جوامع محلی در حفاظت از محیط زیست در کنار محیط بانان هستند

به گزارش رکنا از خوزستان ؛ در جریان بازدید از مناطق حفاظت شده کرایی در نشست با بزرگان منطقه راههای حفاظت مشارکتی از مناطق مورد بررسی قرار گرفت.

داود میرشکار مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان ضمن استقبال از نظرات و پیشنهادات جوامع محلی در حفاظت از محیط زیست گفت : با توجه به محدودیت نیرو و همچنین گستردگی مناطق تحت حفاظت ، نیازمند همراهی جوامع محلی و دوستداران محیط زیست هستیم.

وی افزود: محیط بانان اداره کل حفاظت محیط زیست ، این مناطق را برای جوامع محلی و نسل‌های آینده  حفاظت می کنند و اگر آسیبی به محیط زیست وارد شود یکی از کسانی که آسیب می بیند جوامع ساکن در کنار همین مناطق می باشد .

او ادامه داد : از اینکه در منطقه حفاظت شده کرایی جوامع محلی و بزرگان منطقه دلسوزانه دوستدار محیط زیست هستند و بدون چشمداشت برای حیات وحش منطقه آبخوان و بند های نگهداری آب ایجاد نموده اند ، خرسند هستیم .

وی یکی از مشکلات منطقه را دام مازاد دانست و گفت : باید با کمک مردم منطقه و نشست با فرماندار ، این موضوع پیگیری و از ورود دام به منطقه و زیستگاه حیات وحش جلوگیری شود .

در این دیدار جمعی از بزرگان نیز ضمن قدردانی از زحمات محیط بانان ، در زمینه جلوگیری از ورود دام به منطقه و ... راهکارهای پیشنهادی خود را ارائه دادند . همچنین برخی از کارهایی که برای احیای منطقه از قبیل  آبخوان هایی که با هدف تامین آب حیات وحش منطقه انجام شده را بیان نمودند .

منطقه حفاظت شده کرایی با وسعتی حدود ۶۰ هزار هکتار و دارا بودن گونه شاخص و حفاظت شده قوچ و میش ارمنی در محدوده سه شهرستان شوشتر، هفتکل و مسجدسلیمان و تحت مدیریت اداره حفاظت محیط زیست شوشتر قرار دارد.

کدخبر: 974808 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟