قیمت سکه کاهش یافت

کاهش قیمت سکه با وجود رشد طلای جهانی امروز بازار را شوکه کرد. قیمت سکه و قیمت طلا در بازار امروز دوشنبه 14تیر ماه 1400 اعلام شد. قیمت سکه و قیمت طلا امروز نسبت به روزهای گذشته با کاهش نسبی اعلام شده است. امروز در بازار داخلی قیمت طلای 18عیار هر گرم یک میلیون و 60 هزار تومان، قیمت سکه تمام‌ بهار آزادی طرح جدید 10 میلیون و 680 هزار تومان و قیمت سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم نیز 10 میلیون و 400 هزار تومان است. قیمت سکه و قیمت طلا با اعلام قیمت جهانی طلا با کاهش نسبی همراه شد.

قیمت دلار آمریکا صبح دیروز جهش داشت و روی 25 هزار و 330 تومان قرار گرفت. نرخ دلار در طول معاملات دیروز افت کرد و در نهایت روی 25 هزار و 180 تومان ایستاد. دلار معاملات امروز را با قیمت 25 هزار و 80 تومان آغاز کرد. افت قیمت دلار ادامه یافت، در آخرین ساعات معاملات دلار وارد کانال 24 هزار تومان شد و روی 24 هزار و 970 تومان قرار گرفت.

درهم امارات در شروع معاملات امروز روی 6 هزار و 875 تومان قرار داشت، با توجه به اینکه روند قیمتی دلار امروز نزولی بود، قیمت درهم نیز قدری افت کرد و در آخرین ساعات معاملات روی 6 هزار و 850 تومان قرار گرفت. بر اساس اظهارات فعالان بازار درهم در این روزها بازار خبری نیست و دامنه نوسان قیمت‌ها محدود است.

قیمت سکه امامی کاهش یافت

طلای جهانی در اولین ساعات معاملات امروز روند صعودی را پیمود و به مرز 1800 دلار نیز نزدیک شد. با وجود این قیمت سکه امامی نسبت به روز گذشته کاهش یافت. عصر روز گذشته قیمت سکه روی 10 میلیون و 750 هزار تومان قرار داشت. قیمت سکه در آخرین ساعات معاملات امروز روی 10 میلیون و 600 هزار تومان قرار گرفت.

کاهش عرضه در بازار متشکل

همراه با کاهش قیمت دلار بازار آزاد و ورود آن به کانال 24 هزار تومان نرخ دلار در بازار متشکل و سامانه سنا افت کرد. حجم عرضه دلار در بازار متشکل ارزی نیز 56 درصد کاهش یافت و روی رقم 2 میلیون و 64 هزار قرار گرفت. این حجم عرضه به طور متوسط بسیار پایین بود و از هفتم فروردین تنها در دو روز دیگر حجم عرضه از این مقدار پایین‌تر بود. عرضه یورو متشکل نیز در روز جاری بسیار پایین بود و مشابه دلار از هفت فرودین تنها در دو روز دیگر حجم عرضه یورو از این مقدار پایین‌تر بود.

برای جمع‌بندی می‌توان گفت قیمت دلار کاهش یافت و وارد کانال 24 هزار تومان شد، همراه با کاهش قیمت دلار قیمت سکه امامی و درهم امارات نیز کاهش یافت. افت قیمت سکه در حالی اتفاق افتاد که قیمت طلای جهانی در شروع معاملات امروز تغییرات مثبتی را به ثبت رساند.

امروز حجم عرضه دلار و یورو متشکل در سطوح بسیار پایینی قرار گرفت به صورتی که از 7 فردین تا به امروز تنها در دو روز دیکر حجم عرضه از این مقدار پایین‌تر بود.

کدخبر: 702605 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟