روانشناس پناهگاهی برای مشکلات کوچک و بزرگ

مشاور روانشناس را می‌توان جز شغل‌های سختی نام برد که برای جا افتادن در جامعه مشکلات زیادی را تحمل کرده و مدت زمان زیادی را صبر کرده‌است؛ اما امروزه این کار به یک شغل بسیار کاربردی و موثر در زندگی افراد تبدیل شده‌است. مشاور با کمک به حل مشکلات مختلف افراد، به سلامت روح ‌و ‌روان جامعه کمک کرده و موجب موفقیت و پیشرفت افراد در زندگی شخصی و اجتماعی‌شان می‌شود.

 در عصر امروز، روانشناسی در بخش‌های مختلفی وجود داشته و در همه زمینه‌ها به حل مشکلات روحی‌و‌روانی افراد کمک می‌کند. از مشکلات تحصیلی و فردی گرفته تا مشکلات زوجین و غیره، همگی جزو تخصص افراد مشاور بوده و افراد باید بر اساس نوع مشکل خود و زمینه تخصص دکتر روانشناس برای درمان مراجعه کنند.

روانشناس به چه کسی گفته می شود؟

انسان‌ها همواره برای حل مشکلات خود و رهایی یافتن از شرایط ناراحت کننده‌ای که در آن قرار دارند، نیاز به شخصی دارند که به حرف‌های آن‌ها گوش داده و در آخر نیز بدون قضاوت به وی کمک کند. به فردی که با داشتن تخصص و دانش کافی تمامی این کارها را انجام می‌دهد، دکتر روانشناس می‌گویند.

در‌گذشته افراد در هنگام مواجهه با مشکلات روحی‌و‌روانی، به دلیل رایج نبودن مراجعه به مشاور، خودشان با مشکلات دست‌و‌پنجه نرم می‌کردند و همواره بر این باور بودند که تنها افراد دیوانه پیش این دکترها می‌روند. خوشبختانه امروزه چنین طرز فکری کاملاً حذف‌شده و افراد جامعه به حدی از آگاهی رسیده‌اند که در تمامی امور فردی و زوجی به یک مشاور خوب و متخصص مراجعه می‌کنند.

بهترین روانشناس چه خصوصیاتی دارد؟

امروزه جامعه روانشناسی بسیار گسترده شده و در هر شهری متخصص‌های مجرب بسیاری در این زمینه فعالیت می‌کنند که افراد باید بتوانند از بین آن‌ها متخصص خوبی را انتخاب و به آن مراجعه کنند. توجه کنید که روانشناس خوب باید در ابتدا یک شنونده خوب بوده و پس از شنیدن کل حرفه‌ای شما نسبت به بررسی مشکلتان اقدام کند. علاوه بر آن، باید همواره اطلاعات خود را به‌روز نگه‌داشته و راه‌حل‌های علمی ارائه دهد.

چه زمانی باید از دکتر روانشناس خانواده کمک بگیریم؟

برخی از افراد فکر می‌کنند که در صورت بروز مشکلات بسیار حاد باید به مشاور مراجعه کرد؛ در‌صورتی‌که این ‌گونه نبوده و هر موقع که افراد فکر می‌کنند در زندگی‌ خانواگی خود دچار مشکلات روحی‌ و ‌روانی شده و به تنهایی قادر به حل آن‌ها نیستند، می‌توانند به دکتر روانشناس خانواده مراجعه کنند.

در چه مشکلاتی به کدام دکتر روانشناس مراجعه کنیم؟

در این حرفه نیز همانند سایر رشته‌ها و مشاغل، افراد دارای تخصص در‌زمینه‌های متفاوتی بوده و برای ارائه خدمات بهتر باید در یک زمینه فعالیت کنند. این موضوع به افراد نیز کمک می‌کند تا هنگام مواجهه با یک مشکل، به یک شخص متخصص در آن حوزه مراجعه کنند. انواع تخصص‌های روانشناس و مشاور عبارت‌اند‌از:

  • رواندرمانگر
  • خانواده
  • تحصیلی
  • عمومی یا مشاور
  • کودک و نوجوان
  • روان درمانگر
  • ازدواج

 برای آشنایی بیشتر شما با انواع مختلف تخصص‌ها، در ادامه به بررسی برخی از آن‌ها می‌پردازیم:

رواندرمانگر

یکی از مشکلات مهم و اساسی در روانشناسی، مشکلات روحی و اختلالات فردی می ‌باشد که درمان آن در اختیار رواندرمانگران است. البته همواره درمان مشکلات و اختلالات فردی مد‌نظر نبوده و در ابتدا باید وجود این مشکلات تشخیص داده شده و فرد با آن کنار بیاید. افرادی که از مشکلاتی از قبیل افسردگی، مشکلات جنسی، نداشتن خواب کافی، عدم سلامت روان، استرس و اضطراب بیش‌از‌حد و ... رنج می‌برند؛ بهتر است به یک رواندرمانگر مراجعه کنند.

مشاور

افرادی که گاهی احساس خوشایندی نسبت به زندگی نداشته و همواره به احساست بدی همچون خودکشی و ... فکر می‌کنند، بهتر است که در ابتدا به یک روانشناس خوب مراجعه کنند. در مواقعی که افراد قادر نیستند تا دکتر مناسب با مشکلات خود را پیدا کنند، بهترین گزینه مراجعه به مشاور و کمک گرفتن از وی است.

روانشناس و مشاوره خانواده

امروزه مشکلات خانوادگی در رأس مشکلات مهم در جامعه قرار داشته و اگر به این مشکلات و درمان آن‌ها توجه کافی نشود، موجب آسیب به تک تک افراد خانواده و در نتیجه به جامعه خواهد شد. مشاوره خانواده می‌تواند به خوبی با تمامی افراد خانواده حرف زده و در نهایت مشکل اصلی را تشخیص داده و با کمک اعضای خانواده حل کند.

روانشناس کودک و نوجوان

کودکان و نوجوانان از‌جمله آسیب‌پذیرترین افراد جامعه بوده و اگر در این سنین دچار مشکلات روحی‌و‌روانی شوند، تأثیرات ناگوار آن در زندگی آیندشان نیز باقی خواهد ماند؛ پس بهتر است همواره به سلامت روان کودکان و نوجوانانتان توجه کرده و در‌صورت لزوم از یک مشاور کودک و نوجوان کمک بگیرید. روانشناس کودک و نوجوان با توجه به دانشی که دارد، می‌تواند به خوبی با افراد کم سن ارتباط برقرار کرده و مشکلات روحی‌و‌روانیشان را تشخیص داده و حل کند.

روانشناس و مشاوره ازدواج

کمک گرفتن و مراجعه به مشاور ازدواج از‌جمله اقدامات بسیار مهمی است که می‌تواند تا حدودی زندگی مشترک برخی از افراد را بهبود بخشیده و آمار طلاق را نیز کاهش دهد. البته مشاوره ازدواج بهتر است که قبل از ازدواج انجام شود تا طرفین با اخلاق یکدیگر و نقاط ضعف‌و‌قوت رابطه‌شان آشنا شده و مطمئن شوند که در کنار یکدیگر زندگی خوبی خواهند داشت.

تفاوت روانشناس و روانپزشک

گاهی پیش می‌آید که افراد به‌علت عدم آشنایی با تفاوت روانشناس و روانپزشک، نمی‌توانند به خوبی مشکلات خود را حل کنند. روانشناس با بررسی حالات روحی‌و‌روانی، به تشخیص نوع مشکل فرد پرداخته و در نهایت با ارائه راه‌حل و روش‌های مختلف نسبت به درمان اقدام می‌کند؛ اما گاهی مشکل روحی و اختلال روانی به قدری حاد است که با ارائه تکنیک و حرف زدن حل نشده و فرد نیاز به مصرف برخی دارو دارد، که اینگونه مواقع باید به یک روانپزشک مراجعه شود. تشخیص مراجعه به روانپزشک را معمولاً متخصص بالینی و یا روان درمانگر انجام می‌دهد.

آیا روانشناسی به صورت آنلاین نتایج خوبی دارد؟

با توجه به اینترنتی و آنلاین شدن تمامی امور، افراد دیگر نگران این نیستند که مسافت طولانی را به یک شهر دیگر برای مراجعه به متخصص طی کنند؛ چراکه می‌توانند به‌صورت تلفنی و یا آنلاین با روانشناس خود در ارتباط باشند. مشاوره آنلاین نیز همان نتایج مراجعه حضوری را در‌پی دارد؛ اما گاهی در‌صورت حاد بودن مشکلات فرد، باید به‌صورت حضوری به دکتر مراجعه کنید.

خدمات روانشناسی دکتر رامین علوی نژاد

با استفاده از خدمات دکتر رامین علوی نژاد می توانید عمده مشکلات خانوادگی و فردی خود را پیگیری و درمان کنید. اکثریت مراجعین دکتر علوی طی سال های محتلف توانسته اند در وهله اول با اراده خود و سپس با کمک تخصصی ایشان مشکلات خود را تا حدود زیادی حل کنند.

برای آقای دکتر درمان موفق و رضایت مراجعین در اولویت قرار دارد. رواندرمانی بسیاری مواقع به کمک شما می آید و مانع از مزمن شدن مشکلات و تسلیم شدن در برایر آنها می شود. برای دریافت نوبت می توانید به وب سایت رسمی دکتر علوی نژاد مراجعه فرمائید:

drraminalavi.com

 

کدخبر: 811277 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟