تیپ جنتلمنی چه تیپی است؟

تیپ مردانه و زنانه در بهتر دیده شدن توسط مخاطبان بسیار مهم است. در این مطلب به تیپ جنتلمنی می پردازیم. اصول اینکه تیپ جنتلمنی چیست و چطور باید تیپ جنتلمنی جذاب بزنیم را در ادامه بخوانید.

به گزارش رکنا ، اینکه تمام افراد علاقه دارند زیبا و خوش تیپ به نظر برسند، موضوعی انکار نشدنی است. اما آیا این زیبایی به تیپ مردانه شما در مقابل زنان بستگی دارد یا خیر؟

دانستن اینکه چگونه می توانید از نگاه یک زن زیبا و خوش تیپ به نظر برسید، فقط به نگاه زنان بستگی ندارد. هر مرد آلفایی می داند که خوش تیپی و زیبایی اصلی است که نباید نادیده گرفت. البته همیشه لباس هایی وجود دارد که زنان را به وجد بیاورد و به اصطلاح آنان را دیوانه جذبه مردان کند. ولی باید بدانید الزاما هر چیزی که به یک پسر بچه قد بلند می آید، ممکن است مناسب یک پسر با قد متوسط و بازوهای بزرگ نباشد.

شناخت تیپ مردانه و اصطلاحا تیپ قوی و سنگین زدن، مانند دانستن قوانین ساده زیبایی شناسی است. لازم نیست که یک متخصص باشید، تنها کافی است ساده نگاه کرده و خود را با جذبه تصور کنید، ما به شما کمک میکنیم با تیپ درست زدن تبدیل به مرد برتر شوید.

اصول پوشش مردانه چیست؟

اگر دوست دارید یک تیپ مردانه قدرتمند داشته باشید، بدون شک باید اصول پوشش مردانه را بدانید. این اصول از چه مواردی تشکیل می‌شوند. خوب مسلما موارد زیادی در شکل ‌گیری تیپ نهایی مردانه تاثیرگذار هستند. از جنس لباس، از رنگ و نحوه ست کردن حتی  نوع مکان و فضایی که  قرار است در آن حضور داشته باشید، همگی برای ظاهر مردانه بسیار تاثیرگذار هستند.

دقت داشته باشید که این مقاله فقط برای مردان قدرتمند است که دوست دارند ظاهری کاملا متفاوت نسبت به بقیه داشته باشند و ابهت و مردانگی در ظاهر آ‌ن‌ها کاملا مشهود و هویدا باشد. اگر شما جز این دسته از مردان هستید، پس پیشنهاد ما این است که مقاله را حتما بخوانید.

در این مقاله ما قصد داریم در ارتباط با سه عنوان اصلی بیشتر صحبت کنیم:

تیپ مردانه کلاسیک

تیپ مردانه رسمی

تیپ مردانه مجلسی

که قبل از صحبت راجع به هر یک از این تیپ‌های مخصوص لازم است شما یک دید کلی نسبت به فرم بدن خود داشته باشید.

اولین عنوان این مقاله به فرم بدن مردانه جهت داشتن یک تیپ مردانه مخصوص پرداخته می‌شود که بهتر است یک مرد آلفایی به خوبی از فرم بدن خود اطلاعات کافی داشته باشد.

انواع فرم بدن مردانه چگونه است

متخصصان 5 فرم بدن را برای مردان شناسایی کرده‌اند که بهتر است خوب مطالعه کنید و ببینید که شما جز کدام دسته هستید؛ چون در ادامه برای تشخیص نوع تیپ مردانه به درد شما خواهد خورد.

مثلث

مثلث معکوس

مستطیل

بیضی

ذوزنقه

فرم بدن مردانه مثلثی

در این مدل از اندام مردانه فرم سینه نسبت به دور کمر و باسن کوچکتر است،پایین تنه نسبت به بالاتنه قطورتر است، یعنی شانه‌های باریک و شیب‌داری دارید.

به هنگام لباس پوشیدن باید به بالاتنه بیشتر توجه کنید و سعی کنید خیلی لباس‌های تنگ نپوشید.

افراد مشهور با فرم بدن مردانه مثلثی

جک بلک

الک بالدوین

آدام دیوین

نکات مهم فرم بدن مردانه مثلثی

مردی که این فرم بدن را دارد باید به هنگام خرید کت دقت زیادی داشته باشد، یعنی سرشانه به اندازه‌ای باشد که شانه‌های شما را افتاده و بیحال نشان ندهد. حتی اگر در بازار کت مورد علاقه خود را پیدا نکردید، پیشنهاد می‌شود به خیاط مراجعه کنید و کت مورد نیاز خود را دوخت کنید.

کت‌ و پیراهن با رنگ روشن می‌تواند یکی از عوامل مهم برای عریض نشان دادن شانه‌های شما باشد.

هنگام خرید پیراهن سعی کنید به سراغ پیراهن‌هایی با یقه‌های ایستاده مثل یقه‌های اسپرت بروید که یک حالتی از توازن و هماهنگی را در شانه‌های شما نمایان خواهد کرد.

شلوار مورد استفاده مردان با بدن مثلثی شکل باید متناسب با تیپ مردانه کلاسیک باشد که یک شلواری ساده و بی‌آلایش است. این فرم شلوار بهترین مورد برای شما است.

 فرم بدن مثلثی مردانه

کسی که این فرم بدن را دارد، یعنی یک فرد ورزشکار است. که بالا تنه عریض و متعادل دارد و پایین تنه نسبت به بالا تنه ظریف‌تر و باریک‌تر است.

افراد مشهور با بدن مثلثی وارونه

دواین جانسون

ون دیزل

تیلور لاوتنر

نکات کلیدی بدن مثلثی معکوس

اول از همه فردی که فرم مثلثی وارونه دارد، باید از شلوغ کاری در نوع لباس خودداری کند. به نحوی که در دید مخاطب خیلی شلخته و شلوغ به نطر نرسد. همه چیز در تناسب و هماهنگی باشد.

برای جلوه دادن بالا تنه خود می‌توانید از پیراهن‌های جذب استفاده کنید، اما دقت داشته باشید که در میزان جذب آن حواس جمع باشید که خیلی رو بدن شما ننشیند و یک فضای متعادل را برای نشت و برخاست شما فراهم کند که در مهمانی و یا جلسه اذیت نشوید.

در خرید کت برای تیپ مردانه با فرم بدن مثلثی معکوس بهتر است که کت را هم اندازه بالا تنه انتخاب کنید، یعنی نه خیلی تنگ و نه خیلی گشاد باشد که شما را عریض نشان دهد. همچنین از کت‌هایی که دارای طراحی شلوغ و پر رنگ و لعاب هستند، خودداری کنید.

در مورد شلوار هم بهتر است به سراغ شلوارهای راست قامت و جین بروید، به نحوی که بیشتر حواس را به بالا تنه جلب کنید.

استفاده از کمربند چرمی مردانه عامل دیگری است که تاکید بیشتری بر فرم متناسب کمر و باسن دارد. شلوارهایی با رنگ روشن می‌توانند، موجب پهن شدن باسن شما شوند که ایده‌آل است.

ممنوعیت‌های لباس افراد با فرم مثلث معکوس

از پوشیدن بلیزر و کت های که دارای سرشانه هستند و موجب پهن شدن شانه‌های شما می‌شوند خودداری کنید.

در ضمن از چاپ و تتو در اطراف گردن استفاده نکنید، زیرا حواس مخاطب را به قاب عریض گردن متمرکز می‌کند که تناسب بدن شما را از حالت تعادل خارج خواهد کرد.

از پوشیدن شلوراهای کتانی و جین خیلی باریک هم استفاده نکنید، که باعث برجسته شدن پاها و پهن شدن نیمه بالایی بدن می‌شود که استایل زیبایی نخواهد بود.

از شلوارهای خیلی تیره هم که باعث باریک نشان دادن پاهای شما می‌شوند، خودداری کنید.

فرم بدن مردانه مستطیلی

در این فرم بدن مردانه اندازه شانه ها با کمر و باسن برابر است. فقط ممکن است، قاب بدن شما کوچک و یا باریک به نظر برسد.

هدف شما از لباس پوشیدن برای داشتن یک اندام متناسب این است که شانه هایی پهن با کمری باریک را در  نظر مخاطب ایجاد کنید.

افراد معروف با فرم بدن مستطیلی

ایوان مک گرگور

هیو گرانت

اشتون کوچر

فرم بدن مردانه مستطیلی - مرد برتر

برای تیپ مردانه با فرم بدن مستطیلی جهت عریض نشان دادن شانه ها از لباس‌های راه راه استفاده کنید، منتهی دقت داشته باشید که خطوط راه راه افقی باشندکه باعث لاغرتر نشان دادن شما نشود.

از طراحی لایه بندی استفاده کنید، یعنی اگر در فصل زمستان هستید، سعی کنید روی یک پیراهن از یک ژاکت پشمی استفاده کنید که بالاتنه را عریض نشان دهد.

برای ایجاد توهم در مورد شانه‌های پهن بهتر است از پیراهن‌های یقه گشاد و یقه پهن استفاده کنید و همچنین از ژاکت‌های گردن رول بهره‌مند شوید که موجب بزرگ نشان دادن سینه می‌شوند.

ایرادی ندارد که از کت و شلواری استفاده کنید که جیب زیاد دارد، این امر موجب پیشگیری از نمایش صافی بدن شما در بالا تنه می‌شود و یک مقدار در ایجاد حالت‌های مشخص در بدن کمک می‌کند.

سعی کنید از رنگ‌های روشن برای پیراهن یا تی‌شرت خود استفاده کنید. استفاده از آکسسوری مثل شال گردن هم در عریض نشان دادن بالاتنه کمک زیادی می‌کند.

شلوار جین با رنگ تیره موجب لاغر نشان دادن پاهای شما می‌شوند که این موضوع هم بر پهن شدن شانه‌ها بی‌تاثیر نیست.

از کت و شلوار و بلیزرهای بدون شکل و طراحی خودداری کنید چون بیشتر بر فرم مستطیل شکل بدن شما تاکید خواهند کرد.

از شلوار‌هایی که دور کمر جداگانه دارند هم خودداری کنید.

فرم بدن مردانه بیضی شکل

این فرم بدن را در بسیاری از مردان می‌بینیم. درواقع یک شکم تقریبا بزرگ و گرد برآمده دارند که بالاتنه یعنی  شانه‌ها از پایین‌تنه گسترده‌تر است. صورتی پر با گردن کوتاه دارند. با این حال پاهای آن‌ها نسبت به بالاتنه باریک‌تر به نظر می‌رسد.

هدف این دسته از مردان در لباس پوشیدن باید به گونه‌ای باشد که بالاتنه را جمع و جور کنند تا نسبت به پایین تنه کمی متعادل‌تر به نظر برسد و البته یک فکر بکر هم باید برای شکم برآمده خود کنند.

افراد معروف با فرم بدن بیضی شکل

جیمز کوردن

زک گالیفیا ناکیس

نحوه لباس پوشیدن مردان با فرم بدن بیضی شکل

برای داشتن یک تیپ مردانه با فرم بدنی بیضی شکل باید نکاتی را در نظر گرفت که بتوانید به اهداف پوششی مناسب دست پیدا کنید.

سعی کنید شلوار و پیراهن یک رنگ انتخاب کنید که تاثیری زیادی در لاغری و کشیده نشان دادن اندام شما دارد. اگر از رنگ‌های متضاد استفاده کنید، شکم شما زیاد به چشم می‌آید. مثلا رنگ‌های تیره مثل مشکی و یا آبی نفتی می‌تواند رنگ‌های مناسب شما باشند.

یک ژاکت و یا تی‌شرت یقه‌دار و آستین بلند بپوشید که که توهمی از لاغر بودن شما را در دید مخاطب ایجاد می‌کند.

موقع خرید پیراهن از یقه‌های گشاد استفاده کنید نه یقه‌های اسپرت ایستاده که بیشتر بالاتنه را به چشم می‌آورد.

شلوار کمری راحت و گشاد انتخاب کنید، از بستن کمربند محکم به نحوی که پیراهن شما دچار چروک شود، خودداری کنید زیرا شکم را بیشتر آشکار می‌کند و پاها را باریک‌تر بروز خواهد داد.

فرم بدن مردانه ذوزنقی شکل

یکی از بهترین فرم‌های بدنی مردانه است. اندام‌هایی چون سینه و شانه پر و هم‌اندازه هستند که در شکل‌گیری لباس بسیار موثر خواهند بود.

کمر و باسن تقریبا نسبت به بالاتنه باریک است اما ناموزون نیستند.

افراد مشهور با فرم بدن ذوزنقه‌ای شکل

هیو جکمن

جرارد باتلر

دانیل کریگ

نحوه لباس پوشیدن مردان با فرم بدنی ذوزنقه‌ای شکل

بیشتر افرادی که فرم بدنی ذوزنقه‌ای شکل دارند، بهتر است از پیراهن‌هایی با خط‌های راه راه عمودی استفاده کنند تا قد آن‌ها کمی بلندتر به نظر برسد.

از بین لباس‌ها سعی کنید که کت و شلوار و کت بلیزر را انتخاب کنید که به خوبی شانه‌های پهن و شکم تخت شما را نشان ‌دهند.

از شلوار‌های رنگ تیره با پیراهن‌های رنگ روشن استفاده کنید که با این تکنیک پاها متناسب با بالاتنه قرار می‌گیرند.

دقت کنید که شلوار شما با مچ پا و کفش شما مطابقت داشته باشد زیرا موجب تناسب نامساوی بین بالاتنه و پایین تنه می‌شود.

دقت داشته باشید که باسن شما خیلی پهن نیست و باید از پوشیدن شلوار‌های جین خیلی باریک خودداری کنید. همچنین شلوار را زیر خطر کمر نپوشید که موجب می‌شود پایین‌تنه کوتاه‌تر به نظر برسد.

تیپ مردانه چه خصوصیاتی دارد؟

وقتی صحبت از تیپ مردانه می شود، با کلماتی مثل سنگین، قوی و دخترکش طرف هستیم! البته شاید برخی از کلمات دیگری نیز وجود داشته باشد که در ظاهر معنای جالبی ندارند، اما حقیقت ماجرا چیزی خلاف این تعبیر های عجیب و غریب نیست.

بعضی ها فکر می کنند مرد اگر پیراهن صورتی بپوشد، از سنگینی اش کم شده است. اما شما تصور کنید این پیراهن صورتی راه راه با یک شلوار جین و یک کتونی سفید ترکیب شود. آیا دختران برای چنین مردی غش نمی کنند؟

پس ساده است! وقتی می گوییم تیپ مردانه منظورمان نوعی لباس پوشیدن است که زنان را مجذوب و دیوانه می کند. زن ها مردهایی با این استایل ها را دوست خواهند داشت.

تیپ مردانه از نظر ژورنالیست ها

قبل از آن که جزییاتی از خوب پوشیدن که زنان را جذب می کند به شما بگوییم، بیایید یک نگاهی به دسته بندی های کلی تیپ مردانه بندازیم:

تیپ روزمره

بر اساس یک نظر سنجی از 1000 زن، چهل درصد از آن ها عاشق تیپ های تصادفی مردانه بودند. در واقع 17 درصد از آن ها شلوار جین و تی شرت را می پرستیدند. اگر بخواهیم دقیق تر بگوییم یک پیراهن سفید و جین آبی می تواند لباس مورد علاقه زنان باشد.

برای تیپ زدن بر پایه 40 درصد از آن چه که زنان خواسته اند، فقط لازم است که سایز پیراهن و شلوار، مناسب قواره و استایل شما باشد. این تیپ مردانه را در اصطلاحا عموم استایل روزمره می گویند.

این سبک از پوشش تقریبا برای همه جذاب است و میتوانید در بخش های مختلف این سبک را انتخاب کرد.

تیپ روزمره و کاری

در استایل پیشرفته و حرفه ای که کمی هوشمندانه تر از تیپ روزمره است، مردان لباسی را می پوشند که علاوه بر اوقات فراغت، تا حدودی مناسب محل کار هم باشد.

در استایل های ژورنالیستی مورد گفته شده Chinos نام دارد. این لباس از نظر زنان خیلی سکسی و جذاب نیست. اما برای زن های باهوش و با درصد کمتری شیطنت، می تواند مناسب به نظر برسد.

تیپ بیزینسمن

تیپ زدن سنگین و مردانه مانند یک بیزینسمن، چیزی است که در بیشتر مواقع می تواند زنان را دیوانه کند. این تیپ یک سبک بسیار راحت با تصویری منظم و حرفه ای است، البته در مقایسه با سایر سبک ها، این تیپ مردانه آنقدرها هم جذاب نخواهد بود.

ژاکت کشمیری، پیراهن دکمه دار، شلواری با خط اتوی معمولی و بوت های چرم نسبتا رسمی، چیزی نیست که با دادن حس و حال بیزینس، هر زنی را به خود جذب کند.

تیپ رسمی و کاری

اما تیپ مردانه رسمی/ بیزینسی استایلی است که از نظر هر زنی می تواند یک مرد را جذاب، سنگین و گیرا نشان دهد. کت و شلوار نمونه واضح این تیپ است که به زنان هم جنبه های قدرتی بالا و هوشمندی را القا می کند. باید بدانید چنین استایلی، اعتماد به نفس خوبی به همراه خواهد داشت. زیرا بسیار تمیز و کلاسیک است.

ترفند هایی برای زدن یک تیپ مردانه و سنگین

در اینجا ما چند نمونه از ترفندهایی که می تواند از شما یک مرد سنگین یا مرد آلفا بسازد، توضیح می دهیم. این ترفندها فارق از هرگونه دسته بندی که پیش تر گفتیم، قرار دارند. اگر شما تمایل به دسته بندی دارید، بهتر است قبل از هرکاری از یک زن باهوش مشورت بگیرید.

1- آستین های رول شده

بازو از نظر زنان می تواند بسیار جذاب باشد. اگر جز آن دسته از مردان هستید که تیپ مردانه و نسبتا ورزشی مورد پسند شماست، از معجزه پیراهن آستین کوتاه قافل نشوید. تا زدن یا رول کردن آستین این پیراهن برای بیشتر زن ها، جنبه ای گیرا و قدرتمند دارد.

2- لوازم جانبی مردانه را فراموش نکنید

بدون شک کراوات می تواند یکی از لوازم جانبی برای تیپ مردانه با کت و شلوار محسوب شود. عینک دودی مناسب و خوشرنگ، کمربند کلاسیک، کیف پول و همچنین یک ساعت نه خیلی براق و نه خیلی کودکانه می تواند هر زنی را به شما جذب کند.

3- رایحه مناسب

داشتن یک رایحه و عطر مناسب چیزی است که هم برای مردان و هم برای زنان بسیار جذاب است. استفاده از عطرهای تند و بسیار شیرین می تواند مردان را سبک نشان دهد.

البته که در انتخاب عطر همه چیز به رایحه اصلی بدن شما ربط دارد. برخی مردان از نظر زنان، با عطر های شیرین، تازه به تعادل مردانگی می رسند. ساده بگوییم نباید زیادی بوی نرینگی بدهید و نباید زیادی هم بوی کیک تولد از شما متساعد شود!

4- کت و شلوار می تواند از استاندارد خارج شود

برای خارج کردن کت و شلوار از استاندارهای تجاری و مجلل، باید تیپ اصلی و منحصر به فرد خود را پیدا کنید.

یک مرد که آلفا بودن خود را کشف کرده است خوب می داند چگونه تصویری عالی از رهبریت خود با نوع لباس پوشیدنش نشان دهد.

در روانشناسی کلاسیک، مرد باید از نظر استایلی وی (V) شکل به نظر برسد. با این حساب برای یک مرد جذاب فرقی نمی کند چه ترکیب تصادفی بپوشد، مهم این است که استایل V شکل او حفظ شود.

این مدل تیپ زدن، می تواند یک مرد را حتی از قدرتمندترین و موفق ترین افراد جامعه، متفاوت و سنگین و با قدرت تر نشان دهد.

5- لباس هایی را انتخاب کنید که عملی باشد

منظور از عملی و قابل اجرا در تیپ مردانه این است که مردان باید جوری لباس بپوشند که یک موجود فضایی در ظاهر به نظر نرسند. باید توجه کنید که هرچه واقعی تر باشید، از نظر زن ها شگفت انگیز تر هستید.

پوشیدن یک لباس جشن بالماسکه برای تیپ روتین یک مرد، جذاب نیست. نمی گوییم در جشن هایی که تم مخصوصی دارند وارد نشوید. بروید و سوپرمن آن جمع باشید. اما وقتی صحبت از عملی بودن می شود، منظور ما تیپ روتین مردانه است.

پس برای داشتن یک تیپ مردانه، نزدیک به جنتلمن ها بودن بسیار جذاب تر از موجودات ناشناخته بودن است!

6- از بهترین لباس ها، بهترین های زیر را انتخاب کنید:

کت چرمی مشکی یا قهوه ای

پیراهن سه راهی مشکی یا سفید

تک کت ها پسرانه

کت و شلوارهای خوش دوخت و متناسب با هیکل مردانه

پالتوهای شتری بلند و باریک

پیراهن های راه راه یا فلانلی

کفش کتونی بدون زر و برق، کفشی که به شما حس پرواز کردن را بدهد

اگر هوا سرد باشد، پوشیدن هودی به هر مردی می آید (سایز مناسب و فیت خود را پیدا کنید)

پیراهن آستین کوتاه دکمه دار با طرح هایی از طبیعت (مانند پیراهن های استایل هاوایی)

چکمه چلسی را با شلوار جین بپوشید

پاپیون بزنید اما نه مانند احمق ها!

کلاه بیل تخت، پیراهن مشکل نخی و شلوار کتان آیا زنان را دیوانه نمی کند؟

خوش تیپ باشید

7- در مجموع به مردان توصیه می شود که:

از رنگی بودن دور نشوید

دندان های خود را جدی بگیرید

شلوار جین تا زمانی که متناسب قواره شماست، بهترین است

برای کفش خریدن، هیچ گونه مراعاتی از نظر مالی نکنید!

عینک دودی نه تنها زیر آفتاب، بلکه در سایه هم مردان را جذاب نشان خواهد داد

به پیراهن کلاسیک مردانه پایبند باشید، اما افراط نکنید و آن چیزی باشید که هستید، نه آن چیزی که دیگران دوست دارند. زنان عاشق مردهای واقعی هستند.

سخن پایانی در مورد تیپ مردانه

صحبت از تیپ مردانه می تواند آنقدر پیچیده باشد که در نهایت شما را به یک مریض وسواسی تبدیل کند. نکته مهم در رابطه با مردان همین موضوع است. مردان واقعی بدون وسواس ساده ترین ها را می پوشند. به همین دلیل هم جذاب ترین دیده می شوند!

یک تیپ مردانه واقعی بر پایه این است که بتواند مردان را در راحت ترین حالت پوشش دهد و در عین حال انجام شدنی و واقعی باشد. پس همانطور که متوجه شدید همه چیز به ساده نگاه کردن و درست انتخاب کردن مربوط است. برخی از مردها چنین موضوعی را فراموش کرده اند.

کدخبر: 700019 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟