3 ماسک زیبایی با موز و عسل

به گزارش رکنا، موز میان‌وعده‌ای خوشمزه و راحت است، اما برای پوست شما نیز مفید است، زیرا حاوی ویتامین‌های مغذی مانند A، B و E است. موز علاوه بر محتوای ویتامین، حاوی اسیدهایی است که به لایه برداری پوست مرده کمک می‌کند. فقط از سه ماده برای ایجاد یک ماسک صورت سریع استفاده کنید که پوست خشک و کدر شما را جوان و مرطوب می کند.

ماسک صورت کلاسیک موز و عسل

مخلوط ماسک را ایجاد کنید. یک موز رسیده را به قطعات کوچک خرد کنید و در ظرفی با قاشق یا چنگال له کنید تا همه توده ها صاف شوند. یک قاشق چای خوری عسل و یک قاشق چای خوری آب لیمو را مخلوط کنید. همه مواد را هم بزنید تا کاملا ترکیب شوند. موز مواد مغذی را برای پوست فراهم می کند، عسل رطوبت را تامین می کند و آب لیمو به عنوان یک قابض و لایه بردار طبیعی عمل می کند. این ماسک صورت ممکن است کمی چکه کند، پس حتما لباس هایی بپوشید که برای کثیف شدن آن مشکلی ندارید.  

ماسک را روی صورت خود بمالید. ماسک موز را با استفاده از انگشتان خود روی صورت خود بمالید تا مخلوط را روی پوست خود ماساژ دهید. بگذارید ماسک به مدت 10-20 دقیقه روی پوست بماند. قبل از شروع استفاده از ماسک، مطمئن شوید که صورتتان تمیز و بدون آرایش است. ممکن است لازم باشد قبل از استفاده از ماسک صورت خود را با یک صابون سبک بشویید تا آرایش یا آلودگی های سطحی پاک شود.

صورت خود را بشویید. پس از خیساندن ماسک به مدت 10 تا 20 دقیقه صورت خود را با آب ولرم، حوله و بدون صابون بشویید. شما می خواهید صورت خود را از ماسک موز پاک کنید، اما نمی خواهید فواید آن را از بین ببرید. اگر می خواهید در آینده دوباره از این ماسک استفاده کنید، باید یک دسته جدید ایجاد کنید. ماسک‌های طبیعی صورت مانند این معمولاً می‌توانند حدود یک هفته در یخچال بمانند، اما فقط برای ایمن بودن، هر بار تازه شروع کنید.

ماسک موز

یک ماسک موز برای پوست مستعد آکنه درست کنید. یک موز رسیده را در یک کاسه کوچک له کنید تا خمیری صاف و بدون توده تشکیل شود. 1/2 قاشق چای خوری بیکینگ پودر و 1/2 قاشق چایخوری پودر زردچوبه را اضافه کنید. هر سه ماده را با هم مخلوط کنید تا کاملا مخلوط شوند. این ماسک را روی صورت خود بمالید و بگذارید حدودا روی صورت تان بماند. 10-15 دقیقه. پس از نشستن روی صورت، صورت خود را با کمی آب گرم بشویید و صورت خود را با یک حوله خشک کنید.

از آنجایی که زردچوبه می تواند به راحتی لک شود، این ماسک را با برس آرایشی استفاده کنید. به این ترتیب رنگ زرد زردچوبه به انگشتان شما لکه نمی‌زند.

اگر پوست حساسی دارید ممکن است احساس سوزش ضعیفی از جوش شیرین داشته باشید. اما مطمئن باشید، جوش شیرین نگرانی جدی نیست. اگر در مورد واکنش پوست تان به جوش شیرین شک دارید، ابتدا یک ناحیه کوچک و چشم نواز از صورت خود را قبل از استفاده از آن آزمایش کنید.

سعی کنید استفاده از این ماسک را گسترش دهید. استفاده از این ماسک ۲ تا ۳ بار در هفته کافی است. با این حال، سعی نکنید بیش از 3 بار در هفته استفاده کنید زیرا این ماسک یک ماسک لایه بردار است و نمی خواهید اغلب پوست خود را لایه برداری کنید.

ماسک موز را برای پوست های چروکیده امتحان کنید. یک موز رسیده، یک قاشق چای خوری آب پرتقال و یک قاشق چای خوری ماست ساده را با هم ترکیب کرده و له کنید. از یک چنگال برای ایجاد یک قوام صاف و یکنواخت استفاده کنید. ماسک را روی صورت خود ماساژ داده و بزنید و اجازه دهید حدوداً به پوست شما نفوذ کند. 15 دقیقه. بعد از 15 دقیقه ماسک را بشویید و صورت خود را با حوله پاک کنید.

ماست به کوچک شدن ظاهر منافذ و سفت شدن منافذ کمک می کند. آب پرتقال به شادابی سلول های پوست کمک می کند و خطوط سخت پوست را نرم می کند.

سعی کنید این ماسک را روی شستشو بمالید، بنابراین اگر صورتتان ریخت یا چکید، مکان مناسبی برای گرفتن ماسک دارید.

ماسک موز را برای پوست خشک در نظر بگیرید. 1/2 موز رسیده را با 1/2 فنجان بلغور جو دوسر آب پز، 1 قاشق چایخوری عسل و یک زرده تخم مرغ در یک کاسه کوچک مخلوط کنید. با انگشتان یا با چنگال ترکیب کنید تا یکدست شود. این ماسک را روی صورت خود بمالید و به مدت 15 دقیقه روی صورت خود بمانید. ماسک را با آب ولرم بشویید و صورت خود را با حوله پاک کنید.

اگر به مرغ یا تخم مرغ حساسیت دارید، بسیار مراقب باشید که از این ماسک استفاده نکنید. زرده تخم مرغ رطوبت را قفل می کند و به پوست شما کمک می کند بافتی صاف داشته باشد.

تغییرات ماسک عسل

ماسک عسل را برای پوست مستعد آکنه مخلوط کنید. 3 قاشق چایخوری عسل خام را با 1/2 قاشق چای خوری دارچین در یک کاسه کوچک مخلوط کنید. مخلوط را روی صورت خود بمالید و ماسک را به مدت 20 تا 30 دقیقه روی صورت خود بمالید و سپس با آب گرم بشویید.اگر پوست حساسی دارید، می تواند باعث تحریک شود. برای اینکه ببینید آیا پوست شما با دارچین اذیت می شود، مخلوط ماسک را روی یک تکه کوچک از پوست آزمایش کنید تا ببینید چه واکنشی نشان می دهید.

ماسک عسل را برای پوست های خشک امتحان کنید. یک قاشق چایخوری آووکادو، 1 قاشق چایخوری ماست ساده و یک قاشق چایخوری عسل خام را در یک کاسه کوچک با هم ترکیب کنید. این مواد را با چنگال یا انگشتان تان مخلوط کنید تا یکدست شود. این ماسک را روی صورت خود بمالید و اجازه دهید حدود 20 دقیقه به پوست شما نفوذ کند. پس از 20 دقیقه نشستن روی پوست، ماسک را با آب گرم بشویید.

چربی آووکادو و چربی ماست با شیر کامل به مرطوب شدن پوست شما کمک می کند، در حالی که اسید لاکتیک ماست باعث تولید کلاژن و یکنواختی رنگ پوست شما می شود.

ماسک عسل را برای پوست های حساس آزمایش کنید. 1 قاشق چایخوری آلوئه ورا را با 1 قاشق چایخوری عسل خام در یک کاسه کوچک ترکیب کنید. مخلوط را روی صورت خود بمالید و بگذارید 20 تا 30 دقیقه بماند. ماسک را با آب گرم بشویید و صورت خود را خشک کنید.

آلوئه ورا به کاهش قرمزی و سوزش کمک می کند، که در افراد با پوست حساس رایج است.

یک ماسک عسل برای لکه های تیره و جای زخم درست کنید. 2 قاشق چایخوری عسل خام را با 1/2 قاشق چایخوری آب لیمو مخلوط کنید. این مخلوط را روی صورت خود بمالید و اجازه دهید حدود 20 دقیقه به پوست شما نفوذ کند. مخلوط را بشویید و صورت خود را خشک کنید. آب لیمو یک لایه بردار طبیعی است که می تواند به کاهش ظاهر زخم ها و لکه های تیره روی صورت شما کمک کند.

با این حال، به خاطر داشته باشید که ممکن است لازم باشد از این ماسک در یک دوره زمانی استفاده کنید تا تفاوت قابل توجهی را مشاهده کنید. لیمو حاوی اسید سیتریک است که در صورت مصرف زیاد باعث سوختگی اسیدی می شود. اگر پوست حساسی دارید، مراقب مواد موجود در اسید سیتریک در ماسک هایی که استفاده می کنید باشید. برای اطمینان از اینکه به خودتان آسیب نمی‌رسانید، یک تست پچ در پشت دست خود انجام دهید تا ببینید پوست شما چه واکنشی نشان می‌دهد.

پرسش و پاسخ

آیا عسل و موز می توانند لکه های صورت را پاک کنند؟

بله، در صورت استفاده صحیح و مداوم

چند بار در هفته باید از این ماسک استفاده کرد؟

2 یا 3 روز در هفته بهینه است.

آیا می توان از عسل و موز برای پوست خشک بدن نیز استفاده کرد؟

بله، اگرچه یافتن یک مرطوب کننده به جای آن آسان تر است.

آیا مخلوط عسل و موز به طور مداوم می تواند جای زخم های عمیق را از صورت پاک کند؟

ممکن است تا حدودی جای زخم ها را محو کند، اما به اندازه یک درمان پزشکی موثر نخواهد بود.

چگونه می توان از علائم کشش روی پاها جلوگیری کرد؟

می توانید از کره نارگیل یا کره شی از یک فروشگاه مواد غذایی سالم استفاده کنید تا از ترک های پوستی روی پاهای خود جلوگیری کنید.

آیا فقط عسل و موز نیز موثر خواهد بود؟

بله، هر دوی اینها برای پوست بسیار مرطوب کننده هستند، بنابراین بدون نیاز به انجام زیاد، ماسک صورت خوبی می سازند.

نکات

از آنجایی که این ماسک کاملا چسبنده است، حتما موهای خود را با بند یا هدبند به عقب بکشید تا موهایتان به ماسک نچسبد.

کدخبر: 845476 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟