سامانه نقل و انتقال سهام پدیده شاندیز بدون مجوز است

رکنا اقتصادی: محسن خدا بخش با بیان اینکه مطابق با قانون Law راه اندازی هر گونه سامانه نقل و انتقال سهام مستلزم دریافت مجوز از سازمان بورس اوراق بهادار است به فارس گفت: سازمان بورس و ارکان آن هیچ مجوزی برای سامانه تحت عنوان اتاق نقل و انتقال سهام پدیده شاندیز صادر نکرده است.

وی با اشاره به اینکه عدم مجوز قانونی برای راه‌اندازی چنین سامانه‌ای از سازمان بورس درخصوص تکلیف سهامدارانی که در این سامانه مشمول معامله هستند گفت: این موضوع با توجه به حساسیت‌های امنیتی آن در حال پیگیری بوده و تبعات آن از نظر بازار Store سرمایه قابل تعیین نیست.

طبق اعلام سازمان بورس عدم رعایت موارد قانونی و ثبت نقل و انتقال سهام و حق‌تقدم خرید سهام در دفاتر سهام شرکت بعد از تاریخ اول فروردین سال 90 ، علاوه بر فقدان اعتبار قانونی، تخلف محسوب شده و مسؤولیت آن به عهدۀ مدیران شرکت خواهد بود.

سامانه نقل و انتقال سهام پدیده موسوم به سناپ که هم زمان با آغاز معاملات بورس‌های کشور در سال جدید آغاز به کار کرده، به ادعای مجریان آن دارای امکاناتی از جمله تدوین دستورالعمل اتاق otc مطابق با شیوه های معاملات بورس برای آن در نظر گرفته شده و همه روزه خریدار و فروشنده برای سهم در ساعت هماهنگی معاملات وجود دارند.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

منبع:بورس پرس

کدخبر: 264246 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟