انجام آمایش سرزمینی رشته‌های دانشگاهی در لرستان

به گزارش رکنا ازلرستان،احسان یاوری امروز، ۴ بهمن در جلسه ساماندهی امور جوانان لرستان که در محل سالن جلسات استانداری برگزار شد، با تبریک میلاد امام علی(ع) و روز پدر، اظهار کرد: مواردی که در شورای امور جوانان مصوب می‌شود باید اجرایی شوند؛ چنانچه دستگاه‌ها تمکین و اجرا نکنند به عنوان ترک فعل محسوب شده و در صورتی که توضیحات دستگاه قانع کننده نباشد از  طریق مراجع قانونی اقدام می‌کنیم.

 

 

وی در خصوص تناسب رشته‌های دانشگاه با بازار کار، اضافه کرد: رشته‌های دانشگاهی متقاضی دارند حتی برخی رشته‌ها مخصوصا در دانشگاه‌های غیر دولتی استان به دلیل عدم تقاضا جمع شدند، بیان کرد: دولت باید آموزش عالی را به صورت متوازن توسعه دهد.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی لرستان با بیان اینکه وزارت علوم آمایش سرزمینی رشته‌های دانشگاهی را در دستور کار قرار داده است، گفت: این آمایش با توجه به ظرفیت‌های هر استانی انجام خواهد شد و رشته‌هایی که متقاضی ندارند تعدیل و رشته‌هایی که منجر به اشتغال می‌شوند تقویت خواهند شد. در صورتی که این اتفاق رخ دهد ظرف یکی دو سال آینده شاهد تناسب رشته‌های دانشگاهی با بازار کار خواهیم بود.

یاوری ادامه داد: در بحث مهارت‌آموزی اطلاع رسانی ضعیف بوده و ضرورت دارد مردم را از وجود مراکز جوان در جوار دانشگاه‌ها مطلع کنیم که در این مراکز دوره‌های آموزشی و مهارتی به صورت رایگان بوده و در صورت کسب مهارت اداره کل  فنی و حرفه‌ای استان مدرک معتبر بین‌المللی برای مهارت‌آموزان صادر می‌کند.

وی با بیان اینکه هر هفته کارگر غیرمجاز تبعه خارجی از استان اخراج  می‌شود، تصریح کرد: اگر کار نباشد چرا باید شاهد حضور کارگران غیر مجاز تبعه  خارجی باشیم.ضرورت دارد کار در استان فرهنگسازی شود. مهم این است که دست به دست هم دهیم و با یک عزم ملی و با تشریک مساعی و همدلی و اتحاد بر غول بی‌شاخ و دم بیکاری فائق آییم.

وی در خصوص پرداخت وام ازدواج به جوانان از سوی بانک‌ها با انتقاد از اینکه چرا ۷۲۳۲ متقاضی وام ازدواج این تسهیلات را دریافت نکرده‌اند، تاکید کرد: اگر دولت تعهد کرده که وام ازدواج پرداخت شود بانک‌ها موظف هستند در صورتی که مدارک متقاضی کامل و آماده است، تسهیلات ازدواج را به جوانان پرداخت کنند.

مهدی زکی پور/لرستان

کدخبر: 966753 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟