انجام بیش از 24 هزار عملیات امدادرسانی فوریت‌های پزشکی در استان اصفهان از ابتدای سال

به گزارش رکنا از اصفهان؛ دکتر محسن زمانی سرپرست اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیریت حوادث استان اصفهان گفت: در اولین ماه از سال جدید، کارشناسان اورژانس پیش‌بیمارستانی استان اصفهان به 24 هزار و 654 ماموریت امدادرسانی اعزام شدند  که از مجموع آنها 18 هزار و 283 مورد مربوط به حوادث غیرتصادفی و 6 هزار و 371 مورد حوادث رانندگی بوده است.

دکتر زمانی افزود: در این مدت از مجموع حوادث رانندگی منجر به جرح در سطح استان 4 هزار و 147 مورد در مناطق شهری و 2 هزار و 224 مورد در نقاط جاده ای استان رخ داده است.

سرپرست اورژانس پیش‌بیمارستانی استان اصفهان ضمن اشاره به ارائه خدمات اورژانس هوایی در سطح استان، خاطرنشان کرد: در فروردین ماه 1403بالگرد امدادی اورژانس 4 بار به ماموریت اعزام و 7 بیمار و مصدوم را به مراکز درمانی استان اصفهان منتقل کرد.

وی به آمار ماموریتهای اورژانس موتوری اشاره کرد و گفت: واحد اورژانس موتوری استان در این مدت به 330 ماموریت اعزام شدند و به مددجویان امدادرسانی کردند.

سرپرست اورژانس پیش بیمارستانی استان ضمن قدردانی از زحمات پرسنل اورژانس به عنوان افراد زندگی بخش در شرایط سخت بیماران اذعان کرد: در یک ماه گذشته کارشناسان اورژانس پیش بیمارستانی با انجام عملیات احیای قلبی و تنفسی 8 بیمار دچار ایست قلبی و تنفسی را از مرگ حتمی نجات دادند. همچنین در تولد 4 نوزاد در شرایط زایمان اورژانسی قبل از رسیدن به مرکز درمانی کمک کردند.

دکتر زمانی افزود: فوریت‌های پزشکی استان اصفهان از 162 پایگاه امدادی شامل 81 پایگاه شهری، 80 پایگاه جاده ای و یک پایگاه امداد هوایی، 4 دستگاه موتورلانس و 1 اتاق فرمان برخوردار است.

اصفهان/ بهمن راعی

کدخبر: 992618 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟