قیمت جوجه یک روزه به ۲۳۰۰ تومان رسید/ تذکر سازمان حمایت برای اصلاح قیمت

رکنا اقتصادی:سعید اصغری‌فرد در مورد آخرین وضعیت قیمت جوجه یک روزه به خبرنگار فارس گفت: در حال حاضر با توجه به این که برای مصرف ماه مبارک رمضان جوجه‌ریزی مرغ گوشتی افزایش دارد، قیمت جوجه یک روزه به 2200 تا 2300 تومان رسیده است.

سخنان رئیس انجمن جوجه یک روزه در حالی است که طبق مصوبه کارگروه تنظیم بازار Store در سال 95 قیمت جوجه یک روزه باید 1700 تومان در نظر گرفته می‌شد، اما در بهمن ماه برای تولید شب عید تا 25000 تومان هم افزایش یافت و در همین راستا سازمان حمایت دو روز گذشته طبق نامه‌ای به انجمن جوجه یک روزه ابلاغ کرده که برای سال 96 نیز باید جوجه یک روزه با قیمت 1700 تومان فروخته شود.

13960128000617_PhotoL - Copy



اصغری‌فرد در واکنش به قیمت اعلامی سازمان حمایت خاطر نشان کرد: حتی اگر نرخ تورم را هم در نظر بگیریم، باید رقمی بیش از 1700 تومان در نظر گرفته شود. 

وی با اشاره به اینکه پیش از عید پیش‌بینی کرده بودیم که قیمت جوجه یک روزه در فروردین ماه مجددا افزایش خواهد یافت، تصریح کرد:‌ در همین راستا به وزارت جهاد کشاورزی پیشنهاداتی برای افزایش تولید جوجه یک روزه داده بودیم که با آن موافقت نشد. 

رئیس انجمن جوجه یک روزه در مورد علت عدم موافقت وزارت جهاد کشاورزی گفت: اگر میزان تولید جوجه یک روزه بالا برود، قیمت آن پایین آمده و به تبع آن قیمت گوشت مرغ هم کاهش می‌یابد که این موضوع مدنظر وزارت جهاد کشاورزی نیست و می‌خواهند قیمت را در یک سطحی نگه دارند.

اصغری‌فرد همچنین از سیاست سازمان حمایت در بررسی قیمت جوجه یک روزه گفت: سال گذشته بدون حضور بخش خصوصی قیمت 1700 تومان را مصوب کردند و اکنون نیز ابلاغیه این سازمان در حد تذکر است که ما به آن اعتراض داریم و معتقدیم باید با لحاظ افزایش تورم سالانه این رقم اصلاح شود. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

منبع:فارس

کدخبر: 257844 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟