15 گیاه برای چاق شدن

 به گزارش رکنا، برخی از گیاهان خاصیت چاق کنندگی دارند که در این مطلب به آنها می پردازیم.

جینسینگ

برای افزایش وزن پیشنهاد می‌شود که یک قاشق پودر جینسینگ را به همراه یک قاشق چای خوری کره به یک لیوان آب ولرم اضافه کنید و آن را مصرف کنید و یا دو قاشق پودر جینسینگ را با دو قاشق چای خوری کره در یک لیوان شیر ولرم مخلوط و میل کنید.

گردو

گردو یکی دیگر از خوراکی های پر مصرف در بین ایرانیان است که می‌تواند به همراه بادام و دانه آفتابگردان میان وعده سالم و خوبی برای افراد باشد. گردو از کالری فوق العاده زیادی برخوردار است که حتی از آن در مناطقی از کشور برای خوشمزه تر کردن غذاها استفاده می‌شود. متخصصان توصیه می‌کنند که هر روز یک الی 2 عدد گردو بخورید.

هل

هل که بند انگشتی شکل و سبز رنگ است از میوه های گیاهان در تهیه آن استفاده می‌شود. هل نیز دمنوش دارد که دمنوش آن بسیار اشتهاآور است. مصرف بیش از حد دمنوش هل عواقبی را به وجود می‌آورد. همچنین این دمنوش برای کسانی که ناراحتی قلبی دارند توصیه نمی‌شود زیرا ضربان قلب را افزایش می‌دهد.

میخک

میخک که گیاهی کوچک است و از آن به عنوان ادویه ای خوش عطر و شفابخش در غذاها مورد استفاده قرار می‌گیرد خواصی همچون تقویت مغز و اشتهاآوری نیز دارد. از میخک دمنوش هم تهیه می‌کنند که بسیار مفید است.

میخک مزاجی گرم و خشک دارد و برای افرادی که طبع گرم دارند توصیه نمی‌شود زیرا سوابق نشان داده که موجب ناراحتی روده و کلیه‌ها می‌شود.

بهار نارنج

شکوفه درخت نارنج یا به اصطلاح همان بهار نارنج که گلی سفید رنگ و بسیار خوش بو است طبعی گرم دارد که به مشکلات گوارشی ازجمله بی اشتهایی کمک می‌کند و باعث می شود که اشتیاق فرد برای خوردن بیشتر شود. این دمنوش خوش طعم است اما برای بهتر شدن طعم آن می‌توان کمی عسل یا نبات را به آن اضافه کرد.

لوبیا

لوبیا دارای فیبر و پروتئین بسیار زیادی است و جزو بهترین غذاها برای افزایش وزن است. همچنین می توان از لوبیا در انواع مختلفی از غذاها مثل سوپ ، آش و حتی قورمه سبزی اسفاده کرد. لوبیا به خاطر دسترسی آسان به آن خیلی در زندگی روزمره افراد کاربرد دارد.

شیر بادام

این نوشیدنی مفید را می توان پس از جوشاندن شیر و بادام آماده میل کردن کنید همچنین برای جذب خواص بیشتر خرما و انجیر هم به همراه آن بخورید. ابتدا آن را روی حرارت بگذارید تا به اندازه لازم بجوشد، سپس شیر را صاف کرده و کمی صبر کنید تا خنک شود و بعد آن را میل کنید؛ سعی کنید که هر روز به مدت 30 روز این نوشیدنی را میل کنید زیرا روشی بسیار سالم برای اضافه کردن وزن است.

چای بابونه

این گیاه که در کشورمان بسیار محبوب ایت را می توان با اسنفاده از عصاره آن چای درست کرد و باید آن را به طور متداول استفاده کرد تا وزن بگیرید. ورزش کردن با اینکه کالری را می سوزاند اما اشتها را هم بهبود می بخشد و این امکان را می دهد که بیشتر غذا بخورید تا وزن بگیرید.

ریشه های قاصدک

برای تهیه آن کافی است حدود 20 تا 30 گرم ریشه خشک گیاه قاصدک را داخل یک لیتر آب به مدت 10 دقیقه بجوشانید. از جوشانده شده آن می توان روزی 3 بار به مقدار یک فنجان مصرف کرد که طبق نتایج تا یک ماه مصرف تاثیر خودش را می گذارد.

خارمریم

گیاه خارمریم گیاهی است بسیار مفید و کمیاب که خواص دارویی زیادی دارد که به ویژه برای بهبود عملکرد دستگاه گوارش، اشتهاآوری و هضم غذا به کار می رود.

شیرین بیان

شیرین بیان نیز گیاهی است که به افزایش اشتها و افزایش وزن کمک می کند اما از این گیاه اغلب به دلیل داشتن فواید و خواص دارویی زیاد برای بهبود بیماری ها استفاده می شود. بیشتر متخصصان در طب سنتی عقیده دارند که برای استفاده درست از شیرین بیان باید مقدار کمی از آن را در آب بجوشانیم و آن را میل کنیم.

مارچوبه

این گیاه که دارای کالری بالایی است می تواند گزینه مناسبی برای اضافه وزن باشد. برای مصرف آن باید شیر را بجوشانیم و کمی پودر مارچوبه را همراه کره با آن به خوبی مخلوط کنیم. از این نوشیدنی روزی یک الی دوبار می توان در روز مصرف کرد.

نان سبوس دار

نان گندم که مواد مغذی بسیار زیادی دارد و نسبتبه نان سفید فواید بیشتری دارد و باید بخشی از رژیم غذایی مخصوص چاقی باشد. فیبر موجود در نان گندم برای سیستم گوارشی مناسب است و سطح انرژی بدن را بهبود می بخشد تا موجب افزایش اشتها شود.

زنجبیل

زنجبیل برای ایرانیان ارزش بسزایی دارد و از خواص دارویی بالایی نیز برخوردار است و بیشتر اوقات برای درمان اختلال ها و بیماری های موجود در بدن مصرف می شود. مصرف پشت سر هم این گیاه ممکن است عملکرد سیستم گوارش را بهتر کند و همچنین اشتها را افزایش دهد. از زنجبیل هم می توان به عنوان ادویه در غذاها و هم چای زنجبیل را با جوشاندن زنجبیل در فنجان آب استفاده کرد. حتی ترکیب فوق العاده مفید زنجبیل با دارچین را نیز می توان مصرف کرد.

عدس

عدس که از قدیم در ایران یک غذای اصیل و محبوب است سرشار از پروتئین و کربوهیدرات است. از عدس در غذاهای مختلف استفاده می شود اما برای اضافه کردن وزن بهترین راه مصرف عدس به صورت ناشتا و به عنوان صبحانه بعد از بیدار شدن است. استفاده منظم از آن باعث افزایش وزن و به خصوص چاقی صورت می شود.

کدخبر: 918045 ویرایش خبر
لینک کپی شد
مهشید جهانی
آیا این خبر مفید بود؟