شبکه بانکی شتاب شب عید پرکارتر از همیشه است

رکنا اقتصادی: بر اساس پیش بینیهای مسئولان مشهد در ایام پایانی سال افزون بر جمعیت سه و نیم میلیون نفری خود نوروز امسال پذیرای هشت میلیون مسافر زائر از اقصی نقاط ایران خواهد بود. ظرف سه روز گذشته یک میلیون 800 هزار مسافر وارد خراسان رضوی شده اند که مقصد عمده آنها مشهد است. 
در این میان خریدهای الکترونیکی و استفاده از شبکه بانکی شتاب برای پرداخت هزینه های مختلف جزو لاینفک برنامه های سفر  مسافران نورزی مشهد است.
با این حال برخی از شهروندان مشهدی در چند روز مانده به آغاز سال نو در تماس با ایرنا از وضعیت برخی خودپردازهای بانکی ابراز ناخرسندی کردند.
یکی از این شهروندان به خبرنگار ایرنا گفت: روزهای پنجشنبه و جمعه هفته گذشته به چندین خودپرداز یکی از بانکها در سطح شهر مراجعه کردم اما هیچکدام پول نقد برای پرداخت نداشتند.
مرتضی نجاتخواه افزود: حتی طی دو روز خودپردازهایی که من مراجعه کردم فاقد پول نو بودند در صورتی که باید خودپردازها در شب عید حتما از پول نو برخوردار باشند.
یکی دیگر از شهروندان گفت: معمولا در روزهای پایانی هفته خودپردازها پول ندارند اما با توجه به ایام پایانی سال و جمعیت قابل توجه مسافر در مشهد باید بیشتر از گذشته پول در داخل دستگاههای خودپرداز قرار گیرد.
علی صابری افزود: حتی بهتر است تدابیری اندیشیده شود تا خودپردازها در نیمه شب نیز از پول کافی برخوردار باشند اما به نظر می رسد برخی خودپردازها در سطح شهر مشهد بگونه ای ذخیره سازی نشده که جوابگوی نیاز مردم باشند.
دبیر شورای هماهنگی بانکهای خراسان رضوی در پاسخ به گلایه های مردم نسبت به نداشتن پول کافی در خودپردازها گفت: اعلام کنید کدام خودپرداز پول نداشته تا به سرعت به این مورد رسیدگی شود.
محمود منصوری در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در کل استان خراسان رضوی هزار و 367 شعبه از 26 بانک وجود دارد. این تعداد بانک سه هزار و 276 دستگاه خودپرداز دارند.
وی ادامه داد: با توجه به افزایش تراکنش در شبکه بانکی شتاب طی ایام پایانی سال و در طول ایام نوروز همه شعب بانکهای دارای دستگاه خودپرداز در استان به ویژه شهر مشهد موظفند آنها را فعال نگه داشته و پول لازم را برای نیاز مردم در طول شبانه روز در خودپردازها قرار دهند.
دبیر شورای هماهنگی بانکهای خراسان رضوی گفت: به منظور تامین نیاز مردم به پول نو از 25 تا 28 اسفند جاری 100 دستگاه خودپرداز از 12 شعبه بانکی در سطح شهر مشهد موظف به پرداخت پول نو به مردم هستند و اکنون همه این خودپردازها در حال سرویس دهی می باشند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 252786 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟