانی به مساجد در شورا و مدیریت شهری مورد توجه قرار گیرد لذا برای اعتبار این ردیف در سال جاری بالغ بر ده میلیارد تومان اختصاص یافت. 
اللهیاری با تاکید بر ضرورت ضابطه مند بودن کمک به مسایل عمرانی مساجد، خاطرنشان کرد: کمک به رفع مسایل و مشکلات مساجد در نهایت کمک می کند تا این اماکن روند فعالیت های فرهنگی و هنری و خود را تسهیل ببخشند و در عین حال نیز تشویقی برای حضور بیشتر نوجوانان و جوانان در مساجد باشد. 
 
photo_2024-01-20_11-37-09

 استفاده از ظرفیت کانون وکلای دادگستری در بخشهای حقوقی  شهرداری

رییس شورای اسلامی شهر قزوین گفت: در راستای حل مشکلات حقوقی در برخی پرونده ها و همچنین توسعه خدمات حقوقی در مدیریت شهری لازم است از ظرفیت کانون وکلای دادگستری استفاده شود. 

علی فرمانی  در جلسه علنی شورا که با حضور رییس کانون وکلای دادگستری برگزار شد اظهار کرد: افزایش و آگاهی شهروندان از حقوق خود و احقاق حقوق آنان در مدیریت شهری بسیار اهمیت دارد و دراین راستا می توانیم از ظرفیت حقوقی کانون وکلا استفاده کنیم . 
وی افزود: افزایش تعاملات با نهاد ها و دستگاهها و انعقاد تفاهم نامه های مشترک فیما بین به تسهیل در روند اجرای کارها وافزایش رضایت مندی مردم منجر خواهد شد . 
رییس شورای اسلامی شهرقزوین همچنین با اشاره به بدهکاری کانون وکلا به شهرداری قزوین خواستار تهاتر آن با خدمات دریافت شده از آن کانون در قالب تفاهم نامه شد وگفت: پیشنهاد می شود تا این رقم با خدماتی که از این مرکز دریافت می شود تهاتر شودوگزارش انجام این کارهم به شورای شهر ارایه شود. 

لیلا بیگدلی/قزوین

کدخبر: 965201 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟