بیست و چهار نیروگاه خورشیدی به شبکه توزیع برق اصفهان متصل می شود

رکنااقتصادی: مهدی جمالی نژاد گفت: این نیروگاه ها که در ساختمان شورای اسلامی شهر، ساختمان اداری منطقه 13، دو نقطه از باغ غدیر واقع در منطقه چهار، پارک صفه در منطقه پنج و ساختمان اداری منطقه یک نصب شده ظرفیت انرژی خورشیدی شهر اصفهان را به 300 کیلووات رسانده است. 

وی افزود: همزمان با اجرای این پروژه، سامانه جامع مانیتورینگ کلیه این نیروگاه‌ها نیز مورد بهره‌برداری قرار گرفت. 

شهردار اصفهان اظهار داشت: در کنار این نیروگاه‌ها به منظور انجام برنامه های زیست محیطی، در آینده چهار سامانه سنجش خرده اقلیم نیز نصب و راه اندازی شده است. 

وی اعتبار این پروژه را چهار میلیارد ریال و طراحی آن را با مدیریت بهینه سازی حوزه معاونت خدمات شهری عنوان کرد.

جمالی نژاد افزود : با احداث نیروگاه خورشیدی در ساختمان معاونت خدمات شهری منطقه هشت، این مجموعه به ساختمان سبز و با انرژی صفر تبدیل شده است و این موضوع بدان معناست که معادل مصرف انرژی این ساختمان انرژی تجدیدپذیر تولید می شود.

وی خاطرنشان کرد: این نیروگاه در قسمت سقف پارکینگ، دیواره ساختمان و فضای پشت بام نصب و از تعداد 250 صفحه خورشیدی 60 وات تشکیل شده است از طرفی جمعا ظرفیت این نیروگاه خورشیدی 13 کیلووات است که قادر است روزانه در شرایط مساعد جوی حدود 100 کیلووات ساعت برق تولید کند، این نیروگاه توسط مدیریت بهینه سازی حوزه معاونت خدمات شهری طراحی و با تامین اعتبار سه میلیارد ریالی و اجرای شهرداری منطقه هشت اصفهان به مرحله بهره برداری رسیده است.

جمالی نژاد گفت: در شهرداری اصفهان به مقوله هوای پاک نه تنها به عنوان نیاز شهری بلکه به عنوان ضرورت برای سلامت سطح جامعه بصورت جدی مورد توجه قرار دارد و در ابعاد مختلف به این موضوع پرداخته می شود که فرهنگ سازی و آشنایی شهروندان یکی از جدی ترین این موضوعات است. 

وی افزود: پویش مردمی سه شنبه های بدون خودرو و به دنبال آن ترغیب شهروندان به استفاده از دوچرخه و پیاده روی در امور روزانه از دیگر برنامه های شهرداری اصفهان برای فرهنگ سازی مردم برای حفظ سلامت شهروندان و پاسداشت هوای پاک استبرای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

منبع:ایرنا

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟