نوک گیری مو را جدی بگیرید / آموزش نوک گیری مو در خانه

به گزارش رکنا، سلامت مو ها را جدی بگیرید. لازم است که هر 12 هفته یک بار نیم سانت از موهایتان را نوک گیری کنید. حتی اگر قصد بلند کردن موهایتان را داشته باشید هم باید آنها را مرتب و نوک گیری کنید. نکته اینجاست که نوک گیری ظاهر سالم تری را به موها می دهد و باعث می شود که موها پرتر دیده شود و برای رشد موها نیز مفید است چون شما را از بخش های آسیب دیده موهایتان خلاص می کند.

 این کار به مو های شما  کمک می کند تا زیبا تر شده و  شما می توانید بدون استفاده از مواد خاصی آن ها را هر طور که دوست دارید ببندید. بهترین زمان برای این کار در هر نوع مو متفاوت می باشد. در ادامه این موارد را به صورت خلاصه برایتان بررسی می کنیم.

    موهای بلند را باید هر دو ماه یک بار نوک گیری کنید.

    مو های کوتاه را می توانید هر ماه و یا هر ۶ هفته نوک گیری نمایید.

    مو های ضخیم و فر را می توانید هر ۱۲ هفته نوک گیری کنید.

    مو های نازک را باید هر ماه نوک گیری کنید.

    برای نوک گیری موهای رنگ شده باید هر دو ماه اقدام کنید.

از بین بردن موخوره ها

برای این که بتوانید موخوره ها را از بین ببرید نیاز است تا از یک سری از ساده ترین روش ها استفاده کنید که اولین آن ها همین نوک گیری می باشد. از سایر روش هایی که برای این کار انجام می شود می توان به موارد زیر اشاره نمود :

    استفاده از روغن درمانی

    بافت مو ها قبل از خواب

    خوابیدن بر روی بالشت از جنس ساتن

    خوردن آب کافی در روز

    استفاده از شانه های چوبی به جای شانه های پلاستیکی و فلزی

    استفاده از ماسک مو های مناسب و آبرسان

    استفاده از شامپو های مناسب با مو

نحوه نوک گیری مو

در ادامه به شما آموزش نوک گیری مو را خواهیم داد و شما می توانید با این روش بسیار ساده مو های خود را در خانه نوک گیری کنید. برای نوک گیری مو مراحل زیر را طی کنید.

    برای نوک گیری مو های خود اصلا نباید از دستگاه استفاده کنید زیرا این دستگاه ها می توانند منجر به ایجاد ضعیف شدن مو شوند.

    برای این کار نیاز است تا از یک قیچی تیز استفاده کنید و هرگز از تیغ استفاده نکنید زیرا این کار منجر به این می شود که موخوره ها زیاد تر شوند و مشکلاتی برایتان ایجاد خواهد کرد.

    قبل از این که مو های خود را با استفاده از قیچی نوک گیری کنید نیاز است تا از اسپری آب خالی و یا گلاب و نارگیل استفاده کنید. این کار به مو های شما کمک می کند تا بتوانید روغن درمانی را انجام داده و مو های بسیار نرم و مرطوبی داشته باشید تا راحتی کار شما دو چندان گردد.

    یادتان باشد که بعد از نوک گیری حتما از شانه های مناسب و شخصی استفاده کنی.

    به هیچ عنوان نباید از وسایل حرارتی استفاده نمایید.

    اگر بعد از نوک گیری کردن مو ها باز هم موخوره ها را روی مو های خود مشاهده کردید می توانید با قیچی یک به یک آن ها را تا جایی که می بینید نابود کنید.

کدخبر: 920973 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟