بیکاری کمر جوانان مارا خم کرده

 

 رکنا اقتصادی : سید راضی نوری اظهار کرد: برای این‌که ما بتوانیم اقتصادمان را از این وضعیتی که هست به اقتصادی پویا و اقتصاد مقاومتی تبدیل کنیم، باید یکسری شرایط و زیرساخت‌های لازم مهیا شود تا بتوانیم اقتصاد را به فعلیت برسانیم.

وی افزود: در سال‌های اخیر یکسری ابلاغی‌هایی در خصوص اقتصاد کشور از سوی مقام معظم رهبری در نظر گرفته شد اما مسولان و مدیران نتوانستند این دغدغه‌ها را عملیاتی کنند. برای همین امسال هم از سوی مقام رهبری تحت عنوان "تولید و اشتغال" که دغدغه‌های اصلی اقتصاد است، نامگذاری شد.

نوری با بیان این‌که مساله بیکاری کمر جوانان ما را خم کرده است، تصریح کرد: در این چارچوب باید قدم‌هایی برداریم و جلوی رکود موجود در اقتصاد را بگیریم و از آنجایی که مساله بیکاری با تولید داخلی گره خورده، باید موضوعاتی مانند صادرات را توسعه بدهیم، جلوی واردات را بگیریم، قاچاق را کنترل کنیم، دست تولیدکننده را بگیریم تا فرصت‌های شغلی جدیدی ایجاد کنند.

وی با بیان این‌که هر مجموعه‌ای باید بنا بر وظیفه‌ای که مقام معظم رهبری به گردن آن گذاشته است قدم بردارد، خاطرنشان کرد: کارگروه‌های اشتغال که در سال‌های پیش بود امسال هم هست و سعی می‌کنیم که فعالیتشان را بیشتر و فرصت‌های شغلی جدیدی را شناسایی کنیم و در برنامه‌های کوتاه‌مدت و بلندمدت این مسائل را پیش بگیریم و قدم برداریم.

نوری اظهار کرد: خوزستان ظرفیت و قابلیت‌های بالقوه زیادی دارد و از نظر انرژی، کشاورزی، مرزی، استانی به تمام معنا استراتژیک و با ظرفیت‌های خیلی زیاد در مسیر تولید و اشتغال است و اگر دبیرخانه و کارگروه‌های فعال مرتبط با "تولید" و "اشتغال" درگیر مساله شوند، می‌توانیم با همت مسئولان این موضوعات را تقویت و مشکلات را حل کنیم.

وی با بیان این‌که متأسفانه اینطوری که بایسته و شایسته است برای بخش تولید اهمیت نگذاشتیم و مساله بیکاری حل نشده است، گفت: در حال حاضر قدم‌های کوچکی برداشته شده و در آینده این قدم‌ها محکم‌تر می‌شوند و اگر همتی متعالی، همدلی، همراهی و هفکری داشته باشیم، خوزستان به تنهایی می‌تواند پاسخگوی دغدغه‌های مقام معظم رهبری باشد.

نوری با اشاره به این‌که در شهرستان‌هایی مانند شوش که از نظر گردشگری، کشاورزی و صنعتی ظرفیت‌های بالایی دارند می‌توان اقدامات خوبی در زمینه اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال برداشت، بیان کرد: تا روحیه جهادی و بسیجی حاکم نباشد و کل نیروهای انقلابی و دلسوز وارد عرصه نشوند، هیچ تغییر و تحولی ایجاد نمی‌شود.

 

 

کدخبر: 253800 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟