هنر پیشکسوتان سپاه، امام شناسی و اطاعت از ولی در برهه های سخت انقلاب است

به گزارش رکنا ازقزوین، به مناسبت اعیاد رجبیه با حضور سردار رفیعی آتانی فرمانده سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین، حجت الاسلام یوسفی مسوول نمایندگی ولی فقیه در سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین و پیشکسوتان و اعضای وابسته به سپاه در سالن حضرت زهرا(س) سپاه استان قزوین برگزار شد.

3333

حجت الاسام یوسفی مسوول نمایندگی ولی فقیه در سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین در این مراسم بیان کرد: شما پیشکسوتان صحابه امام راحل و ما صحابه امام حاضر هستیم. شما پیشکسوتان مقدم بر سربازان ادوار بعدی هستید و ما شما را مقدم بر خود می دانیم.
وی با اشاره به انسجام بسیار خوب پیشکسوتان و افتخار آفرینان استان گفت: اسامی فعالیت های شما و خانواده شما موجب خرسندی شد همچنان که پیشکسوتان در عرصه های مختلف نقش آفرین هستند و نقش آفرینی شما قطعا نتیجه اش انتقال پیام ارزش های نسل انقلاب به نسل های بعدی است که اگر پیشکسوتان به حاشیه بروند ارزش ها به نسل های بعدی منتقل نخواهند شد.
حجت الاسلام یوسفی اظهار کرد: همه ما سربازان فعلی انقلاب به شما سربازان امام راحل نیاز داریم که عرصه حضور را مدیریت کنید تا ما از مسیری که شما صحابه امام راحل طی کردید منحرف نشویم و نقش هدایتی و مدیریتی که شما در زمان امام راحل ایفا کردید را ادامه دهیم. 
مسوول نمایندگی ولی فقیه در سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین عنوان کرد: همچنان که این پایداری در مسیر دین، از وعده های زمان پیامبر اکرم(ص) می باشد که به اصحاب خود فرمودند؛ در آخرالزمان امتی از نسل سلمان هستند که امام خود را ندیده اند اما نایب امام را می شناسند و پشت سر وی هستند و با اینکه امام معصوم را ندیده اند وی را می‌پذیرند و این فضیلتی است که بیش از هزار و ۴۰۰ سال پیش برای حضور شما وعده داده شده بود.
وی در ادامه با اشاره به پایمردی ملت ایران در مسیر انقلاب که نشأت گرفته از بصیرت ملی است، افزود: دشمنان علیرغم لجن پراکنی علیه جمهوری اسلامی، در اندیشکده های خود اعتراف می کنند که همه طراحی هایشان با امام شناسی و بصیرت ملت بزرگ ایران، نقش بر آب شد.
حجت الاسلام یوسفی ضمن تقدیر از پیشکسوتان در پای کار بودن انقلاب و امام امت تصریح کرد: شما در زمانی امام شناس و دشمن شناس بودید که شرایط بسیار سخت تر از این زمان بود. آغاز انقلاب امام شناسی هنری بود که شاید هیچ دوره ای از انقلاب به سختی آن دوران نبوده است.
وی اضافه کرد: امروز می بینیم که امامین انقلاب چه تلاش هایی کردند و چه معجزه هایی خلق کردند و دیدن این عجایب موجب می شود بپذیریم که امام جامعه ما حکم امام معصوم دارد. وقتی دشمنان بدترین فتنه ها را برای انقلاب طراحی می کنند، رهبر معظم انقلاب با یک سخنرانی مطالبی به مخاطبین می گوید که همه می‌پذیرند طراحی های دشمن فتنه ای برای تفرقه افکنی و کمرنگ شدن شعائر دینی است.
مسوول نمایندگی ولی فقیه در سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین در ادامه یادآور شد: در آن شرایط سخت که انقلاب شکل گرفت، دشمن شناسی و امامی شناسی نسل شما بسیار بی نظیر است در حالی که امروز با یک حساب و کتاب سرانگشتی می توان امام شناس و دشمن شناس شد.
حجت الاسلام یوسفی در ادامه با اشاره به تاکید همه شهدای دوران دفاع مقدس به ولایت مداری عنوان کرد: وصیت نامه شهدا پیام گویا و شفافی دارد و در وصیت نامه همه شهدای دفاع مقدس به طور متوسط سه بار تاکید بر اطاعت از ولی شده و این یعنی امام شناسی و ولی شناسی که شهدا به عامل به عمل بودند.
مسوول نمایندگی ولی فقیه در سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین بیان کرد: امروز مدعیان ولی شناسی،  وقتی رهبر معظم انقلاب می فرمایند؛ «ما برجام را نقض نمی‌کنیم لکن اگر طرف مقابل نقض کند که نامزدهای ریاست جمهوری آمریکا دارند تهدید می‌کنند که برجام را پاره می‌کنیم؛ ما آنرا آتش می زنیم»، سخنان گزافه می گویند و در مقابل این مدعیان نابخرد امام شناسی، شما به شایستگی امام شناس و تابع امام زمانتان بودید. 

photo_۲۰۲۴-۰۱-۲۳_۱۴-۵۳-۰۲

تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی، مشارکت حداکثری را رقم خواهد زد 

 

فرمانده سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین گفت: باید با تبیین دستاوردها و پیشرفت های انقلاب برای مردم عزیز انتخابات را باشکوه برگزار نماییم.

سردار رفیعی آتانی در این مراسم بیان کرد: این امرکه چقدر برای پیشبرد اهداف و سازندگی کشورمان اثرگذار باشیم امر مهمی است و باید در دادگاه فضل و عدل الهی به عنوان مسوول پاسخگوی اعمال و کردارمان باشیم.

وی با اشاره به شرایط خاص منطقه عنوان کرد: جنگ و درگیری در جبهه گسترده ای وجود دارد و دشمنان سیاست راهبردی خود را طراحی و ستون نظامی خود را با اسراییل و قدرت اقتصادی را با عربستان بسته بودند تا منطقه را کنترل کنند؛ اما خواب این طراحی نقش بر آب شد و امروز فقط در دریای سرخ توسط یمن شش کشتی آمریکایی طعمه و ۱۸۰ عملیات از سوی عراق علیه آمریکا انجام شده است.

فرمانده سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین بیان کرد: عمده تمرکز دشمنان بر روی انتخابات پیش روست و تمام دلخوشی آمریکایی ها به این است که صندوق‌های رای تهی از مشارکت مردمی باشد و این امر که چه اندازه مردم پای صندوق رای بیایند و مشارکت مردمی چه اندازه باشد، برایشان اهمیت زیادی دارد. 

وی تصریح کرد: باید با درک و فهم درست از مسایل روز کشور و انقلاب وارد عرصه انتخابات شویم تا اهداف و دستاوردهای انقلاب عزیز را با همان شکوه و صلابت گذشته به جلو پیش ببریم و این امر زمانی محقق می شود که مردم مثل همیشه در صحنه و پشتیبان نظام و انقلاب اسلامی باشند.

سردار رستمعلی رفیعی آتانی تاکید کرد: باید دستاوردهای جمهوری اسلامی برای مردم تبیین شود و در امر انتخابات به سراغ کسانی برویم که نسبت به مسایل روز جامعه نقد دارند و برای شرکت در انتخابات مردد هستند. 

 وی خاطرنشان کرد: باید با تبیین دستاوردها و پیشرفت های انقلاب برای مردم عزیز انتخابات را باشکوه برگزار نماییم؛ زیرا دشمنان اسلام به ویژه آمریکا می خواهند در انتخابات پیش رو به اهدافشان برسند؛ ولی با به صحنه آوردن مردم در پای صندوق های رای این امید را از جبهه دشمن بگیریم.

وی گفت: عمده تمرکز دشمنان بر روی انتخابات پیش رو است و ما باید با یک تحلیل میدانی واقع بینانه و نه با یک تحلیل احساسی و عاطفی مردم را به میدان بیاوریم.

سردار رستمعلی رفیعی آتانی افزود: مقام معظم رهبری در ابتدای سال مطالبه مشارکت حداکثری را اعلام کرده و فرمودند که حضور حداکثری مردم در انتخابات باعث می‌شود که دشمن طمع نکند.

وی ادامه داد: برای دشمن مهم نیست که چه کسی و یا چه جریانی و یا از کدام طیفی نماینده مجلس انتخاب می‌شود؛ برای دشمن این مهم است که چه تعدادی از مردم سر صندوق‌های رای حضور می یابند.

وی افزود: بعد از ترور سرداران ایرانی دشمنان به سراغ مردم آمده‌اند و تنها راه مقابله با دشمن تقویت نیروهای انقلابی ست که در همه جا حضور داشته باشند و ما باید از ظرفیت این نیروهای انقلابی در پایگاه ‌ها و مساجد جهت امنیت کشور استفاده کنیم.

وی در ادامه این جلسه تودیع و معارفه ابراز کرد: نیاز ما در جایگاه مسوولیت؛ نیاز معنوی و اعتقادی است که این امر با انس با قرآن، دعا و انس با شهدا و اولیای الهی محقق می‌شود و در ادامه مسوولیت هایمان نیاز به دانش، آگاهی و علم داریم چون بدون علم و آگاهی نمی‌توانیم ماموریت‌های خود را به درستی انجام بدهیم و اگر به دانش و آگاهی دست یافتیم این امر باید رخ بیرونی پیدا کند و نسبت به آنچه فهم و درک پیدا کرده ایم عمل کنیم و نباید خودمان و مسوولیت‌هایمان را دست کم بگیریم.

گفتنی است؛ طی این حکم سرهنگ سید مهدی حسینی بعنوان معاون هماهنگ کننده سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین معارفه شد و از تلاش و خدمات سرهنگ حمزه برین معاون پیشین هماهنگ کننده سپاه استان تجلیل شد.

 

منبع:روابط عمومی سپاه صاحب الامر

لیلا بیگدلی/قزوین

 

کدخبر: 966517 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟