بهترین دانشگاه های کانادا برای تحصیل با توجه به رنکینگ

اگر قصد تحصیل در کانادا را دارید بهتر است با دانشگاه‌های کانادا آشنا شوید. در این مقاله بهترین دانشگاه‌های کانادا را معرفی می‌کنیم.

مزایای تحصیل در کانادا

در مقاله تحصیل در کانادا از سایت کن اپلای می‌خوانیم: تحصیل در کانادا مزایای زیادی دارد. در این بخش به مهم‌ترین مزایای تحصیل در کانادا اشاره می‌کنیم.

• هزینه تحصیل در کانادا نسبت به تحصیل در سایر کشورها مثل آمریکا و استرالیا مناسب‌تر است.

• کیفیت آموزش در کانادا بسیار بالا بوده و در انتها مدرک دانشگاهی ارزشمندی اخذ خواهید کرد.

• زبان اکثر ایالت‌های کانادا انگلیسی است و نیازی به یادگیری زبان جدید ندارید.

• هزینه‌های زندگی در کانادا نسبت به کشورهای اروپایی و آمریکا کمتر است.

• در زمان تحصیل امکان داشتن کار پاره‌وقت برای دانشجو و کار تمام‌وقت برای همراه (همسر و فرزندان فرد دانشجو) وجود دارد.

• امکان اقامت دائم بعد از اتمام تحصیل در شرایط خاص وجود دارد.

• در برخی استان‌ها در صورت معافیت مالیاتی تا 70 درصد مبلغ شهریه بازگردانده می‌شود.

بهترین دانشگاه های کانادا

در ادامه بهترین دانشگاه‌های کانادا را معرفی می‌کنیم:

تورنتو

دانشگاه تورنتو از بهترین دانشگاه‌های کاناداست. این دانشگاه بسیار قدیمی است و در ابتدا تحت نظارت کلیسا بوده است. دانشگاه تورنتو 3 پردیس و یازده دانشکده است. این دانشگاه حود 700 رشته در کارشناسی را پوشش می‌دهد. دانشگاه کانادا رتبه 26 از لیست دانشگاه‌های برتر جهان را دارد.

مک گیل

دانشگاه مک گیل از معروفترین دانشگاه‌های دنیاست. این دانشگاه 11 دانشکده، 11 مدرسه و 80 موسسه آموزشی دارد. مک گیل از بهترین دانشگاه‌ها برای تحصیل در رشته پزشکی در کاناداست. این دانشگاه رتبه دوم در کانادا و 43 در جهان را دارد. این دانشگاه رشته‌های متنوعی را پوشش می‌دهد. امکان اخذ بورسیه‌های مختلف از این دانشگاه وجود دارد.

بریتیش کلمبیا

دانشگاه بریتیش کلمبیا از قدیمی‌ترین دانشگاه‌ها در بریتیش کلمبیا بوده و دولتی است. این دانشگاه در بین دانشگاه‌های برتر دنیا رتبه 46 را دارد. بریتیش کلمبیا رشته‌های مختلف و گسترده‌ای را پوشش می‌دهد.

مونترال

دانشگاه مونترال رتبه چهارم در بین دانشگاه‌های کبک را دارد. در این دانشگاه به زبان فرانسوی تدریس می‌شود. از طرفی این دانشگاه رتبه 118 جهان را دارد. امکان اخذ بورسیه در این دانشگاه برای دانشجویان وجود دارد و تنوع رشته نیز در این دانشگاه بالاست، به همین دلیل دانشجویان می‌توانند به راحتی رشته موردنظر خود را انتخاب کنند.

آلبرتا

دانشگاه آلبرتا از 5 دانشگاه برتر کاناداست و رتبه 81 جهانی را دارد. در این دانشگاه بیش از 400 رشته در مقاطع مختلف تدریس می‌شود و این دانشگاه حدود 40 هزار دانشجو دارد. آلبرتا 5 پردیس و 18 دانشکده دارد. در دوره‌های ارشد و دکتری امکان اخذ بورسیه تحصیلی از آلبرتا وجود دارد.

مک مستر

مک مستر دانشگاهی در شهر انتاریو است. زبان تدریس در این دانشگاه انگلیسی است. این دانشگاه رتبه 6 در کانادا و رتبه 144 در دنیا را دارد.

شهریه این دانشگاه با توجه به مقطع، رشته، سال تحصیل و ... می‌تواند متفاوت باشد. بااین‌حال به طور میانگین هزینه دانشگاه در سال اول تحصیل بین 30 تا 35 هزار دلار است.

2

اخذ ویزای تحصیلی کانادا

در مقاله ویزای تحصیلی کانادا از کن اپلای می‌خوانیم: ویزای تحصیلی کانادا مدرکی است که به شما برای مدتی محدود اجازه حضور قانونی در کانادا برای ادامه تحصیل را می‌دهد. اخذ ویزای تحصیلی کانادا مزایای زیادی دارد. برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا باید شرایط لازم را داشته باشید. برای مثال اولین شرط مهم این است که بتوانید از یکی از دانشگاه‌های معتبر کانادا پذیرش بگیرید. تمکن مالی، سن مناسب، داشتن مدرک زبان با نمره خوب، نداشتن گپ تحصیلی از سایر شرایط مهم برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا است.

ریجکتی ویزای تحصیلی کانادا

در مقاله چک لیست ویزای تحصیلی کانادا می‌خوانیم :  ازجمله دلایل ریجکت شدن ویزای تحصیلی کانادا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مشخص نبودن هدف سفر و نداشتن پذیرش از دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی معتبر کانادا
  • نداشتن گواهی تمکن مالی قانع کننده برای اداره مهاجرت کانادا
  • نداشتن سابقه سفرهای خارجی به سایر کشورهای جهان
  • سابقه بیماری خاص دانشجو( این مورد در کشورهایی مهم است که تست پزشکی برای اخذ ویزای تحصیلی یکی از شرایط لازم می‌باشد.)
  • مدارک مخدوش، جعلی و سواستفاده از اعتماد دولت کانادا
  • روابط سیاسی بین کشورهای مبدا و مقصد
  • عضویت در گروه‌های خاص و سیاسی
کدخبر: 753044 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟