ترکیه؛ خانه دوم ایرانیان در سال‌های اخیر

با رشد چشمگیر اقتصادی کشور ترکیه در سال‌های اخیر و همچنین داشتن مرز زمینی با ایران، بسیاری از هموطنان‌مان برای داشتن یک زندگی بی‌دغدغه ترجیح می‌دهند در ترکیه زندگی کنند. از طرف دیگر، داشتن یک حساب بانکی بین‌المللی برای افرادی که به صورت آزاد یا فریلنسری در اینترنت فعالیت دارند از نان شب هم واجب‌تر است. در این مطلب قصد داریم شما را با چگونگی افتتاح حساب بانکی در ترکیه و مزایای آن برای ایرانیان داخل و خارج از ترکیه آشنا کنیم.

Untitled-1

چرا افتتاح حساب بانکی در ترکیه برای ایرانیان اهمیت دارد؟

ایرانیان به دلیل تحریم‌های بانکی قادر به افتتاح حساب‌های بین‌المللی در داخل کشور نیستند. از طرفی هم، اکثر کشورها بدون داشتن اقامت و یا حق شهروندی اجازه افتتاح حساب به ایرانیان را نمی‌دهند. این مشکل اما با تمهیداتی که بین دولت ایران و ترکیه انجام گرفته، برای ایرانیان حتی داخل کشور نیز برطرف شده است.

در حال حاضر، طیف وسیعی از ایرانیان در دنیای اینترنت مشغول کسب درآمدهای ارزی هستند؛ ایرانی‌ها در وب‌سایت‌هایی مانند یوتیوب، اینستاگرام، استاک‌پیکس و غیره درآمدزایی بسیار خوبی انجام می‌دهند اما به دلیل نداشتن حساب بانکی بین‌المللی نمی‌توانند وجوه دریافتی خود را نقد کنند.

با افتتاح حساب در ترکیه، نه تنها ایرانیان مقیم این کشور که حتی هموطنانی که در داخل ایران کسب‌وکارهای بین‌المللی دارند هم می‌توانند با کمترین دغدغه به دادوستد خود بپردازند. کافی است پاسپورت (گذرنامه) معتبری داشته باشید تا اولین حساب بین‌المللی خود را در ترکیه اما از داخل ایران افتتاح کنید.

دسترسی به ویزا کارت و مستر کارت با افتتاح حساب در ترکیه

در کشور ترکیه، همانطور که گفته شد، بدون نیاز به کارت اقامت قادر به باز کردن حساب بانکی بین‌المللی هستید. حسابی که می‌تواند به دلار، یورو و حتی پوند باشد و در صورت دارا بودن شرایط کامل، مستر کارت یا ویزا کارت هم دریافت کنید.

2

از طریق ویزا کارت و مستر کارت است که به راحتی می‌توانید به حساب‌های بین‌المللی خود که این دو کارت را به رسمیت می‌شمارند دسترسی کامل داشته باشید، خرید اینترنتی انجام دهید و حتی پول نقد دریافت کنید. به طور کلی می‌توان گفت افتتاح حساب در ترکیه یک امتیاز ویژه برای تبادل‌های ارزی با دنیا را برای شما فراهم می‌کند.

امکان نقد کردن درآمدهای یوتیوبی و خرید از آمازون

یوتیوب، دومین سایت پرمخاطب پس از گوگل، برای افرادی که در این پلتفرم تولید محتوا می‌کنند و بازدید ویدیوهای آنها در حد قابل توجهی است، اعتبار (Credit) در نظر می‌گیرد. بسیاری از جوانان در ایران هم به تازگی روی به تولید محتوای ویدیویی یونیک در این پلتفرم آورده‌اند، اما به دلیل تحریم‌ها تا به الان قادر به نقد کردن اعتبارات خود نبوده‌اند. افتتاح حساب غیرحضوری در ترکیه همان چیزی است که یوتیوبرهای ایرانی به دنبال آن می‌گردند.

آمازون، بزرگ‌ترین فروشگاه اینترنتی جهان، نه تنها کالاهای فیزیکی می‌فروشد بلکه لایسنس بسیاری از نرم‌افزارها، اپلیکیشن‌ها و انواع کتاب‌های دیجیتالی را با تخفیف‌های بسیار خوبی در اختیار کاربران قرار می‌دهد. لازمه خرید چنین محصولاتی، داشتن حساب بانکی بین‌المللی است. نه تنها برای خرید، بلکه برای فروش محصولات خود در آمازون هم شما باید حساب بین‌المللی داشته باشید.

فرآیند افتتاح حساب برای داشتن مستر کارت معتبر

باز کردن افتتاح حساب مستر کارت در ترکیه – در صورت داشتن مدارک لازم - کمتر از 24 ساعت لازم دارد. این کارت به دو نوع کردیت (Credit) و دبیت (Debit) تقسیم می‌شود که در هنگام افتتاح حساب باید به نوع آن توجه کنید. هنگام خرید از دبیت کارت، وجه از حساب شما کسر می‌شود، اما در کردیت کارت (کارت اعتباری)، از میزان اعتبار شما کاسته می‌شود. یعنی حتی می‌توانید چندین برابر پولی که در حساب خود دارید خرج کنید به شرطی که سابقه خوبی در بازپرداخت داشته باشید.

هرآنچه که از مراحل افتتاح حساب بانکی در ترکیه باید بدانید

همانطور که گفته شد، برای داشتن حساب بین‌المللی بانک‌های ترکیه نیازی به ارائه کارت اقامت این کشور نیست. اما داشتن مدارک ذیل و طی کردن مراحلی که خواهیم گفت الزامی هستند:

  • آدرس محل سکونت در ترکیه (آدرس باید دقیق و واقعی باشد و نیازی نیست حتما محل سکونت شما باشد)
  • ارائه کد مالیاتی مخصوص افراد خارجی (غیر ترکیه‌ای). گفتنی است که اداره دارای ترکیه برای دادن کد مالیاتی به افراد خارجی هیچگونه مبلغی را دریافت نمی‌کند، اما داشتن آن برای افتتاح حساب الزامی است
  • ارائه پاسپورت (گذرنامه) معتبر به همراه کپی آن
  • تاییدیه مهر آخرین ورود شما به ترکیه در پاسپورت
  • مراجعه به یکی از بانک‌هایی که اجازه افتتاح حساب بین‌المللی را به ایرانیان می‌دهند
  • به منظور بهره‌مندی از خدمات نوین بانکداری اینترنتی، بهتر است سیم کارت ترکیه را هم داشته باشید. داشتن یکی از سیم‌کارت‌های وودافن یا ترک‌سِل کفایت می‌کند

زراعت بانک ترکیه؛ گزینه‌ای مطلوب برای افتتاح حساب بین‌المللی برای ایرانیان

دو بانک زراعت بانک و ایش بانک ترکیه، از معتبرترین گزینه‌های پیش روی شما جهت افتتاح حساب بین المللی است که به دلایل مختلف ما زراعت بانک را به شما پیشنهاد می‌دهیم. این بانک نزدیک به 1000 شعبه مختلف در داخل ترکیه دارد و گذشته از این دارای چندین دفتر در کشورهای دیگر مانند عراق، امارات، بلغارستان، آذربایجان و غیره است.

امکان مدیریت حساب به صورت کاملا آنلاین – حتی خارج از خاک ترکیه – و دریافت وجوه مختلف از کشورهای دیگر در حساب زراعت بانک، امکان دریافت انواع کارت‌های اعتباری مانند ویزا کارت، مستر کارت و غیره از جمله مزایایی هستند که زراعت بانک ترکیه را بهترین گزینه پیش روی شما تبدیل می‌کند.

افتتاح سریع، آسان و مطمئن حساب بین‌المللی در ترکیه با خدمات الو اپلای

افتتاح حساب بین‌المللی در کشور ترکیه و تبدیل شدن به یک شهروند جهانی، تنها از طریق بهره‌مندی از خدمات نوین الو اپلای (www.aloapply.com) در ایران امکان‌پذیر است. موسسه الو اپلای با همکاری زراعت بانک ترکیه توانسته است بستری ایجاد کند تا هموطنان داخل کشور نیز بتوانند به حساب‌های بین‌المللی خود دست پیدا کنند.

امروزه، درآمدزایی بسیاری از افراد و شرکت‌ها با داشتن حساب بین‌المللی گره خورده است و از آنجایی که بانک‌های ایرانی جزو سیستم بانکداری جهانی نیستند، امکان برداشت و واریز وجوه از خارج از کشور به حساب‌های بانکی داخلی برای ایرانیان وجود ندارد. با الو اپلای می‌توانید مستر کارت، ویزا کارت و هر آنچه که یک شهروند جهانی برای تبادل پول احتیاج دارد دست پیدا کنید و از بسترهای نوینِ درآمدزاییْ بهترین استفاده را ببرید.

 

کدخبر: 742387 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟