طرح ویژه دریایی برای مسافران نوروز ۹۶

رکنا اقتصادی:حسین عباس نژاد با اشاره به فعالیت حدود 60 فروند شناور مسافری و کروبوت برای جابجایی مسافران در نوروز 96 اظهار کرد: در مناطق جنوبی و شمالی کشور حدود 10 هزار صندلی برای بخش مسافری دریایی وجود دارد که در طول سال بخشی از این صندلی ها برای انجام عملیات و خدمات رسانی به تجهیزات فراساحلی استفاده می شود.

وی با بیان تردد حجم عظیم مسافران و گردشگران دریایی در ایام خاصی از سال یعنی از 25 اسفند تا 15 فروردین افزود: در این نوروز بیشترین حجم تردد مسافر بین بندرعباس و قشم است.

وی یادآور شد: در چهار ماه پایانی سال کنترل و بازرسی شناورهای مسافری از نظر انطباق با قوانین و مقررات و استانداردها در کل کشور صورت می گیرد و در نهایت مشکلات شناورها جمع بندی و هماهنگی های لازم در خصوص رفع آنها انجام می شود تا شناورها در این ایام که بیشترین سرویس دهی را دارند از آمادگی لازم برخوردار باشند.
معاون مدیر کل امور دریایی سازمان بنادر بیان کرد: به منظور توسعه گردشگری دریایی سازمان بنادر و دریانوردی کارگروه هایی را با سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تشکیل داده تا منابع ، امکانات مالی و قانونی در اختیار دو سازمان بر اساس اهداف مد نظر متمرکز شود. 
عباس نژاد  گفت: در همین زمینه در تلاشیم تا توافقنامه ای بین دو سازمان امضاء شود و به تدریج سازمان های اثر گذار مانند سازمان محیط زیست، شورایعالی مناطق آزاد، سازمان های مناطق آزاد، وزارت صنعت، معدن و تجارت و... نیز با یک موافقتنامه چند جانبه به این بخش بپیوندند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟