نرخ خرید تضمینی چای اعلام شد/ افزایش ۶۰ درصدی تولید

رکنا اقتصادی: محمدولی روزبهان در برنامه روی خط خبر درخصوص اعلام نرخ‌های جدید خرید تضمینی چای در سال جاری اظهار کرد: قیمت هرکیلو چای درجه یک ۲۶ هزار و ۲۴۲ ریال و درجه دو ۱۴ هزار و ۶۹۵ ریال تعیین شد که در مقایسه با سال گذشته هفت درصد افزایش قیمت داشته است.
وی افزود: در سال گذشته ۱۳۹ هزارتن برگ چای از چایکاران خریداری شد که در مجموع ۲۳۴ میلیارد تومان به آنها پرداخت شده است و این رقم نشان از افزایش ۶۰ درصدی تولید نسبت به سال ماقبل خود را دارد.
رئیس سازمان چای کشور در توضیح حمایت دولت از تولیدکنندگان چای خاطر نشان کرد: دولت با شیوه های مختلف اقدام به پرداخت وام های بدون بهره یا با بهره‌های حداکثر ۴ درصد کرده، همچنین در مجموع ۳۰ میلیارد تومان وام بدون بهره به کارخانجات چای سازی و چایکاران پرداخت کرده است.
روزبهان در ادامه بیان کرد: وام های با بهره ۴ درصد نیز با بازپرداخت ۵ ساله تعیین شده که ۲ سال ابتدایی آن سال‌های تنفس نامگذاری شده و دریافت پولی صورت نمی گیرد.
وی عنوان کرد: تاکنون ۸۵ درصد از هزینه ایجاد و توسعه شبکه آبرسانی تحت فشار را تامین کرده‌ایم و همچنین درسال ۹۴، حدود ۳۳ درصد افزایش تولید و درسال ۹۵، بالغ بر ۶۰ درصد افزایش تولید داشته‌ایم.
رئیس سازمان چای کشور در پایان تصریح کرد: با اقدامات صورت گرفته از واردات ۵۵ میلیون دلاری چای به کشور جلوگیری شده است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

منبع:آرمان

کدخبر: 256366 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟