کشتی گیر معروف بانکدار ترکیه شد

به گزارش رکنا، به نقل از بلومبرگ، واکیف بانک، چهارمین بانک بزرگ ترکیه، پس از انتصاب یک قهرمان سابق کشتی در المپیک به عنوان عضوی از هیئت مدیره اش، طوفانی در رسانه‌های اجتماعی به وجود آورد.

این بانک حمزه یرلی کایا، کشتی گیر بازنشسته ترکیه در دهه 1990 را به عنوان یک عضو مستقل در هیئت مدیره بانک منصوب کرد. یرلی کایا مشاور رئیس جمهور رجب طیب اردوغان و معاون وزیر ورزش و جوانان است.

این تصمیم باعث موجی از گوشه و کنایه ها در میان کاربران رسانه های مجازی شد که بیش از 70 هزار پست در مورد این مسئله تا ظهر شنبه منتشر کرده بودند. یکی از کاربران عکس هایی از کشتیگیران ترکیه را منتشر کرده بود و در زیر آن نوشته بود اعضای هیئت مدیره واکیف بانک و یک کاربر دیگر عنوان کرده بود از یرلی کایا برای ضربه فنی کردن وام گیرندگانی که قسطهای خود را پرداخت نمی کنند استفاده می کنند.

این کشتی گیر 44 ساله اولین مدال جهانی خود را در سن 17 سالگی به دست آورد و با 7 مدال جهانی والمپیک و 8 قهرمانی در اروپا از کشتی خداحافظی کرد. وی در 2007 به عنوان یکی از قانون گذاران حزب عدالت و توسعه انتخاب شد و در 2015 به مقام مشاور ارشد رئیس جمهور رسید.

واکیف بانک سرمایه خود را در ماه مه 1.4 میلیارد لیر (207 میلیون دلار) افزایش داد. صندوق ثروت ملی ترکیه یکی از سهامداران اصلی این بانک شده است. واکیف بانک سود سه ماهه اول سال جاری میلادی را 1.72 میلیارد لیر اعلام کرده که 164 درصد نسبت به همین دوره در سال گذشته افزایش داشته است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 577142 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟