افزایش قیمت پیاز اشک مردم چهارمحال و بختیاری را درآورده است

رکنا اقتصادی: جمشید آل‌مومن اظهار کرد: کاهش تولید پیاز در مزارع سبب عرضه کم آن در مراکز فروش و افزایش قیمت شده است.

وی افزود: قیمت هر کیلوگرم پیاز با رسیدن به بیش از سه هزار تومان در میادین میوه و تره‌بار و بیش از چهار هزار و 200 تومان در سطح شهر اشک مردم را درآورده است.

آل‌مومن بروز سیل در بندر عباس و جیرفت را نیز دیگر دلایل کاهش تولید اعلام کرد و افزود: این اتفاق نیمی از محصولات پیاز در این منطقه را از بین برده است.

وی گفت: سرمازدگی محصولات اصفهان و دزفول نیز کاهش عرضه پیاز را به همراه داشته است در حالی که محصولات این استان‌ها هم اکنون باید در بازار Store عرضه می‌شد.

رئیس اتحادیه میوه و تره‌بار شهرستان شهرکرد با اشاره به کمبود پیاز در بازار، تصریح کرد: وزارت جهاد کشاورزی با اعمال مدیریت صحیح در نحوه کشت و جمع آوری آماری در خصوص نیازمندی‌های ایران و تطبیق کشاورزی با آن می‌تواند این معضلات را برطرف کند.

وی از احتمال کاهش قیمت پیاز تا دو هفته آینده خبر داد و گفت: با واردات پیاز از مناطقی مانند اصفهان و آذربایجان، قیمت این محصول تا کمتر از دو هزار تومان نیز کاهش پیدا خواهد کرد.

آل‌مومن در ادامه افزود: هم اکنون قیمت هندوانه، طالبی و خربزه به ترتیب در میدان میوه و تره‌بار این شهرستان 700، 800 و یک هزار و 400 تومان است.

وی قیمت روز هر کیلوگرم زرد آلو را نیز شش هزار و 500 ، گیلاس 10 هزار و 500، توت فرنگی 10 هزار، سیب زمینی یک هزار و 300، شلیل شش هزار و 500 و خیار یک هزار و 500 و هلو پنج هزار و 400 تومان اعلام کرد. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 284645 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟