طراحی آپارتمان و ویلا زیر نظر بهترین شرکت طراح ویلا و ساختمان

طراحی آپارتمان در زندگی شهرنشینی امروزی که تراکم جمعیت بالا رفته و امکان ساخت ملک شخصی در بافت شهری به ندرت امکان پذیر می شود، در تمام کشورهای دنیا به یک نیاز اساسی تبدیل شده است. با این حال در معماری یک مجتمع مسکونی نظیر آپارتمان اگر به اصول و استانداردهای طراحی و شیوه های حرفه ای طراحی پلان و معماری توجه نشود، ساکنین رضایت نخواهند داشت و اساسا پس از اتمام ساخت امکان فروش واحدهای آن نیز امکان پذیر نخواهد بود. به همین دلیل لازم است شرکت هایی در زمینه طراحی آپارتمان فعالیت داشته باشند که در این زمینه کاملا حرفه ای و مجرب هستند.

با این حال طراحی ویلا نیز برای رهایی از این همه شلوغی، آلودگی و حتی برای تعویض روحیه طرفداران زیادی دارد و هر ساله در مناطق مختلف کشور از جمله شمال، ویلاسازی در حال انجام است. در این حالت طراح ویلا وظیفه دارد تا براساس نیاز کارفرما، نوع اقلیم و شرایط زمین، بودجه و کلیه مواردی که باید برای رسیدن به طرح ایده‌آل در نظر گرفته شوند بهترین طراحی را برای ویلا انجام دهد. در ادامه بیشتر در خصوص طراحی آپارتمان و طراح ویلا صحبت خواهیم کرد.

اصول و معیارهای بسیار مهم در طراحی آپارتمان

همانطور که در ابتدای صحبت ها نیز اشاره کردیم طراحی آپارتمان یکی از پیچیده ترین پروژه های معماری است. آپارتمان باید به گونه ای طراحی و ساخته شود که علاوه بر رفع نیاز کارفرما، کلیه فضاها نیز کاملا بهینه و کاربردی باشند و همچنین نوع سازه، تأسیسات و تجهیزات براساس آخرین متدها و اصول مهندسی انتخاب شده باشند.

آپارتمان بخش های مختلفی دارد که در مرحله طراحی باید همه این موارد با ریز جزئیات مورد بررسی قرار بگیرند. در ادامه به مهمترین اصول، معیار و ضوابط طراحی آپارتمان می پردازیم:

  • پلان آپارتمان:

پلان آپارتمان باید در مرحله اول کار حرفه ای طراحی شده باشد و در شیت بندی معماری به شکل کاملا مشخص برای کارفرما توضیح داده شود تا اصلاحات مورد نیاز قبل از اجرایی شدن پروژه انجام شوند. به عنوان مثال باید محل تراس و مساحت آن، میزان نورگیری و محل نصب پنجره ها، سیستم تهویه، محل قرارگیری هر اتاق به همراه آشپزخانه و سرویس بهداشتی و غیره مشخص شوند. با این رویه می توان گفت که طراحی آپارتمان قدم اول را برای حرفه ای بودن برداشته است.

  • طراحی بالکن آپارتمان:

یکی از مواردی که برای کارفرمایان اهمیت زیادی طراحی بالکن است و اساسا آپارتمان ها را با همین تراس و بالکن می شناسیم. بالکن باید به گونه ای باشد که با هر نوع هدفی متناسب با متراژ کلی فضا همخوانی داشته باشد. به عنوان مثال در طراحی آپارتمان کوچک، تراس و بالکن بیشتر نقش نگهداری وسایل و نصب برخی تجهیزات را دارند. اما در طراحی آپارتمان های بزرگ محلی برای نشستن جمع های دوستانه است.

  • تعداد و متراژ هر فضا به همراه اتاق ها:

در طراحی آپارتمان نقلی تا فضاهای بزرگ و لاکچری، تعداد و متراژ هر اتاق به همراه فضاهای پرکاربرد اهمیت زیادی دارد. به عنوان مثال آشپزخانه ها باید فضای کافی برای نصب جزیره و رفت و آمد راحت را فراهم کنند. اتاق ها باید پاسخگوی جمعیت فعلی و آینده و همچنین نیاز ساکنین باشند. توجه داشته باشید که شرکت های حرفه ای در طراحی آپارتمان حتی به اندازه های استاندارد در طراحی همین اتاق ها نیز توجه می کنند.

  • تأمین امنیت:

یکی از اصول بسیار مهم در طراحی آپارتمان این است که ذهنیت گسترده تری داشته باشید و جنبه های مختلف را در نظر بگیرید. بر همین اساس باید در طراحی آپارتمان ها فضایی برای خروج اضطراری، سیستم اطفا حریق، جان پناه، پله اضطراری و غیره نیز حساب شوند.

  • متریال مناسب:

در طراحی حیاط آپارتمان، نما و ساختار کلی آن انتخاب متریال مناسب اهمیت زیادی دارد. متریال هایی که انتخاب می شوند باید دوام و ماندگاری زیادی داشته باشند. با شرایط اقلیمی، محیط و خاک منطقه سازگار باشند، با معماری و بافت و زیبایی شهری حوزه اطراف همخوانی داشته باشد و از همه مهمتر با نوع سبک ساخت آپارتمان همسو باشد.

پس از ساخت و ساز آپارتمان براساس پلان معماری باید تزیینات و دکوراسیون داخلی به شکلی مناسب انجام شوند. تزیینات داخلی از انتخاب رنگ گرفته تا نورپردازی، نحوه چیدمان وسایل و انتخاب اکسسوری ها، تناسب و هارمونی بین وسایل و ارتباط بین فضاهای مختلف را شامل می شود. در این مرحله بهتر است که از یک دکوراتور داخلی حرفه ای هم کمک بگیرید.

طراح ویلا حرفه ای چه ویژگی هایی دارد

طراح ویلا حرفه ای چه ویژگی هایی دارد؟

در کنار زندگی آپارتمان نشینی و لزوم طراحی و ساخت آپارتمان های حرفه ای و مهندسی شده طبق آخرین متدها و استانداردهای داخلی و جهانی، نیاز به طراحی و ساخت ویلا هم گسترش پیدا کرده است. در این بین شرکت های زیادی فعالیت دارند که امکان انتخاب را برای کارفرمایان دشوار کرده است. یک شرکت طراح ویلا حرفه ای و کاربلد باید ویژگی هایی داشته باشد که عبارتند از:

  • شرکت طراح ویلا باید از مرحله انتخاب زمین در لوکیشن مناسب و طراحی و شیت بندی معماری تا بررسی و تخمین هزینه ها را به درستی و با دقت بالا انجام دهد
  • طراح ویلا حرفه ای شرکتی است که با توجه به موقعیت جغرافیایی، سلیقه و نیاز کارفرما و بودجه او بهترین سبک طراحی ویلا را پیشنهاد کند
  • طراحی پلان ویلا را با توجه فرم و اشکال هندسی، نیاز کارفرما، استانداردهای معماری و پتانسیل زمین و سازه و غیره انجام دهند تا عناصر و المان های مختلف به خوبی ساماندهی شوند
  • طراحی نمای ویلا با توجه به هارمونی و تناسب بین سبک داخلی و خارجی، بافت سازه های اطراف و زیبایی منطقه و محوطه انجام می دهند
  • طراح ویلا حرفه ای به همان اندازه ای که طراحی داخلی اهمیت دارد برای طراحی محوطه و لنداسکیپ نیز اهمیت قائل خواهد بود
  • مدیریت هزینه ها و همگام سازی تمامی مراحل از طراحی تا ساخت و ساز و بهره برداری با میزان بودجه تعریف شده از ویژگی های طراحان ویلاست که هر چقدر بهتر و دقیقتر انجام شود نشان از تجربه و کیفیت کاری بالاست
  • در عین حال که سلیقه و درخواست کارفرما در تمامی مراحل اثرگذار خواهد بود طراح ویلا باید در صورت نیاز اصلاحات و تغییرات لازم را پیشنهاد دهد چرا که در نهایت رضایت کارفرما اهمیت دارد و ممکن است نسبت به برخی اصول و قواعد مهندسی آشنا نباشد

بنابراین همانطور که مشاهده می کنید طراحی آپارتمان و ویلا پیچیده تر از چیزی است که در ظاهر به نظر می رسد. به همین دلیل همیشه توصیه می کنند با بهترین شرکت طراح ویلا و ساختمان های مسکونی، تجاری و اداری همکاری کنید تا هزینه های انجام شده سوخت نشوند.

بهترین شرکت طراحی آپارتمان و ویلا

بهترین شرکت طراحی آپارتمان و ویلا

شرکت های حرفه ای و با سابقه در زمینه طراحی آپارتمان و انواع ویلا در کشور تنوع بالایی دارند. از بین این شرکت ها ما به شما گروه معماری آد را توصیه می کنیم که تحت نظارت و مدیریت دو تن از برجسته ترین معماران کشور و برخورداری از تیمی فعال، مجرب و حرفه ای از ساده ترین تا پیچیده ترین خدمات طراحی و ساخت و ساز انواع آپارتمان و ویلا با کاربری های مختلف را در کارنامه خود دارند. شما می توانید برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص اجرای پروژه، هزینه ها و مباحث فنی و مهندسی با کارشناسان این شرکت تماس بگیرید و از مشاوره رایگان نیز استفاده کنید.

منبع : آد؛ https://aadarch.com

کدخبر: 807517 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟