افزایش 20 درصدی قیمت بلیط قطار در ایام نوروز؟

رکنا اقتصادی: افزایش نابهنگام قیمت بلیت در آستانه روزهای پرتردد نوروز، بهبود نیافتن شاخص های ارایه خدمات به مسافران و از همه مهمتر گلایه شرکت‌های حمل و نقل ریلی از سود ده نبودن صنعت با وجود شناور سازی قیمت در شرایط حاضر، اکنون به یکی از چالش‌های موجود در طرح مورد اشاره تبدیل شده است.
شناور سازی قیمت بلیت قطار، از دو سال قبل بدین سو به مرحله اجرا درآمده که متنوع سازی قیمت بلیت قطار، جلوگیری از تاخیرهای مکرر و ارتقای سطح کیفی خدمات از جمله اهداف کلیدی این طرح به مشار می روند.
با تجمیع این عوامل ، در ظاهر،باید مسافران بارضایت نسبی از شبکه حمل ونقل ریلی کشور استفاده کنند، موضوعی که تا اکنون رنگ واقعیت به خود نگرفته و بیم آن می رود که طرح شناور سازی قیمت بلیت قطاردر بدو اجرا به موجودی نارس مبدل شود.
میرحسن موسوی، معاون مسافری راه آهن گفته است که در حال حاضر، هیچ تقاضایی از سوی شرکت های مسافری قطار دایر بر افزایش قیمت بلیت اعلام نشده و بهای بلیت ویژه نوروز پیش رو، نسبت به سال نوی قبل افزایش نخواهد یافت.

با وجود اعلام عدم افزایش قیمت بلیت قطار به گفته این مقام مسئول در شرکت راه آهن، اما واقعیت این است که بهای بلیت قطار در هر روز با نوسانات جدی مواجه بوده و گاه تا 20 درصد افزایش هم بالارفته است.

به عبارت بهتر با نزدیکتر شدن به ایام نوروز و روزهای پرتردد، سیر صعودی قیمت بلیت قطار، ابهامات بیشتری را برای مشتریان بخش ریلی ایجاد کرده است.ظاهرا، برای شبکه ریلی  کشور در ایام نوروز امسال، جابجایی یک میلیون و 615 هزار مسافر هدفگذاری شده، بنابراین باید منتظر ماند و دید که امسال بخش ریلی کشور چگونه جابجایی مسافران نوروزی را به سرانجام خواهد رساند.به ویژه آنکه تا همین جای کار، افزایش دستکم 20 درصدی قیمت بلیت قطار، موجی از اعتراض مسافران را در پی داشته طرحی  که یکراست از ناحیه شرکت راه آهن هدایت و اجرایی شده است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 244550 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟