با عرق کردن لاغر نمی شوید

برخی از افراد معتقدند انجام ورزش‌هایی که در اتاق‌هایی با دمای بالا انجام می‌دهند باعث عرق کردن آن‌ها و در نهایت کالری سوزی می‌شود. در صورتی که احتمالا اینگونه نخواهد بود. تحقیقات نشان داده ۹۰ دقیقه از انجام ورزش Sport بیکرام یوگا معادل یک ساعت پیاده روی سریع کالری می‌سوزاند. این در صورتی است که انجام بعضی از ورزش‌ها مانند شنا، زدن وزنه‌های سبک و ورزش‌های سبک در زمستان با اینکه زیاد باعث تعریق بدن شما نمی‌شود اما باعث سوزانده شدن کالری بیشتری می‌شود.

اما عرق کردن می‌تواند میزان سختی و دشواری ورزشی که فرد انجام می‌دهد را نشان دهد. به همین دلیل می‌گویند همیشه تمرینات ورزشی شما بعد از نیم ساعت باید به حدی برسد که کمی عرق کرده باشید.

آیا میزان عرق در بدن هرکس با فرد دیگر متفاوت است؟

میزان عرق بدن هر فرد به عوامل مختلفی بستگی دارد. به همین دلیل است که بعضی از افراد بیشتر و بعضی دیگر کمتر عرق می‌کنند. از جمله این موارد می‌توان به ژنتیک، عوامل محیطی، سن، سطح آمادگی بدنی و وزن اشاره کرد. در بین این مواردی که به آن‌ها اشاره شد وزن و سطح آمادگی بدن در حیسن تمرینات ورزشی تاثیر بیشتری روی میزان عرق فرد دارد. طبیعتا هرچه وزنتان بیشتر باشد بدنتان انرژی بیشتری مصرف می‌کند و در نتیجه میزان تعریق بدنتان بیشتر خواهد بود.

به هر میزانی که بدن سالم‌تری داشته باشید و جسمتان در سطح بالاتری از سلامتی Health قرار گرفته باشد، راحت‌تر می‌تواند دمایش را تنظیم کند و بدنتان زودتر شروع به عرق کردن می‌کند. هر چه عرق کردن زودتر اتفاق بیفتد بدنتان زودتر می‌تواند خود را خنک کند. این موضوع به شما کمک خواهد کرد که به صورت طولانی‌تری بتوانید تمرینات خود را ادامه دهید.

عرق کردن و فواید آن

همانطور که گفتیم عرق کردن به خنک شدن بدن کمک می‌کند. از دیگر فواید عرق کردن می‌توان به سلامت پوست اشاره کرد. تمرینات ورزشی باعث می‌شود جریان خون بدن شما افزایش پیدا کند و به همین ترتیب اکسیژن و مواد مغذی به شکل بهتری در در بدن جریان داشته باشند و در نهایت سلول‌های پوست بتوانند از آن‌ها تغذیه کنند.

از طریق میزان عرق کردن بدنتان می‌توانید متوجه شوید بدنتان به چه میزان درگیر فعالیت‌های بدنی می‌شود و در طول تمرین چه میزان عرق می‌کنید. وقتی که در حین تمرین مدام عرق کنید نشان دهنده این است که بدنتان را چالش کشیده شده است اما اگر احساس گیجی، خستگی یا درد در شما به وجود آمد باید تمرینتان را سبک‌تر کنید.

شاید عرق کردن باعث شود به ‌سرعت وزن کم کنید. کشتی‌گیران و اسب‌ دوانان برای کاهش وزن سریع از این تکنیک استفاده می‌کنند.

اگر قصد کاهش وزن دارید، باید این کار را به‌تدریج انجام دهید. باید در رژیم غذایی‌تان غذاهای سالم و فراوری ‌نشده را قرار دهید و به‌ طور منظم ورزش کنید. همچنین پزشک‌تان می‌تواند به شما در داشتن سبک زندگی سالم کمک کند.خواندنی های رکنا را در اینستاگرام دنبال کنید

 

کدخبر: 427909 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟