هشدار دادستان قزوین به هنجار شکنان در ماه مبارک رمضان

به گزارش رکنا ارقزوین، حسین رجبی ضمن تبریک فرارسیدن ماه مبارک رمضان و لزوم رعایت حرمت آن ، اظهار کرد: فریضه روزه یکی از واجبات دین مبین اسلام است و با توجه به اصل هشتم قانون اساسی و تکالیف مقرر در آیین دادرسی کیفری، روزه خواری حرام و ممنوع بوده و طبق ماده ۶۳۸ قانون مجازات اسلامی نیز مجازات هایی برای افرادی که در انظار و اماکن عمومی روزه خواری کرده و تظاهر به عمل حرام کنند، در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: با توجه به لزوم اهتمام بیشتر به فریضه امر به معروف و نهی از منکر، حفظ شعائر دینی به منظور جلوگیری از هتک حرمت و روزه خواری در ملاء عام و پیشگیری از وقوع جرم و ناهنجاری های اجتماعی؛ دستورالعمل های لازم به کلیه مراجع انتظامی و دستگاه های اجرایی ابلاغ گردیده است.

رجبی تصریح کرد: با توجه به تقارن ماه مبارک رمضان با عید نوروز و جهت حفظ حرمت این ماه مقرر گردید با هماهنگی های صورت گرفته توسط اصناف و اماکن  عمومی، مراکز ویژه ای جهت ارایه خدمات به مسافران نوروزی در سطح استان تعیین شده است.

وی با بیان اینکه اتومبیل  افراد حریم خصوص تلقى نمی شود و تظاهر به روزه خواری در خودرو نیز مشمول برخورد قانونی خواهد بود. گفت: پلیس اماکن عمومی ضمن نظارت بر مراکز فروش مواد غذایی در سطح شهرها بویژه در پایانه های حمل و نقل، رویکرد اصلی خود را آموزش تذکر و ارشاد قانونی قرار داده و در صورت عدم تاثیر اقدامات پیشگیرانه موظف به برخورد مناسب قانونی با حفظ کرامت انسانی می باشد.

دادستان مرکز قزوین در پایان خاطر نشان کرد: به منظور تسریع در رسیدگی به پرونده های تشکیل شده در خصوص روزه خواری، شعبات ویژه در دادسرا تعیین گردیده و گزارشها در ساعات غیر اداری نیز به نظر قضات کشیک ارسال خواهد گردید

منبع : روابط عمومی دادگستری کل
لیلا بیگدلی/قزوین

 

کدخبر: 979384 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟