چگونه مطمئن و بی‌دردسر سفر کنیم؟!

سال‌های اخیر شاهد تاسیس آژانس های گردشگری بیشماری بوده‌ایم که اغلب رسالت خود را فراهم کردن شرایط برای یک سفر خاطره‌انگیز تعریف می‌کنند. اما آیا همه آژانس‌های گردشگری که روز به روز هم بر تعدادشان افزوده می‌شود، می‌توانند شعار خود را به عمل تبدیل کنند؟ یک شرکت خدمات گردشگری باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد تا بتوانیم برنامه سفر خود را به آن بسپاریم؟ آیا می‌دانید یک آژانس مسافرتی خوب موظف است چه خدماتی را ارائه دهد؟ این‌ها سوالاتی هستند که قرار است در مقاله پیشِ رو به آن‌ها پاسخ بدهیم.

آیتا 1

بزن بریم سفر!

هر کدام از ما برای سفر کردن دلایل خاص خودمان را داریم. به عنوان مثال سفر فرصتی فراهم می‌کند تا بتوانیم مهارت‌های ارتباطی خود را بهبود ببخشیم. ذهنمان را آرام کنیم و از تنش‌های روانی بکاهیم. سفر کردن ما را خلاق‌تر و صبورتر و قوی‌تر می‌کند. کسب تجربیاتی که در سفر خواهیم داشت ما را برای زندگی آماده‌تر می‌کند و به ما کمک می‌کند لذت بیشتری از زندگی ببریم. اما اگر همین سفر رفتن تبدیل شود به یکی از بدترین خاطرات زندگی‌تان چه می‌شود؟ فرض کنید بعد از روزهای سخت و پرفشار کاری، تصمیم گرفته‌اید در تعطیلات به سفری کوتاه بروید و کمی استراحت کنید. شما زمان و هزینه قابل توجهی را برای این برنامه تفریحی صرف می‌کنید. وحشتناک نیست اگر در راه بازگشت به خانه، به خودتان لعنت بفرستید و آرزو کنید که کاش هرگز به این سفر نرفته بودید؟ آژانس‌های گردشگری وظیفه‌شان این است که نگذارند در شما چنین احساسی ایجاد شود، اما این به آن معنا نیست که تمامی شرکت‌های خدمات مسافرتی وظیفه خود را به درستی انجام می‌دهند!

چطور یک آژانس مسافرتی خوب پیدا کنیم؟

بر خلاف تصور عموم نسبت به آژانس‌های گردشگری، حیطه خدمات این شرکت‌ها تنها محدود به رزرو هتل یا بلیط نیست. یک آژانس مسافرتی معتبر علاوه بر موارد ذکر شده، به مسافر مشاوره صادقانه می‌دهد و او را برای تصمیم‌گیری در مورد پکیج سفر راهنمایی می‌کند. به عبارت دیگر، آژانس خوب کارشناسانی باهوش و قابل اعتماد را استخدام می‌کند که با پرسیدن سوالات هدف‌دار و روشن - حتی در مورد جزئیات سفر - به علایق و سلیقه مسافر پی ببرند و بهترین پکیج سفر را به او ارائه دهند. آژانس‌های مسافرتی درواقع راهنماهای دلسوزی هستند که به کمک مسافرانِ سر در گم می‌آیند. اکنون سوال اساسی این است که چطور یک آژانس گردشگری خوب را شناسایی کنیم؟ با ما همراه باشید.

آیتا 2

 

برخورداری از دانش تخصصی در حوزه گردشگری

در میان بیشمار شرکت خدمات مسافرتی، قطعا آژانس‌هایی مورد اطمینان هستند که اطلاعات کاملی را در مورد سفرهای هوایی، شرایط پذیرش فرودگاه‌ها، مقاصد گردشگری داخلی و خارجی، تور ایرانگردی، تور جهانگردی، خدمات و سرویس‌دهی غذا و اقامتگاه‌ها را در اختیار مشتریان قرار دهند.

اعتبار آژانس مسافرتی

دومین مورد در انتخاب آژانس مسافرتی، سابقه آن آژانس در برگزاری تورهای مختلف است. بزرگ‌ترین آژانس‌ها الزاما ارائه‌دهنده بهترین خدمات نسیتند! شاید یک آژانس مسافرتی کوچک خدمات خوبی را با قیمتی مناسب ارائه کند که شما در یک شرکت بزرگ مجبور باشید برای آن هزینه زیادی صرف کنید.

عضویت در صنف

سومین مولفه برای شناسایی یک آژانس گردشگری معتبر، عضویت آن در انجمن‌های صنفی است. عضویت آژانس‌ها در سازمان‌ها و صنف‌های گردشگری نشانه اعتبار آن‌هاست.

در دسترس بودن

ممکن است شما به هر دلیلی امکان مراجعه حضوری به دفتر گردشگری را نداشته باشید. یک آژانس حرفه‌ای باید از طریق تلفن، ایمیل و وبسایت نیز امکان برقراری ارتباط با مشتریان را فراهم کند.

توجه به سلیقه مشتریان

یک آژانس گردشگری خوب می‌داند در چه فصولی از سال چه نوع تورهایی مورد استقبال قرار می‌گیرد و تمرکز خود را به آن‌ها معطوف می‌کند.

صداقت و کیفیت در ارائه خدمات

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های آژانس‌های مسافرتیِ حرفه‌ای صداقت در شرح خدماتشان است. آن‌ها درباره تورها و امکانات واقعی خود صحبت می‌کنند و هرگز قولی نمی‌دهند که از پس انجام آن برنمی‌آیند. یک آژانس مسافرتی خوب باید در مورد تمام موارد از جمله نحوه پراخت و هزینه‌های سفر، پشتیبانی‌های طول سفر و تغییر احتمالی برنامه سفر اطلاعات کافی به شما بدهد.

چرا با آژانس گردشگری آیتا آسوده سفر می‌کنیم؟

جواب این سوال واضح است. شرکت خدمات مسافرتی و گردشگری آیتا همه ویژگی‌های مذکور را دارد و مضاف بر این‌ها، امکانات برجسته و خاصی را داراست که در ادامه به طور مختصر شرح می‌دهیم.

اولین چیزی که درباره آیتا نظر مخاطب را جلب می‌کند، شعار تبلیغاتی این مجموعه است: «سفر کن؛ پول برمی‌گرده اما زمان هرگز» همه ما می‌دانیم ارزش پول و زمان قابل مقایسه نیست اما خیلی‌هایمان سر بزنگاه فراموش می‌کنیم که اولویت زمان و سلامتِ روان آدمی است. پس همه ما گاهی به سفر نیاز داریم.

 

آیتا 3

 

آیتا چه خدماتی ارائه می‌کند؟

آیتا یک پکیج کامل از تمام آنچه شما به عنوان یک مسافر و توریست نیاز دارید، در اختیارتان می‌گذارد. مهم‌ترین و باکیفیت‌ترین خدمات این مجموعه عبارتند از مجری مستقیم تورهای اروپا، تهیه و رزرو انواع بلیط برای مسافرت‌های خارجی و داخلی توسط کلیه خطوط هوایی، اجرای مستقیم تورهای گردشگری داخلی و خارجی، مرکز رزرواسیون هتل در داخل و خارج از ایران، اخذ ویزای توریستی و وقت سفارت، اجرای مستقیم تورهای طبیعت‌گردی و ایرانگردی، امکان برنامه‌ریزی در خصوص مسافرت‌های علمی، تخصصی، ورزشی، تفریحی در ایران و جهان، برنامه‌ریزی و برگزاری سمینارها و جشن‌های برون‌مرزی، دریافت ویزای شنگن در قالب بسته سفر و مولتی کانادا به طورکاملا تخصصی، دریافت وقت سفارت آلمان و کانادا، ارائه خدمات CIP و بیمه مسافرتی، اجاره جت خصوصی و انجام خدمات توریسم‌درمانی.

آیتا گواهینامه‌های لازم جهت ارائه این خدمات را دارد؟

قطعا جواب مثبت است. شرکت خدمات مسافرتی و گردشگری آیتا با بیش از دو دهه سابقه اعضای هئیت مدیره و مدیران در عرصه میراث فرهنگی و گردشگری شروع به فعالیت کرده است. در اینجا ما طور مختصر به مجوزهای این مجموعه اشاره می‌کنیم: مجوز ازسازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری (بند ب)، مجوز گردشگری سلامت، عضویت در انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی ایران و تهران، گواهینامه ثبت علائم تجاری از اداره کل مالکیت صنعتی، عضویت در اتحادیه کسب‌و‌کار الکترونیک کشوری، عضویت در لیست شرکت‌های دانش‌بنیان، عضویت در اتاق بازرگانی ایران، عضویت در انجمن صنفی ایران و عضویت در انجمن صنفی تهران.

دریافت تک‌تک مجوزها و گواهینامه‌های ذکر شده مستلزم طی کردن پروسه‌های پیچیده، زمانبر و قابل توجهی است. و دارا بودن تمامی آن‌ها نشان‌دهنده جدیت و تخصصی بودن آیتا در حوزه گردشگری است.

پیشنهاد می‌کنم همین حالا به وبسایت این شرکت سر بزنید تا با تورهای داخلی و خارجی این مجموعه آشنا شوید. داشتن سفری خاطره‌انگیز و رویایی حق همه ماست. 

در این مطلب سعی کردیم به ویژگی‌های یک آژانس گردشگری خوب و معتبر اشاره کنیم و راهکارهایی برای انتخاب بهترین آژانس‌های گردشگری در اختیارتان بگذاریم. شما می‌توانید با مراجعه به شرکت گردشگری آیتا تمام امور سفر را به آن‌ها بسپارید و با خیالی آسوده منتظر زمان اعزام به بهترین مقاصد گردشگری دنیا بمانید.

 

 

کدخبر: 707988 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟