٤٠ میلیون تلفن هوشمند در دست مردم است

رکنا اقتصادی : محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، در ششمین همایش بانکداری الکترونیک و نظام های پرداخت با اشاره به اینکه طی سالهای گذشته در دولت یازدهم و به ویژه در پسابرجام با رفع تحریم ها، پیشرفت های قابل توجهی صورت گرفته و کارهای بسیاری انجام شده، تاکید کرد: تعداد کاربران اینترنت از ٣.٥ میلیاردنفر عبور کرده، تعداد مشترکان تلفن همراه به ٧ میلیاردنفر رسیده و تحولات سریعی در حال انجام است.
به گفته او درآمد جهانی ارتباطات به ٤٤٠٠ میلیارد یورو در سال ٢٠١٩ می رسد که البته امروز در کشور و جهان با نسل سوم و چهارم تلفن همراه روبه رو هستیم و پیش بینی می شود در سالهای آتی به نسل پنجم تلفن همراه برسیم.
وی ادامه داد: لازم است در این زمینه بازنگری داشته باشیم، بر این اساس تلاش داریم از حوزه جهانی عقب نیفتیم و بنا داریم در برنامه ششم بیست هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در این بخش داشته باشیم که البته سه برابر آن باید از سوی بخش خصوصی سرمایه گذاری شود و ٥٠ هزار میلیارد تومان نیز در حوزه مرتبط با فناوری اطلاعات سرمایه گذاری خواهد شد.
واعظی تاکید کرد: این سرمایه گذاری ها در شرایطی که در سیصد و پنجاه شهر نسل چهارم تلفن همراه را داریم باید صورت بگیرد.
به گفته او پهنای باند امروز به چهار هزار گیگابیت رسیده است و بستر فراهم است تا در بانکداری هم وارد فصل جدید شویم.
وزیر ارتباطات خاطرنشان کرد: رشد اقتصادی، ایجاد اشتغال و کارافرینی و بهبود بهره وری را با این تحولات رقم خواهیم زد و در این راستا باید رفع گلوگاه ها را در دستور کار قرار دهیم.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

منبع:اقتصاد آنلاین

کدخبر: 235360 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟