انتخاب وکیل طلاق توافقی و وظایف آن

وکیل طلاق توافقی فردی است که از جانب خانم یا آقایی که قصد شرکت در جلسات دادگاه برای طلاق توافقی را ندارد، کارهای مربوطه را پیگیری می نماید. در نظر داشته باشید که انتخاب یک وکیل طلاق توافقی اهمیت بسیاری دارد. زیرا عدم آشنایی وی با مسائل دادگاه خانواده، موجب می شود تا پروسه طلاق طولانی تر شود.

در این مقاله قصد داریم با توضیحات حمیرا پارسا وکیل پایه یک دادگستری به تمامی جوانب انتخاب وکیل برای طلاق توافقی بپردازیم.

باید قبل از هر چیزی دلیل انتخاب وکیل طلاق توافقی را بدانیم و یا اینکه وکیل طلاق توافقی کیست؟ ویا برای انتخاب وکیل برای حل مشکل خود چه مواردی را باید در نظر گرفت؟ و همچنین با وظایف وکیل طلاق توافقی آشنا خواهیم شد.

چرا باید از خدمات وکیل طلاق توافقی در تهران استفاده نماییم؟

بسیاری از افراد تصور می نمایند که طلاق توافقی دارای پروسه آسانی می باشد، از همین رو وکیلی برای انجام پروسه های قانونی آن نمی گیرند. اما از آنجا که در حال حاضر طلاق و جدایی یک کار تخصصی است، با استفاده از یک وکیل طلاق توافقی می توانید سریع تر به نتیجه برسید. با این کار هزینه ها و شکست های احتمالی در جلسات دادگاه کمتر می شوند. مزیت های بهره گیری از خدمات وکیل طلاق توافقی در تهران به قرار زیر می باشند:

وکیل طلاق توافقی کیست

- با داشتن یک وکیل طلاق توافقی از رفت و آمد های مکرر به دادگاه جلوگیری می شود. از سوی دیگر گواهی عدم سازش از سمت مشاورین سریع تر صادر می گردد.

- در هزینه های دادخواست و بررسی های مکرر جلسات دادگاه صرفه جویی می شود.

- با اطمینان بیشتری به نتیجه مثبت مد نظر خواهید رسید.

- کارها سریع تر انجام می شوند.

برای انتخاب یک وکیل خوب جهت طلاق باید چه مواردی را در نظر داشته باشید؟

برای اینکه طلاق توافقی شما روال قانونی خود را سریع تر طی نماید، لازم است تا از خدمات یک وکیل خوب بهره ببرید. از همین رو در زمان انتخاب وکیل طلاق توافقی لازم است تا موارد زیر را به یاد داشته باشید:

- در صورتی که هر دو طرف مایل به طلاق توافقی بودند، یک وکیل مجرب می تواند به راحتی در کمتر از 30 روز کاری این پروسه را به اتمام برساند. این نوع طلاق نیازی به شرکت دو طرف در جلسات مشاوره ندارد. به همین دلیل صیغه طلاق به سرعت جاری می شود.

- از وکیل طلاق توافقی استفاده نمایید که به شعب دادگاه ها و روند رسیدگی آنها آگاه باشد. در این صورت از اتلاف وقت جلوگیری می شود.

images_1657656043

 

وکیل طلاق توافقی در تهران چه وظیفه ای دارد

- اگر شما برای طلاق توافقی خود وکیلی استخدام نمودید، دیگر نیاز نیست تا در جلسات دادگاه شرکت نمایید. این مورد از تنش های زیادی جلوگیری می نماید. این موضوع را باید به وکیل خود نیز بیان دارید.

به صورت کلی باید در نظر داشته باشید که یک وکیل خوب و کاربلد به شما مشاوره حقوقی رایگان و مشاوره حقوقی حضوری و تلفنی ارائه می دهد.

با توجه به حساسیت موارد حقوقی پیشنهاد ما این است که قبل از هر اقدام حقوقی با مراجعه حضوری به دفتر وکالت با ارائه مدارک و مستنداتی که دارید از مشاوره حقوقی کامل بهره مند شوید.

وکیل با مطالعه مدارک و مستندات و همچنین شنیدن ادله مراجعین می تواند به بهترین شکل ممکن موکل خود را راهنمایی کرده و یا بهترین اقدامات قضایی را در راستای احقاق حق موکلین خود انجام دهد.

او می تواند در زمینه های مختلف مانند مهریه، نفقه، حضانت فرزندان، جهیزیه و ... دخالت نموده و وضعیت آنها را در دادگاه مشخص کند. از سوی دیگر وی به شما کمک می نماید تا به راحتی در خصوص هر یک از این موارد تصمیم گیری کنید.

آیا داشتن یک وکیل طلاق به صورت توافقی اجباری می باشد؟

در واقع، خیر به این شکل نیست. اگر هر طرف از زوجین مایل باشند، می توانند وضعیت پرونده طلاق را شخصا پیگیری نمایند. به عبارت دیگر اگر طلاق به صورت توافقی باشد، مشکلی ایجاد نمی شود و این روند بسیار کوتاه خواهد بود. اما با داشتن یک وکیل توافقی پروسه فوق را می توان سریع تر طی کرد. همچنین باید این موضوع را نیز در نظر بگیرید که اگر هر یک از زوجین دارای حق طلاق باشند، در این صورت استفاده و بهره گیری از یک وکیل طلاق توافقی اجباری می باشد. در این روش هر کدام از طرفین می توانند یک وکیل داشته باشند تا به جای آنها در دادگاه شرکت نماید.

images_1657656657

 

وکیل طلاق توافقی چه مواردی را می تواند پیگیری نماید؟

وکیل طلاق توافقی می تواند در هر یک از موارد زیر از سمت زوجین پیگیری های لازم را انجام دهد:

- مهریه: این مورد مهمترین موضوعی است که در طلاق توافقی مطرح می شود و زوجین وظیفه دارند تا توافقنامه مربوطه را امضا نمایند. در این توافقنامه شرایط توافق باید به صراحت بیان شده باشد.

- حضانت فرزند: اگر فرزندی حاصل زندگی مشترک باشد، باید وضعیت او در زمان طلاق مشخص شود. در این موارد بر اساس توافق زن و شوهر حکم صادر می شود. اما اگر توافقی صورت نپذیرد بر اساس قوانین حضانتی که قانون بر اساس سن فرزند مقرر نموده است، عمل خواهد شد.

- جهیزیه: وکیل طلاق توافقی می تواند در خصوص استرداد جهیزیه نیز در دادگاه صحبت نماید. در صورت داشتن فاکتور یا سیاهه از موارد خریداری شده، امکان استرداد وجود دارد. در غیر این صورت قانون تصمیم گیرنده می باشد.

با وب سایت حقوقی حمیرا پارسا وکیل خانم  https://parsalaw.ir با ارائه مطالب حقوقی، فیلم های آموزشی، پرسش های حقوقی همراه باشید.

کدخبر: 803289 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟