۴۳ وکیل نیکوکار با کمیته امداد استان اصفهان در حل مشکلات مددجویان همکاری دارند

به گزارش رکنا از اصفهان؛ کریم زارع مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان اصفهان، با گرامیداشت روز وکیل، اظهار داشت: وکلا یکی از گروه هایی هستند که می توانند با تکیه بر دانش حقوقی خود و تسلط بر قوانین و مقررات، گره از زندگی و مشکلات نیازمندان باز کنند و این حرکت خیرخواهانه همواره مورد تحسین جامعه است.

کریم زارع با بیان اینکه این نهاد بر اساس تفاهم‌نامه با کانون وکلای استان تعدادی از پرونده های مددجویی را برای قبول وکالت به این کانون ارجاع می دهد، ادامه داد: از ابتدای سال تاکنون ۴۰ پرونده حقوقی مددجویان توسط وکلای نیکوکار مورد پذیرش قرار گرفته و در مراجع قضایی رسیدگی شده و یا در انتظار صدور حکم نهایی است.

وی همچنین با اشاره به اینکه بسیاری از مددجویان به دلیل عدم آگاهی از حقوق قانونی خود و سردرگمی در پیچ و خم‌های اداری به محض روبرو شدن با مشکلات حقوقی و قضایی قادر به احقاق حق ‌و حقوق خود نبوده و با مشکلات مختلف مواجه می‌شوند، افزود: در این موارد کارشناسان حقوقی این نهاد به‌عنوان یک مدافع مسلم حقوق محرومان، با در نظر گرفتن مقررات، ضمن راهنمایی و مشاوره، پیگیر مسایل حقوقی و قضایی مددجویان بوده و در احقاق حقوق آنان تلاش می کنند.

مدیرکل کمیته امداد استان اصفهان با تاکید براینکه پشتوانه قوه قضاییه در جلوگیری از تضییع حقوق مددجویان نقش بسزایی دارد، گفت: بیش از ۵۴ درصد از مددجویان، زنان سرپرست خانوار هستند که به دلایل مختلف از جمله فوت همسر، طلاق، زندانی سرپرست و ... تحت پوشش می باشند و برای رفع مشکلات حقوقی متفاوت، نیاز به حمایت های قضایی دارد و کمک قوه قضاییه در این خصوص بسیار تعیین کننده است.

اصفهان/ بهمن راعی

کدخبر: 975716 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟