فعالیت ۲۴ ساعته مراکز درمانی و حضور پزشکان در برنامه آنکالی در بیمارستان‌ها

به گزارش رکنا از لرستان؛ دکتر بهرام دلفان استفاده از تجربیات دیگران را مهم دانست و گفت: با کسب تجربیات و با همفکری هم می‌توان هزینه ها را کاهش و درآمدهای دانشگاه را نیز افزایش داد.  

وی از فعالیت ۲۴ تیم بازرسی و نظارتی در برنامه سلامت نوروزی و سلامت ماه مبارک رمضان خبر داد و گفت: در راستای اجرای برنامه سلامت نوروزی و سلامت ماه مبارک رمضان، کلیه تیم های بهداشت محیط و حرفه ای و تیم های ارزیاب بایستی از تمامی مراکز تهیه، طبخ و عرضه و فروش مواد غذایی به صورت روزانه بازدید نمایند. 

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان افزود: این نظارت‌ و بازرسی ها، علاوه بر مراکز تهیه، طبخ و عرضه و فروش مواد غذایی، از اماکن عمومی، هتل ها و مسافرخانه‌ها، مراکز و اماکن مجتمع های بین راهی، تفرجگاه‌ها، محل اسکان مسافرین نوروزی، پایانه‌های مسافربری و سامانه‌های آبرسانی شهری و روستایی نیز انجام خواهد شد.

در ادامه معاون بهداشت دانشگاه گفت: این بازرسی ها از ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ لغایت ۲۵ فروردین ۱۴۰۳ به مدت ۴۰ شبانه روز و در قالب گشت‌های بازرسی اختصاصی و مشترک با سایر ادارات مرتبط صورت خواهد گرفت.

 دکتر کوشکی عنوان کرد: در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی و داشتن شکایت در این زمینه سامانه ۱۹۰ به صورت شبانه روزی پاسخگوی شکایات مسافران نوروزی و همشهریان گرامی می‌باشد.

 سپس دکتر بیرانوند معاون درمان دانشگاه بر تشدید نظارت ها و حضور پزشکان متخصص به صورت آنکالی در این مدت به منظور ارائه ی خدمات سلامت در برنامه سلامت نوروزی تاکید کرد. 

 دکتر فرهادی معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه ضمن ارائه ی گزارشی از وضعیت مالی و پرداختی های فعلی دانشگاه قول مساعد داد که در صورت تامین اعتبارات لازم و واریز پرداختی های بیمه ای به دانشگاه، پرداخت های پرسنلی جز اولویت های کاری و در دستور کار فوری این معاونت خواهد بود. 

 در پایان روسای شبکه ها و بیمارستان های استان، به بیان نقطه نظرات خود پرداختند و پیشنهادات خود را در خصوص اجرای صحیح برنامه سلامت خانواده و نظام ارجاع و همچنین برنامه سلامت نوروزی و ماه مبارک رمضان، مطرح نمودند.   

همچنین کمبود نیروی انسانی به صورت رسمی و طرحی، بررسی چالش ها در انعقاد قراردادها، بررسی ظرفیت ها و مشکلات موجود، بررسی ظرفیت های خالی خانه های بهداشت و مراکز جامع سلامت، بلوک بندی سطح استان و بررسی وضعیت شش شهرستان که بالای ۲۰ هزار نفر جمعیت دارند؛ جز مواردی بود که در نشست ستاد اجرایی برنامه سلامت خانواده و نظام ارجاع مطرح گردید. 

 

مهدی زکی‌پور/ لرستان 

کدخبر: 981338 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟