قرارداد ۱ میلیارد یورویی بانک های ایران با اتریش امضا شد

رکنا اقتصادی: به نقل از روابط عمومی بانک مرکزی، در جریان سفر هیات بانکی ایران به اتریش، قرارداد تامین مالی معادل یک میلیارد یورو بین بین 14 بانک، کارآفرین، سامان، پاسارگاد، رفاه کارگران، ملت، تجارت، ملی ایران، صنعت و معدن، اقتصاد نوین، سپه، توسعه صادرات، خاورمیانه، کشاورزی و پارسیان با «اوبر بانک» اتریش با حضور سید احمد عراقچی معاون ارزی بانک مرکزی، محمد خزاعی رئیس کل سازمان سرمایه گذاری و کمک هایاقتصادی و فنی، عبادالله مولایی سفیر جمهوری اسلامی ایران در اتریش، مدیران عامل و اعضای هیات مدیره بانک های ایرانی منعقد شد.
«اوبر بانک» یک بانک منطقه ای در قلب اروپاست که در کشورهای همجوار اتریش نیز فعالیت دارد.
به موجب این قرارداد، منابع بانک اتریشی برای تامین مالی پروژه های عمرانی و تولیدی‌ بخش خصوصی و دولتی که مجوزهای لازم را طی مراحل قانونی در داخل کشور اخذ کرده اند، تخصیص خواهد یافت.
همچنین در این سفر، معاون ارزی بانک مرکزی با مدیر موسسه بیمه صادراتی اتریش (اوکابه) و مدیران برخی از بانک های بزرگ این کشور دیدار و درباره گسترش روابط بانکی گفت‌وگو و رایزنی کرد.
دیدار سید احمد عراقچی معاون ارزی بانک مرکزی با اوالد نووتنی رئیس کل بانک مرکزی اتریش و هانس یورگ شلینگ وزیر دارایی این کشور با هدف بررسی راه های گسترش همکاری و پیگیری توافقات پیشین بخش دیگری از برنامه این سفر است.
یادآوری می شود این قرارداد، اولین قرارداد تامین مالی بانک های ایران با بانک های اروپایی پس از برجام است که بعد از قراردادهای امضا شده بین بانک های ایران با کشور کره جنوبی به مبلغ 8 میلیارد یورو و کشور چین مجموعا به مبلغ 35 میلیارد دلار، به امضا می رسد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 308756 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟